Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Deutz

Witam mam pytanko Deutz Fahr Agrotron 6.30tt gdzie znajduje się złącze diagnostyczne? obszukałem z godzine czasu i nie mogę znaleźć

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

OD pewnego czasu gdy Deutz postoi dłużej nie odpala, dopiero gdy psikne mu troszkę plaka to odrazu łapie i odpala  i delikatnie faluje na obrotach .

Troszkę popracuje i potem już będzie normalnie sam odpalał z tym że cały czas faluje na wolnych obrotach


A przybliżysz mi mniej więcej jak wygląda to złącze ponieważ dopiero co kupiłem sb tester TEXA i szczerze mówiąc jestem początkujący, czekam także na najbliższe szkolenie przez texę. 

Także gdy odpalę texę to nie ma modelu Agrotron 6.30tt więc nwm czy jest taka możliwość podpięcia tego traktora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to diagnoza komputerowa nic ci ne da trzeba przejrzeć układ paliwowy na pierwszy rzut pompka najczyściej tamtędy się zapowietrza


o jak ładnie trzeba było powiedzieć że jesteś mechanikiem

 

texe można wsadzić miedzy traktor a podnośnik to jest szajs

 

nie wiesz jak wygląda złącze? sory to jak chcesz cokolwiek naprawiać jak nie wiesz w co jest wyposażony ciągnik i z czym jak i poco masz się połączyć?

 

jaszcze lepiej nie widzisz prostego zachowania się silnika gdy się zapowietrza :) jaki masz tam silnik ? wiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Człowieku wiem jak wyglądają złącza ale nigdzie takiego nie widzę w tym traktorze ,pytam bo może jest jakies nie typowe złącze .

Mam ten tester dopiero parę dni czego ty się czepiasz? przewody paliwowe są okey paliwo wszędzie się pojawia więc chcę szukać przyczyny może w jakimś czujniku itp.


silnik to Deutz 6cyl 130KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na pompie 1 czy 6 pompkach? model silnika jest na tabliczce u ciebie jest problem z paliwem na 100% i nic więcej nie kombinuj z elektronika!


ps. do deutza używa się tylko oryginalnych programów !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przewody sprawdziłem jeszcze raz ,pompkę ,filtr paliwa wszystko ok.

Wyjmuje w najbliższym czasie pompy i wtryski do sprawdzenia, lecz najpierw powyprowadzam dłuższymi przewodami przelewy z wtrysków i sprawdzę co sie bedzie działo na przelewach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak nigdy nie robiłeś tego układu paliwowego to ni rób zostaw go bo popsujesz i wcale nie żartuje pompy się sprawdza na ciągniku ( jak zawieziesz gdzieś to na 100% powiedzą ci ze do roboty i sp***rza! ) wtryski też ci na sile zrobią i spierdziela na 100% ostatnio poprawiałem wtryski po 2 warsztatach co to niby profesjonalnie je regenerują musisz mieć sprawdzone miejsce lub robić je sam jak potrafisz (ja robię sam wtryski) jak nie wiesz jak sprawdzić wydatki pomp i nie masz sprzętu pomiarowego to jeszcze raz powiem nie rób narobisz na darmo kosztów!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę np. sprawdzać pompy każdą pojedyńczo? bo rozumiem że chodzi o pomiar ciśnienia paliwa z pompy do wtryska tak? Posiadam manometr do 400bar. Tylko z tego co ja myślę to muszę założyć trójnik pompa-manometr-wtrysk tak? podpowiesz jakie ciśnienie powinna wytwarzać taka pompa?

silnik to 1013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

400bar to mały i źle nic tak nie pomierzysz bo wtrysk otworzy ci się przy 250 barach musisz mieć urządzenie do sprawdzania wydatku pompy można kopić strasznie drogo wychodzi ja sobie zrobiłem inwestycja jakieś 3500zł bo manometry kosztują po 1200 a są potrzebne 2 :) i musisz jaszcze w jakiś sposób obciążyć pompę aby wytworzyła cieśninie ale jej nie uszkodzić


bf6m1013 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm a jakby tak: mam od groma starych wtrysków np. leyland itp. zmienie mu końcówkę na nową ustawie na np 400+bar zależy ile tam potrzebuje(jakbyś mógł mi powiedzieć ile powinna dawać pompa) i podpiął tego wtryska pod pompę i jeżeli np otworzy tego wtryska np. przy 400+bar to bede wiedział czy pompa jest dobra czy nie?


Dobrze myślę?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Zaczynasz od rozrusznika, potem pomiar ciśnienia paliwa, podczas pracy.
Na koniec zakładasz dowolne wtryski wyregulowane na 400bar. To wystarczy do diagnozy układu paliwowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5
Napisano (edytowany)

400 bar może wystarczyć dla wtrysków od same dla deutza może dawka być lekko za mała dla odpalenia

Zupełnie nie wiem o co ci chodzi?

Zakładasz na zewnątrz wtryski i patrzysz jak rozpylają. Proste łatwe i przyjemne. Po to właśnie nastawiasz na 400bar.

Zawsze do dokumentacji można sięgnąć.

post-155299-0-77007600-1502087816_thumb.jpg

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokumentacje też posiadam ale jeżeli pompa nie będzie mala wydajności takiej jaka ma mieć to będzie lipa bo czas wtrysku jest uzależniony od wydajności pompy reguła jest prosta pompa musi podać minimum 3 krotność ciśnienia otwarcia wtrysku jeżeli nie będzie w stanie podać takiego ciśnienia to nie będzie w stanie utrzymać otarcia wtrysku za czym idzie mniejsza dawka paliwa czyli w zasadzie będzie kiszka w książkach tego nie piszą ! czyli jeszcze raz wtrysk 250bar pompa 750-800bar wtrysk 100% , wtrysk 250bar pompa 350-400 bar wtrysk 50% i w jednym i w drugim wtrysk się otworzy i rozpyli ale rzeczywista dawka paliwa będzie inna


wielu mechaników popełnia kategoryczny błąd ostawiając większa dawkę wtrysku po przez zwiększenie przepływu pompy co niby pomaga ale w rzeczywistości nie pozbywają się usterki tylko ją delikatnie zaleczają bo po takim zabiegu pompa jeszcze jakiś czas popracuje ale jej wydajność będzie spadała dalej i pojawiają się problemy na wyższych obrotach taki jak np. falowanie obrotów, utrat mocy, nadmierne dymienie bo wtrysk wlewa paliwo a nie rozpyla w taki sposób jak powinien  nie da się tego po prostu zauważyć na niższym ciśnieniu gdzie wszyscy mierzą bo się będzie wydawało ze jest ok a jednak nie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Bo w dokumentacji piszą fakty, a nie wyssane z palca 3 krotnosci ciśnienia.
Jak wtrysk sprawny to rozpyli paliwo po ciśnieniu otwarcia, a nie że będzie wlewać paliwo. Zasada działania najprostszego z możliwych wtryskiwacza jednosprężynowego się kłania. Zużywają się pompka traci ciśnienie, dodatkowo budując je w dłuższym czasie przez coraz większe wycieki. Jak dasz plaka to silnik szybciej zakręci tym samym mniej czasu paliwo będzie uciekać. Silnik dzięki temu zapali i będzie pracować. Fizyka.....
Zwiększenie dawki daje tylko za późny zapłon i sądzę na starcie.
I nie sądzę byś miał ta książkę co pokazałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5
Napisano (edytowany)

No Polam i wszystko jasne. Książkę o tym numerze który pokazałeś można zdobyć ( czytaj ukraść) w internecie.
Ta która pokazałem nie. Bo jakoś nikt jej nie udostępnił. To sam dotyczy innych silników Deutza ksiazka warsztatowa jest do ukradzenia. Lub też do kupienia i to za spore pieniądze. A dodatek treningowy nie. Bo tylko na szkoleniach go dostajesz. Tak samo jak dodatki techniczne i warunki zabudowy. Chociaż dziś broszury techniczno szkoleniowe można ściągnąć że strony Deutza. Ale tylko jak masz klucz HAPS z uprawnieniami inaczej na domową cię przekieruje.
Chociaż jak ktoś ci podać ścieżkę to ściągniesz.

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×