Bartizi00m

Rozrusznik w ciężkich Ursusach

Polecane posty

Sadek    1123

Korpus skrzyni musi mieć miejsce na czujnik, a nie lepiej jakiś włącznik na kluczyk (stacyjka samochodowa ze szrotu). Stacyjka na kluczyk moim zdaniem była by pewniejsza niż ten czujnik, ale jeżeli jest miejsce w skrzyni to koszt minimalny, a zabezpieczenie dobre.

 

BEZPIECZEŃSTWO PONAD WSZYSTKO !!!!!


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

jeśli chodzi o dzieci to chwała ci , a ciekawe rozwiązanie mają zetory mianowicie czujnik na wciśnienty do oporu pedał sprzęgła a zewzględu na dosyć ciężko działające sprzęgło w ursusie to powinno wystarczyć aby dzieci miały problem z odpaleniem przypadkowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61
jeśli chodzi o dzieci to chwała ci , a ciekawe rozwiązanie mają zetory mianowicie czujnik na wciśnienty do oporu pedał sprzęgła a zewzględu na dosyć ciężko działające sprzęgło w ursusie to powinno wystarczyć aby dzieci miały problem z odpaleniem przypadkowym

 

nie tylko zetory mają takie rozwiązanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

napewno nie tylko zetory sam mam to samo w fastracu a zetora użyłem tylko dlatego że są popularne a tak pozatym co twój post wnosi nowego od pytania krzycha ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

Witam. w moim ursusie 1224 posiadam instalacje (cala) na 24 V ze wzgledu na rozruch a ten przelacznik 12/24 V mi sie spalil. wiec juz myslalem zeby przerobic cala instalacje na 12 V ale czy rozrusznik da rade obrocic?? mysle ze powinien skoro wszystkie duze maszyny np. Claas Jaguar z silnikiem V6 pali na 12V albo rzedowy 6 cylindrowy silnik w mojego wujka sieczkarni JD pali na 12V to czemu by ursus nie mial zapalic?? pomozcie mi. pytam sie zeby nie mmiec pzniej z tym klopotow. myslalem o zalozeniu szybkoobrotowego rozrusznika ale czy w ogole dostane taki do ursusa 1224? pomozcie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Czy cała instalacja w 1224 jest na 24V czy na 24 jest tylko przelączana do rozruchu a reszta urządzeń smiga na 12V?

 

Poszukaj postów Yacentego - niedawno kupował rozrusznik do zetorka 10245, może tam coś ciekawego znajdziesz ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Do autora

Jeżeli masz u siebie przełącznik 12/24 V ( też z nim miałem problemy) to masz instalacje 12V w ciągniku a tylko do rozruchu dwa akumulatory 12V są połączone i masz 24 V, wtedy jest to korzystne bo aby uzyskać tę samą moc rozruchy zużyjemy połowę prądu P= napięcie razy natężenie. Ale są problemy wiadomo z tym przełącznikiem. Możesz wywalić ten przełącznik, wsadzić dobry aku 12V i rozrusznik szybkobieżny z przekładnią, gość ma w 1224 takie coś a drugi w 1014 i sobie chwalą, widziałem palą na dotyk.

Druga opcja to kupno akumulatora 24V, rozrusznik zostawiasz stary, wymieniasz żarówki na 24V ( takie od ciężarówek) i coś tam jeszcze chyba trzeba wymienić i wtedy masz całą instalacje 24V. Ale musisz mieć aku 24V jak w ciężarówkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli podasz na rozrusznik 12 V to będzie miał tylko 25% mocy znamionowej, czyli nie da rady zapalić.

 

Tak poza tematem czy ktoś potrafi wytłumaczyć na czym polega idea rozruszników z przekładnią?

 

Np taki magneton do C-360 ma taką samą moc jak standardowy. Jeśli prędkość obrotowa zębatki w obu jest jednakowa to moment obrotowy też jest taki sam, więc oba będą kręcić jednakowo. Pobierają też taki sam prąd(mają tą samą moc i napięcie znamionowe). W jaki sposób taki rozrusznik ma ułatwić rozruch?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

chodzi mi o zalozenie rozrusznika z przekladnia, na prad 12 V. powtarzam drugi raz, tego przelacznika pod siedzeniem juz nie mam i wcale nie chce go juz wiecej na oczy zobaczyc. nie chce zeby mi sie ciagnik spalil. chce zalozyc ten szybkoobrotowy rozrusznik i akumulator 12V. wiadomo ze im wiekszy silnik tym lzej zapala. juz od razu widac ze 1224 lzej pali od 912 wiec raczej powinno sie udac ale wole sie upewnic. ROZRUSZNIK URSUS C-385 I POCHODNE - SKLEP ROLNICZY (792201993) - Aukcje internetowe Allegro moge taki zalozyc?? wkurza mnie to napiecie 24V bo nic nie moge podlaczyc. radio, kogut i joystick od tura mam pomostkowane do jedneko akumulatora. troche to nieporeczne bo sie czesto kable wypalaja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    3

przecież 24v w u1224 masz tylko na czas odpalania i spokojnie możesz podłączyć urządzenie na 12v pod stacyjkę i nic się nie będZie działo ja mam tak podłączone radio w swoim świętej pamięci u 1201 i nie ma z tym problemu a ten stycznik 12/24 rzeczywiście jest skopany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

On o tym wie, dlatego radio joistick kogut miał podłączone wcześniej, gdyby nie wiedział to by nie podłączył bo by spalił przecież. Ale ja mu polecałem inną rzecz - zostawic rozrusznik 24V, kupić aku 24V i zmienić instalacje na 24V. On nie może podłączyć radia 12V do instalacji 24V musiałby mieć radio na 24V. U mnie to tam nie problem bo nie. mam radia,koguta i innych urządzeń tylko żarówki zmienić. Słuchaj a może pokombinuj z jakąś przetwornicą 12/24 aby można było Twoje urządzenia wpiąć pod 24V. Ewentualnei można kupić jakieś radio i koguta na 24V ale problem z joistickiem pozostaje.

Co do tych rozruszników to nie wiem do końca jaka jest zasada ich działania ale działają o wiele lepiej niż zwykłe. Założyliśmy taki szybkobieżny do widlaka z silnikiem perkinsa 3P i nawet do końca kluczyka nie przekręce a on juz odpala. Przy rozruchu silnik szybciej się kręci i to słychać. Różnica w zapłonie jest duża - nadmieniam iż nie robiłem nic w silniku tylko ten rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

przerobić całą instalację na 24V?

a alternator?

Panowie - fabryka to zrobiła i u większości działa.

Wstawić tak jak było w oryginale, 2 akku, przełącznik na 24V do rozuruchu i wymienić instalację - są całe kompletne np w GRENE.

I żadnego problemu z podłączeniem koguta czy radia nie będzie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin64    0

W starych rozrusznikach obroty wirnika były przekazywane bezpośrednio na zębatkę napędzającą koło zamachowe. W nowych pomiędzy wirnikiem a zębatką jest przekładnia redukująca obroty (obroty nowych rozruszników są większe), dzięki czemu mimo tej samej mocy moment obrotowy przekazywany do koła zamachowego jest większy i tym samym łatwiej jest odpalić silnik. Na tej aukcji: >>link<< jest pokazany taki rozruszniki bez obudowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie zgodzę się z tym, że moment obrotowy jest większy. Jeśli silnik moc max przy wysokich obrotach to ma mniejszy moment niż silnik niskoobrotowy(P=Tm*Ω). Dopiero przekładnia zwiększa jego moment do wartości takiej jak w wolnoobrotowym(przy tych samych obrotach zębatki zdawczej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

ale wy dalej nie kapujecie ze ja juz mam cala intalacje na 24V, alternator mam od kombajnu i zeby podlaczyc jakies urzadzenie na 12V ,musze mostkowac z jednego akumulatora. wszystkie zarowki mam na 24V. mam dlatego rozniez problemy z alternatorem bo jest on za duzy i jest za malo miejsca zeby odkrecic korek od wlewu oleju i nie moge zbytnio paska klinowego napiac. che wywalic jeden akumulator i zalozyc nowy alternator na 12V i rozrusznik szybkoobrotowy 12V. mam nadzieje ze juz kapujecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Teraz wszystko rozumiem, trzeba było tak odrazu. Słuchaj jaki masz teraz akumulator? Jedną 24? Czy dwie 12V? Jeżeli dwie to w jaki sposób są podłączone bo ja może bym u siebie przemienił na 24 cala instalke. Nie mam radia koguta i innych bajerów.

Jak już pisałem sąsiad ma 1214 czy 1224 na rozruszniku szybkobieżnym i 12V instalacja i jest zadowolony, ciągnik dobrze pali. Nie wiem jak jest u niego w zimie - bo on go w zimie nie używa, on ma 3 NH to nimi zimą jeździ nie będzie marzl w ursusie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

mam 2 x 12V poloczone sa kablem ktory idzie od plusa pierwszego do minusa drugiego akumulatora, potem tylko podlaczasz gdzies misnus od pierwszego a plus od drugiego do rozrusznika i dziala, ale nie razdze takiego rozwiazania, to juz lepiej zalozyc ten szybkoobrotowy rozrusznik na 12V, w zimie na bank nie bedzie problemow z odpaleniem skoro ursus 912 pali bez problemu a z reszta ja i tak w zimie go urzywam sporadycznie. chyba sie zmusze i zmienie ta instalacje na 12V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek902    26

tak jak mówisz szybkoobrotowy rozrusznik na 12V i polecam abyś wstawił sobie świecę płomieniową w kolektor ssący ja mam tak zrobione i w mróz pali na dotyk w 902

a jak jeszcze nie pomoże to grzałkę w misę olejową na 230v pół godziny i olej ciepły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

slyszalem ze podobno szybkoobrotowe rozruszniki szybko wysiadaja. bo to zebataka ktora zazebia sie z kolem zamachowym jest wypychana za mocno bo nie ma zadnego ograniczenia. podobno taki rozrusznik ktory ma posluzyc dlugie lata kosztuje od 500 zl nawet do 800 zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Ja są rozrusznik od 3512 szybkoobrotowy dałem około 500 zł w tamtym roku. jestem z niego zadowolony i jak do tej pory nie ma żadnych problemów z nim.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

No a co myślałeś że dobry rozrusznik kupisz za 200 czy 300 zł i ma chodzić 10 lat? Swoje trzeba zapłacić ale masz wtedy spokój. My mamy w wózku widłowym silnik od MF255 i rozrusznik szybkoobrotowy już dwa lata, kosztował coś 400 czy 450 zł i chodzi dobrze, więc lepiej dać te 100 czy 200 zł więcej i mieć spokój niż kupić badziew i za 2-3 lata wyrzucić go.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

no ale u nas w zadnym sklepie nie maja tych drozszych (lepszych) no chyba ze na zamowienie ale to pewnie trzeba dlugo czekac, z reszta narazie kasy nie ma na takie zakupy. teraz musze wywiezsc obornik zaorac wszystko a bede sie martwic dopiero na wiosne bo w zimie "12" nie uzywam i stoi ciagle w cieplym garazu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?



    • Przez ceston
      Witam jaki akumulator powinien być w tym ursusie. Kupowałem go rok temu a teraz przez to że przywozi tylko kiszonkę więc nie chodzi za dużo to się rozładował. Mam w nim 2 akumulatory 90ah/720A i się zastanawiam czy takie powinny byc
    • Przez Szymon94
      Witam ma ktoś opis do schematu instalacji elektrycznej do ciągnika jak w tytule? W oryginalnej instrukcji obsługi jest schemat w postaci luźnej wkładki ale nie ma opisu poszczególnych odbiorników i urządzeń.
      Co to takiego odmiana F ? Chodzi o wersję eksportową FIN? Wklejam też zdjęcie deski rozdzielczej z instrukcji. Taka jest właśnie w ciągniku do którego przydał by mi się bardzo opis schematu instalacji.






    • Przez MagdaWasielewska
      Witam wszystkich ,czy jest jakiś tańszy silniczek  wycieraczki do Ursusa 1012. Lub czy da radę wymienić sam pręt z frezami ? Chyba ,że od innego ciągnika można założyć? 
    • Przez rajczak
      Witam! Chcę Was prosić o radę jakie lampy robocze-halogenowe kupić do mojego ursusa C-385. Halogeny mam zamiar zamontować nad przednią szybą ale niewiem jaki rodzaj lamp wybrać. Z jednej strony rozpraszające są dobre ale mają mały zasięg natomiast dalekosiężne zazwyczaj twożą wiązkę światła w postaci poziomej kreski a pozanią światło nie pada nigdzie indziej. Proszę Was o dobre rady bo często zdaża mi się robić w polu w czasie nocy i chcę mieć dobre oświetlenie. Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj