kris148a

Rozdzielacz hydrauliczny mtz.

Polecane posty

kris148a    89

Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Fakt te rozdzielacze topornie działają. Co do pierwszej sprawy musisz pokombinować dołączam ci zasadę działania tego patentu. U mnie to w ogóle nie działało.

Co do drugiej sprawy w kolanku w regulatorze dom którego jest podłączony siłownik jest dławik. Może in się zblokował o przepuszcza olej pełną kitą. Może też być nyplu wkręconym z prawej strony siłownika.

https://zapodaj.net/b7454f7024f6b.jpg.html

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Ja regulatora tego pod siedzeniem już nie mam, chyba przerobię na inny rozdzielacz tą hydraulike. Jak ty jesteś zadowolony po zmianie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pewnie. Chodzi leciutko, bez zacięć, nie cieknie, nie puszcza oleju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

A jak ze sterowaniem np pługiem ?
mi podoba się działanie tego oryginalnego bo trochę pociagniesz i się trochę podniesie i zatrzyma
a na rozdzielaczu trzeba trzymać aby podnieść na daną wysokość bądź opuścić , żeby dało się od innego sprzętu zastosować , np taki jak w c360 , ja też myślę kiedyś zrobić jak ma Seweryn , w razie awarii tego z pod siedzenia, ale na dwie sekcje ,więcej mi nie potrzeba, to wtedy i ten spod kierownicy wyleci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gdybyś chciał zrobić tak jak mówisz choć to drogie rozwiązanie ale bardzo fajne wywalił bym ruski rozdzielacz i regulator, założył elektrozawory i ehr. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Tal tylko że do sterowania hydropakiem czy też ppdbieraczem to by musiała być pływająca a w elektrycznym tego nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Czytałem nieco o tym ehr i może i fajne , ale jest kilka ale
właśnie ta sekcja pływająca,zadałem to pytanie na forum konstruktorowi takich sterowników , na razie nie odpisał.
Mi się zdaje że można by było zrobić z sekcja pływająca trzeba by tylko kupić rozdzielacz z taką funkcją,
a do sterowania użyć siłownika elektrycznego no i moduł sterujący powinien mieć możliwość przełączyć na pływająca , tyle co z teorii mojego myślenia a czy jest to możliwe nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Wszystko jest możliwe , tylko niektóre rzeczy bardzo mało prawdopodobne :D  , z ehr można też pokombinować z pozycją pływającą , tylko trochę chęci i kasy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Czołem!

Cieszę się, że już wątek o rozdzielaczu powstał, bo mam tu jedno pytanie. Mój rozdzielacz cieknie na potęgę i mechanik mówi, żeby nowy założyć.  A nie można wymienić samych oringów, uszczelek? Traktor ma 30 lat, więc wszelkie gumowe uszczelnienia mają prawo nie trzymać, bo guma się starzeje, wiadomo.  Traktor kupiłem bez tura 7 lat temu, 5 lat temu założyłem tura i zacząłem używać dźwigni rozdzielacza, wcześniej ich nie dotykałem. Sądzę, że poprzedni właściciel również nie używał dźwigni od rozdzielacza, bo używał traktora głównie do przyczep i orki. Co tam się zużywa w tym rozdzielaczu?

Reasumując, czy bawić się w uszczelnienie, czy kupić nowy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Kup 3 oringi (tylko nie zakładaj tych z gotowych zestawów) tylko rozmiar dobierz odpowiednio (nie pamiętam jaki) plus osłona gumowa od kurzu i nie będzie ciekło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Dokładnie miałem taki sam problem kupiłem stary ciągnik z niewiadomą przeszłością jak zacząłem używać rozdzielacza to lało się ciurkiem,
wymieniłem oryngi i uszczelki osłaniające
i jak ręką odjąl koszt 8zl plus dostawa ale brałem więcej gratów wyszło taniej i pół godziny roboty z wielkim zapasem
;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Kup 3 oringi (tylko nie zakładaj tych z gotowych zestawów) tylko rozmiar dobierz odpowiednio (nie pamiętam jaki) plus osłona gumowa od kurzu i nie będzie ciekło

A co z tymi zestawami jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Same zestawy możesz kupić są w nich plastikowe gniazda na kule, osłonki i oringi.  Tylko tych oringów nie zakładaj są kiepskiej jakości. Kup na ich wzór takie same lub grubsze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja założyłem te z zestawu za 8 zł i na razie działa bardzo ok,tylko dodam że zrobiłem nim około 20 godzin z prasą i owijarka tylko do tego używam hydrauliki zewnętrznej ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuras    4

Panowie uwaga przy zakupie rozdzielaczy Hydrosiła z UA bo firma od 2012 roku nie produkuje już rozdzielaczy P-80 tylko model MP-80 a te  stare modele malowane na niebiesko z datą produkcji pow 2012  to  zamienniki. Tutaj filmik jak ma wyglądać orginał  aktualnie produkowany w Hydrosiła . Jest to rozdzielacz analogiczny z starym P-80 tylko zmodernizowany do pracy na większym ciśnieniu roboczym i max i o większej przepustowości oleju.

 

Edytowano przez kuras

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mtzecik    0
Napisano (edytowany)

Cześć, 

Posiadam dwa ciągniki, Belarus 562 i MTZ 82. 

Belarus był oryginalnie z turem, działał dobrze.

Przełożyłem ładowacz do MTZ. Teraz mam problem z rozdzielaczem:

Gdy przesuwam dźwignię aby podnosić, najpierw tur opada (nie ma ciśnienia - grawitacyjnie olej jest wypychany w powrót, po parku mm zaczyna normalnie podnosić (ciśnienie jest kierowane w siłownik). Gdy przesunę dźwignie w skrajną pozycję to następuje taki przeskok i tur opada (nie podaje ciśnienia).

Tak nie da się pracować.

Rozdzielacz w Belarus ma taką blokadę dźwignie (przebicie) tylko w położeniu skrajnie na górze, a w MTZ82 dźwignie można zablokować na górze i na dole. 

Czy to jest awaria rozdzielacza czy inny typ niż w Belarus? 

Załączam film z pracy (wiem... dźwignia w dół = ładowacz do góry, ale jest to tylko kwestia przepięcia węży. Na sekcji łyżki jest taka sama sytuacja z opadaniem (opada zanim zacznie podnosić i po przebiciu).

Film tutaj: https://youtu.be/0Uv9rKAXdg8?si=zhX010ptRbdKI6MA

 

Edytowano przez Mtzecik
Skleroza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    17

To jest taki typ rozdzielacza. Do tura najlepiej założyć osobny rozdzielacz po taka praca jest niebezpieczna dla maszyny a przede wszystkim dla osób pracujących w jej otoczeniu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mtzecik    0

Rozumiem, czyli w Belarus 562 mam inny rozdzielacz? Tam działało bez problemu.

Znasz oznaczenia tych rozdzielaczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj