Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Korpus skrzyni musi mieć miejsce na czujnik, a nie lepiej jakiś włącznik na kluczyk (stacyjka samochodowa ze szrotu). Stacyjka na kluczyk moim zdaniem była by pewniejsza niż ten czujnik, ale jeżeli jest miejsce w skrzyni to koszt minimalny, a zabezpieczenie dobre.

 

BEZPIECZEŃSTWO PONAD WSZYSTKO !!!!!

Opublikowano

jeśli chodzi o dzieci to chwała ci , a ciekawe rozwiązanie mają zetory mianowicie czujnik na wciśnienty do oporu pedał sprzęgła a zewzględu na dosyć ciężko działające sprzęgło w ursusie to powinno wystarczyć aby dzieci miały problem z odpaleniem przypadkowym

Opublikowano
jeśli chodzi o dzieci to chwała ci , a ciekawe rozwiązanie mają zetory mianowicie czujnik na wciśnienty do oporu pedał sprzęgła a zewzględu na dosyć ciężko działające sprzęgło w ursusie to powinno wystarczyć aby dzieci miały problem z odpaleniem przypadkowym

 

nie tylko zetory mają takie rozwiązanie

Opublikowano

napewno nie tylko zetory sam mam to samo w fastracu a zetora użyłem tylko dlatego że są popularne a tak pozatym co twój post wnosi nowego od pytania krzycha ?

Opublikowano

Witam. w moim ursusie 1224 posiadam instalacje (cala) na 24 V ze wzgledu na rozruch a ten przelacznik 12/24 V mi sie spalil. wiec juz myslalem zeby przerobic cala instalacje na 12 V ale czy rozrusznik da rade obrocic?? mysle ze powinien skoro wszystkie duze maszyny np. Claas Jaguar z silnikiem V6 pali na 12V albo rzedowy 6 cylindrowy silnik w mojego wujka sieczkarni JD pali na 12V to czemu by ursus nie mial zapalic?? pomozcie mi. pytam sie zeby nie mmiec pzniej z tym klopotow. myslalem o zalozeniu szybkoobrotowego rozrusznika ale czy w ogole dostane taki do ursusa 1224? pomozcie!!!

Opublikowano

Do autora

Jeżeli masz u siebie przełącznik 12/24 V ( też z nim miałem problemy) to masz instalacje 12V w ciągniku a tylko do rozruchu dwa akumulatory 12V są połączone i masz 24 V, wtedy jest to korzystne bo aby uzyskać tę samą moc rozruchy zużyjemy połowę prądu P= napięcie razy natężenie. Ale są problemy wiadomo z tym przełącznikiem. Możesz wywalić ten przełącznik, wsadzić dobry aku 12V i rozrusznik szybkobieżny z przekładnią, gość ma w 1224 takie coś a drugi w 1014 i sobie chwalą, widziałem palą na dotyk.

Druga opcja to kupno akumulatora 24V, rozrusznik zostawiasz stary, wymieniasz żarówki na 24V ( takie od ciężarówek) i coś tam jeszcze chyba trzeba wymienić i wtedy masz całą instalacje 24V. Ale musisz mieć aku 24V jak w ciężarówkach.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeśli podasz na rozrusznik 12 V to będzie miał tylko 25% mocy znamionowej, czyli nie da rady zapalić.

 

Tak poza tematem czy ktoś potrafi wytłumaczyć na czym polega idea rozruszników z przekładnią?

 

Np taki magneton do C-360 ma taką samą moc jak standardowy. Jeśli prędkość obrotowa zębatki w obu jest jednakowa to moment obrotowy też jest taki sam, więc oba będą kręcić jednakowo. Pobierają też taki sam prąd(mają tą samą moc i napięcie znamionowe). W jaki sposób taki rozrusznik ma ułatwić rozruch?

Opublikowano

chodzi mi o zalozenie rozrusznika z przekladnia, na prad 12 V. powtarzam drugi raz, tego przelacznika pod siedzeniem juz nie mam i wcale nie chce go juz wiecej na oczy zobaczyc. nie chce zeby mi sie ciagnik spalil. chce zalozyc ten szybkoobrotowy rozrusznik i akumulator 12V. wiadomo ze im wiekszy silnik tym lzej zapala. juz od razu widac ze 1224 lzej pali od 912 wiec raczej powinno sie udac ale wole sie upewnic. ROZRUSZNIK URSUS C-385 I POCHODNE - SKLEP ROLNICZY (792201993) - Aukcje internetowe Allegro moge taki zalozyc?? wkurza mnie to napiecie 24V bo nic nie moge podlaczyc. radio, kogut i joystick od tura mam pomostkowane do jedneko akumulatora. troche to nieporeczne bo sie czesto kable wypalaja.

Opublikowano

przecież 24v w u1224 masz tylko na czas odpalania i spokojnie możesz podłączyć urządzenie na 12v pod stacyjkę i nic się nie będZie działo ja mam tak podłączone radio w swoim świętej pamięci u 1201 i nie ma z tym problemu a ten stycznik 12/24 rzeczywiście jest skopany

Opublikowano

On o tym wie, dlatego radio joistick kogut miał podłączone wcześniej, gdyby nie wiedział to by nie podłączył bo by spalił przecież. Ale ja mu polecałem inną rzecz - zostawic rozrusznik 24V, kupić aku 24V i zmienić instalacje na 24V. On nie może podłączyć radia 12V do instalacji 24V musiałby mieć radio na 24V. U mnie to tam nie problem bo nie. mam radia,koguta i innych urządzeń tylko żarówki zmienić. Słuchaj a może pokombinuj z jakąś przetwornicą 12/24 aby można było Twoje urządzenia wpiąć pod 24V. Ewentualnei można kupić jakieś radio i koguta na 24V ale problem z joistickiem pozostaje.

Co do tych rozruszników to nie wiem do końca jaka jest zasada ich działania ale działają o wiele lepiej niż zwykłe. Założyliśmy taki szybkobieżny do widlaka z silnikiem perkinsa 3P i nawet do końca kluczyka nie przekręce a on juz odpala. Przy rozruchu silnik szybciej się kręci i to słychać. Różnica w zapłonie jest duża - nadmieniam iż nie robiłem nic w silniku tylko ten rozrusznik.

Opublikowano

przerobić całą instalację na 24V?

a alternator?

Panowie - fabryka to zrobiła i u większości działa.

Wstawić tak jak było w oryginale, 2 akku, przełącznik na 24V do rozuruchu i wymienić instalację - są całe kompletne np w GRENE.

I żadnego problemu z podłączeniem koguta czy radia nie będzie.

Opublikowano

W starych rozrusznikach obroty wirnika były przekazywane bezpośrednio na zębatkę napędzającą koło zamachowe. W nowych pomiędzy wirnikiem a zębatką jest przekładnia redukująca obroty (obroty nowych rozruszników są większe), dzięki czemu mimo tej samej mocy moment obrotowy przekazywany do koła zamachowego jest większy i tym samym łatwiej jest odpalić silnik. Na tej aukcji: >>link<< jest pokazany taki rozruszniki bez obudowy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie zgodzę się z tym, że moment obrotowy jest większy. Jeśli silnik moc max przy wysokich obrotach to ma mniejszy moment niż silnik niskoobrotowy(P=Tm*Ω). Dopiero przekładnia zwiększa jego moment do wartości takiej jak w wolnoobrotowym(przy tych samych obrotach zębatki zdawczej).

Opublikowano

ale wy dalej nie kapujecie ze ja juz mam cala intalacje na 24V, alternator mam od kombajnu i zeby podlaczyc jakies urzadzenie na 12V ,musze mostkowac z jednego akumulatora. wszystkie zarowki mam na 24V. mam dlatego rozniez problemy z alternatorem bo jest on za duzy i jest za malo miejsca zeby odkrecic korek od wlewu oleju i nie moge zbytnio paska klinowego napiac. che wywalic jeden akumulator i zalozyc nowy alternator na 12V i rozrusznik szybkoobrotowy 12V. mam nadzieje ze juz kapujecie.

Opublikowano

Teraz wszystko rozumiem, trzeba było tak odrazu. Słuchaj jaki masz teraz akumulator? Jedną 24? Czy dwie 12V? Jeżeli dwie to w jaki sposób są podłączone bo ja może bym u siebie przemienił na 24 cala instalke. Nie mam radia koguta i innych bajerów.

Jak już pisałem sąsiad ma 1214 czy 1224 na rozruszniku szybkobieżnym i 12V instalacja i jest zadowolony, ciągnik dobrze pali. Nie wiem jak jest u niego w zimie - bo on go w zimie nie używa, on ma 3 NH to nimi zimą jeździ nie będzie marzl w ursusie.

Opublikowano

mam 2 x 12V poloczone sa kablem ktory idzie od plusa pierwszego do minusa drugiego akumulatora, potem tylko podlaczasz gdzies misnus od pierwszego a plus od drugiego do rozrusznika i dziala, ale nie razdze takiego rozwiazania, to juz lepiej zalozyc ten szybkoobrotowy rozrusznik na 12V, w zimie na bank nie bedzie problemow z odpaleniem skoro ursus 912 pali bez problemu a z reszta ja i tak w zimie go urzywam sporadycznie. chyba sie zmusze i zmienie ta instalacje na 12V.

Opublikowano

tak jak mówisz szybkoobrotowy rozrusznik na 12V i polecam abyś wstawił sobie świecę płomieniową w kolektor ssący ja mam tak zrobione i w mróz pali na dotyk w 902

a jak jeszcze nie pomoże to grzałkę w misę olejową na 230v pół godziny i olej ciepły

Opublikowano

slyszalem ze podobno szybkoobrotowe rozruszniki szybko wysiadaja. bo to zebataka ktora zazebia sie z kolem zamachowym jest wypychana za mocno bo nie ma zadnego ograniczenia. podobno taki rozrusznik ktory ma posluzyc dlugie lata kosztuje od 500 zl nawet do 800 zl.

Opublikowano

No a co myślałeś że dobry rozrusznik kupisz za 200 czy 300 zł i ma chodzić 10 lat? Swoje trzeba zapłacić ale masz wtedy spokój. My mamy w wózku widłowym silnik od MF255 i rozrusznik szybkoobrotowy już dwa lata, kosztował coś 400 czy 450 zł i chodzi dobrze, więc lepiej dać te 100 czy 200 zł więcej i mieć spokój niż kupić badziew i za 2-3 lata wyrzucić go.

Opublikowano

no ale u nas w zadnym sklepie nie maja tych drozszych (lepszych) no chyba ze na zamowienie ale to pewnie trzeba dlugo czekac, z reszta narazie kasy nie ma na takie zakupy. teraz musze wywiezsc obornik zaorac wszystko a bede sie martwic dopiero na wiosne bo w zimie "12" nie uzywam i stoi ciagle w cieplym garazu :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ferguzon123
      Witam, chciałbym zapytać pod który bezpiecznik najlepiej podłączyć gniazdo zapalniczki a gdzie masę w Zetorze 7711.
    • Przez rolnikokos
      Witam, Panowie może ktoś z was wie od czego w Ursus 1234 / bison 416 na pulpicie pali się kontrolka zaznaczona zielonym kółkiem. O czym ona informuje? Dziękuję za pomoc

    • Przez easy_rider91
      Witam serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum i chciałem się przywitać. Jestem początkującym rolnikiem na 15 ha. Pół na pół sady i orne. Niedawno kupiłem Ursusa c385 z 1980 r(ale silnik na tabliczce ma 1976) i wymaga paru napraw m.in nie pokazuje temperatury na zegarze. Wstępnie diagnozowałem wskaźnik i wskazówka wychyla się na max po zetknięciu z masą. Więc wskaźnik jakby dobry. Czujnik, który jest zamontowany, ma 5 Mohm i wskaźnik do niego podłączony nie podnosi się w ogóle. Zaś na kupionym zamienniku czujnika jest 150 ohm i wskaźnik jest wychylony na max cały czas bez różnicy czy w temperaturze otoczenia czy wrzucony do gorącej wody. Wskaźnik oryginał PAL Czechosłowacja. Skąd taka różnica oporności obu wskaźników? Oba reagują na podnoszenie temperatury przez zwiększanie rezystancji. Proszę o poradę jaką może być przyczyna. ile Ohm powinien mieć wskaźnik?
    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?



    • Przez ceston
      Witam jaki akumulator powinien być w tym ursusie. Kupowałem go rok temu a teraz przez to że przywozi tylko kiszonkę więc nie chodzi za dużo to się rozładował. Mam w nim 2 akumulatory 90ah/720A i się zastanawiam czy takie powinny byc

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v