Skocz do zawartości
kris148a

Rozdzielacz hydrauliczny mtz.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kris148a    9

Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

Fakt te rozdzielacze topornie działają. Co do pierwszej sprawy musisz pokombinować dołączam ci zasadę działania tego patentu. U mnie to w ogóle nie działało.

Co do drugiej sprawy w kolanku w regulatorze dom którego jest podłączony siłownik jest dławik. Może in się zblokował o przepuszcza olej pełną kitą. Może też być nyplu wkręconym z prawej strony siłownika.

https://zapodaj.net/b7454f7024f6b.jpg.html

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    9

Ja regulatora tego pod siedzeniem już nie mam, chyba przerobię na inny rozdzielacz tą hydraulike. Jak ty jesteś zadowolony po zmianie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    677

Pewnie. Chodzi leciutko, bez zacięć, nie cieknie, nie puszcza oleju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    27

A jak ze sterowaniem np pługiem ?
mi podoba się działanie tego oryginalnego bo trochę pociagniesz i się trochę podniesie i zatrzyma
a na rozdzielaczu trzeba trzymać aby podnieść na daną wysokość bądź opuścić , żeby dało się od innego sprzętu zastosować , np taki jak w c360 , ja też myślę kiedyś zrobić jak ma Seweryn , w razie awarii tego z pod siedzenia, ale na dwie sekcje ,więcej mi nie potrzeba, to wtedy i ten spod kierownicy wyleci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

Gdybyś chciał zrobić tak jak mówisz choć to drogie rozwiązanie ale bardzo fajne wywalił bym ruski rozdzielacz i regulator, założył elektrozawory i ehr. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    9

Tal tylko że do sterowania hydropakiem czy też ppdbieraczem to by musiała być pływająca a w elektrycznym tego nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    27

Czytałem nieco o tym ehr i może i fajne , ale jest kilka ale
właśnie ta sekcja pływająca,zadałem to pytanie na forum konstruktorowi takich sterowników , na razie nie odpisał.
Mi się zdaje że można by było zrobić z sekcja pływająca trzeba by tylko kupić rozdzielacz z taką funkcją,
a do sterowania użyć siłownika elektrycznego no i moduł sterujący powinien mieć możliwość przełączyć na pływająca , tyle co z teorii mojego myślenia a czy jest to możliwe nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Wszystko jest możliwe , tylko niektóre rzeczy bardzo mało prawdopodobne :D  , z ehr można też pokombinować z pozycją pływającą , tylko trochę chęci i kasy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Czołem!

Cieszę się, że już wątek o rozdzielaczu powstał, bo mam tu jedno pytanie. Mój rozdzielacz cieknie na potęgę i mechanik mówi, żeby nowy założyć.  A nie można wymienić samych oringów, uszczelek? Traktor ma 30 lat, więc wszelkie gumowe uszczelnienia mają prawo nie trzymać, bo guma się starzeje, wiadomo.  Traktor kupiłem bez tura 7 lat temu, 5 lat temu założyłem tura i zacząłem używać dźwigni rozdzielacza, wcześniej ich nie dotykałem. Sądzę, że poprzedni właściciel również nie używał dźwigni od rozdzielacza, bo używał traktora głównie do przyczep i orki. Co tam się zużywa w tym rozdzielaczu?

Reasumując, czy bawić się w uszczelnienie, czy kupić nowy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Kup 3 oringi (tylko nie zakładaj tych z gotowych zestawów) tylko rozmiar dobierz odpowiednio (nie pamiętam jaki) plus osłona gumowa od kurzu i nie będzie ciekło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    27

Dokładnie miałem taki sam problem kupiłem stary ciągnik z niewiadomą przeszłością jak zacząłem używać rozdzielacza to lało się ciurkiem,
wymieniłem oryngi i uszczelki osłaniające
i jak ręką odjąl koszt 8zl plus dostawa ale brałem więcej gratów wyszło taniej i pół godziny roboty z wielkim zapasem
;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Kup 3 oringi (tylko nie zakładaj tych z gotowych zestawów) tylko rozmiar dobierz odpowiednio (nie pamiętam jaki) plus osłona gumowa od kurzu i nie będzie ciekło

A co z tymi zestawami jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

Same zestawy możesz kupić są w nich plastikowe gniazda na kule, osłonki i oringi.  Tylko tych oringów nie zakładaj są kiepskiej jakości. Kup na ich wzór takie same lub grubsze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    27

Ja założyłem te z zestawu za 8 zł i na razie działa bardzo ok,tylko dodam że zrobiłem nim około 20 godzin z prasą i owijarka tylko do tego używam hydrauliki zewnętrznej ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez rbit
      Wczoraj po powrocie z pracy zauważyłem na feldze prawego przedniego koła olej. Nie było go dużo a ten wyciek z tej szczeliny pomiędzy piastą a korpusem zwolnicy. Co może być przyczyną i czy to poważne? Ciągnik jest nowy ledwo co dotarty. Pytam bo jeszcze do maja następnego roku ma gwarancję tak że jakby co to na drugi przegląd podam usterki i niech robią serwisanci. A nie działający wskaźnik paliwa to może być skopany sam czujnik?
×