zasimex

Chrabotanie w zwolnicy, luz na tulei zwrotnicy Ares 550RZ

Polecane posty

zasimex    0

Koledzy,

 

mam pytanie - otóż ze zwrotnic leciał mi troszkę olej oraz przy włączonym przednim napędzie (tylko przy włączonym), na skręcie było słychać jakby chrabotanie. Przy jeździe na wprost nic nie słychać. Spuściłem olej i zobaczyłem, że jest w jednej zwolnicy troszeczkę opiłków. Rozebrałem zwrotnicę ale nic poza kilka delikatnie uszkodzonymi wałeczkami jednego łożyska nie widać. Obstawiam, że ktoś musiał kiedyś pojeździć przy niskim poziomie oleju i stąd uszkodzenie wałeczków i opiłki. Ale skąd może być to chrabotanie? W drugim kole również występuje ale opiłków już na korku i w oleju nie było (tej zwrotnicy jeszcze nie rozbierałem).

 

Chcę usunąć przeciek będę więc wymieniał uszczelniacze. Mam jeszcze pytanie dotyczące luzu na tulei zwrotnicy. Zmierzyłem suwmiarką i średnica wewnętrzna tulei wynosi 45,1-45,2mm natomiast średnica półosi 44,8-44,9mm. Poniżej link jak to wygląda. Czy uważacie, że przy takim luzie wymieniać tuleję? Czy musi to chodzić na ciasno?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer15555    85

Na warsztat postawili mi "dżonego" też coś chrobotało w lewym kole jak cofał i je blokowało wiadomo pierwsze co to zobaczyłem do zwolnicy i wszystko było w porządku to zrzuciłem koła i wyciągnąłem zwolnice z półosiami a następnie odkręciłem przystawka mechanizmu i okazało się że śruby tzymające talerz się odkreciły i cofając blokowało lewe koło. Więc objawy podobne a tobie koła nie blokuje ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zasimex    0

Kół/koła nie blokuje ale przy skręcie właśnie słychać że coś chrabocze u jak się przyłoży dłoń do zwolnicy to czuć delikatne drgania. Chyba, że ten dźwięk i drgania przenoszą się ze środka mostu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zasimex    0

Oleju w moście było za mało - około połowy jego wymaganej ilości. Czy brak oleju mógł być przyczyną tego chrabotania?

A co z tą tulejką wg Was?

Edytowano przez zasimex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer15555    85

No tulejka fakt wybita trochę. A jak to tam jest to bardziej się nie zagłębiałem bo tego nigdy nie robiłem i tak z filmiku ciężko cokolwiek stwierdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CaseBizon    9

Myślę ze tak bo sami kupiliśmy ładowarkę teleskopowa to tez w czasie skrecania kół tez coś chrobotalo i wyczytałem ze przyczyna może być zużyty olej i rzeczywiście olej był aż czarny po wymianie wszystko chodzi na razie dobrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Kolega w JD miał podobny problem po zmianie oleju na olej z serwisu. Okazało się że zły olej mu dali, ale był to olej zalecany do tego typu. Wlał inny olej o którym znalazł informację  w  necie i wszystko się uspokoiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj