News
kamil1002

Claas Mercator 75 Awaria Wialni i problem z koszeniem po naprawie.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
kamil1002    0

Witam, 

 

Mam olbrzymi problem z nauczeniem Claasa koszenia po usunięciu awarii wialni.

 

Awarii uległo łożysko na wialni. Awaria za 10zł zrobiona raz dwa niestety po naprawie nie udało się zacząć prawidłowo kosić.

 

 

Mianowicie sytuacja wygląda nastepująco:

- kombajn kosi normalnie nic nie stuka nic nie buczy

- zboże do zbiornika leci w opłakanym stanie z mega opóźnieniem

- 90% kłosów pozostaje na maszynie tzn. na sitach które zapychają się po kilku metrach a także mega dużo leży na rafkach (nad sitem)

 

 

Wczoraj nie udało się kosić mimo wielu godzin prób, dziś od rana czyściłem 3h wszystko ze środka do zera każdy kłos wyczyszczony i po 10 metrach niestety przerwaliśmy koszenie bo znowu kłosy nie wychodzą z maszyny.

 

Próby naprawy jakie podjąłem:

- regulacja wiatru od 0 do maxa nic absolutnie nic jakby wialnia nie miała udziału w koszeniu mimo iż kreci się 

- obczyszczenie sita i wszystkiego w okolicy również nic nie dało

- sprawdzenie wszystkich pasów oraz wałów czy się krecą nie grzeją według mnie w normie.

 

 

Czy jest możliwe że wał z obu stron się kręci a cześć na nim osadzona stoi ?

Z drugiej strony wydaje mi się że stół który chodzi lewo-prawo wydaje mi się jakby 10-20% wolniej poruszał się ale być może to tylko złudzenie bo brat twierdzi że w normie. Z drugiej strony jeśli by wolniej chodził faktycznie siła byłaby mniejsza na końcu stołu i mogło by kumulować się zbiorowisko kłosów.

 

 

Kolejna sprawa kombajn potrafi na małych obrotach pozbyć się sporej części kłosów, na dużych obrotach nieco wolniej mu to idzie ale po minucie pracy bez materiału kłosy coś tam wyskakują.

 

 

 

 

Od awarii zegar bębna stoi ale być może przy zmianie łożyska coś zostało uszkodzone. Bębęn kręci i nic złego nie dzieje się z nim.

Przesyłam kilka zdjęć do wglądu przed czyszczeniem.

517-605-875 jeśli ktoś wie co to może być lub tutaj.

post-218063-0-81668000-1501589133.jpg

post-218063-0-65019900-1501589181.jpg

post-218063-0-42341600-1501589195.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1002    0

Zmieniliśmy sito i spróbowalismy kosic owies udało się owies nie ma klosow i sita dawały sobie radę.
Co do zbóż z klosem problem pozostaje.

Owies na fi12 pszenzyto na fi6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikon71    6

A może podajniki nie działają cos musiales popieprzyć podczas remontu bo taki juks w kombajnie to karygodna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pigmei    285

Kamil 517... to Twój nr telefonu ? :blink:  W jakim stanie jest pas dwustronnie klinowy?

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2531

wentylator ci działa? u mnie się tak zalepil kiedyś jak pękł pas od wentylatora co zboże czyści


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    24

W niektórych Claasach jest tak ze pas który idzie do napędu wentylatora jest skrzyzowany żeby zmienić kierunek obrotów wentylatora nie wiem jak jest w merkatorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikon71    6

No właśnie zamiast wiać to ciągnął powietrze z sit bizon też ma skrzyzowany pasek z wialni

Edytowano przez mikon71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    52

Mam Mercatora  S i pas napędzający wialnie jest skrzyzowany i tak musi być bo zamiast dmuchać będzie ciągnąć powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    5

Za mocno otwarte sita lamelowe w pszenżycie na 10 mm, owies na fi 16 a pszenżyto na fasolce jeśli masz a jak nie to na fi 12
W owsie wiatr na połowę przymknięte przesłony a w pszenżycie otwarte osłony na maxa. Uporałeś już się z problemem?


wniosek o płatność złożony,kontrola przeprowadzona-czekam na kasę...no i kasa wpłynęła na konto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ksiadz666
      Witam! Mam problem z późno gasnącą kontrolką smarowania silnika w Claas Dominator 98s. Kontrolka gaśnie po ponad 10 sekundach od uruchomienia silnika, pomimo iż w instrukcji jest napisane że jeżeli nie zgaśnie ona po 7 sekundach, silnik zostanie automatycznie zatrzymany. Możliwe że w kombajnie nie ma takiego czujnika (nie wiem jak to sprawdzić). Olej jaki jest zalany to Turdus 15w40. Filtr oleju został wymieniony wraz z olejem miesiąc temu (silnik prawie w ogóle nie pracował). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest możliwe jakieś rozwiązanie problemu (np. poprzez podniesienie ciśnienia oleju). Czy przed uruchomieniem powinno się jakiś czas "pokręcić" na rozruszniku? Może jest jakiś dodatkowy filtr oleju ?? A może tak powinno być gdyż sprzęt już nie jest nowy (około 1990 rok). Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Krzysiek
    • Przez TomaszStach
      Witam was serdecznie. Potrzebuję pomocy. Chciałem wymienić płyn chłodniczy w dominatorze 76 z silnikiem Mercedesa. Z chłodnicy spuściłem ok 10l. Ale śruba w silniku do spuszczania jest nie do ruszenia. Okrągła, pozbijana przecinakiem itd. W związku z tym, czy jest jakieś inne miejsce, żeby ten płyn z bloku spuścić? Nie wiem, jaki to płyn, jaki rodzaj. Wiem tylko, że jest gęsty, zielono niebieski, i na przeglądach nie mógł odczytać go refraktometrem. Inne bez problemu, a przy tym mówi, że wogóle nic nie widzi. Czy można go zmieszać w ciemno z jakimś innym koncentratem? Nie zważy się, czy coś? 
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Robert695
      Witam forumowiczów.
      Mam problem ze swoim dominatorem 86.w poprzednim sezonie wymieniłem pas jezdny do już plutna wyszły na górę.problem pojawia się i przed wymianą.Polega na tym że gdy przyspieszacz jest prawie na maxa to slazga mi się pas od jazdy.wariator mechaniczny ten na sprężynie obstawiam za sprawny.Chce przyjrzeć się hydraulicznemu.ale zeby na darmo nie rozbierać. To pytam czy ktoś wie jakie cisnienie powinno być podane na ten wariator.
      Na kołach widać że pad ciągnie cały czas brzegami, czyli tak jak ma być.
      Proszę o jakieś wskazówki.
       
    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.