Skocz do zawartości
zasimex

Chrabotanie w zwolnicy, luz na tulei zwrotnicy Ares 550RZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ares

zasimex    0

Koledzy,

 

mam pytanie - otóż ze zwrotnic leciał mi troszkę olej oraz przy włączonym przednim napędzie (tylko przy włączonym), na skręcie było słychać jakby chrabotanie. Przy jeździe na wprost nic nie słychać. Spuściłem olej i zobaczyłem, że jest w jednej zwolnicy troszeczkę opiłków. Rozebrałem zwrotnicę ale nic poza kilka delikatnie uszkodzonymi wałeczkami jednego łożyska nie widać. Obstawiam, że ktoś musiał kiedyś pojeździć przy niskim poziomie oleju i stąd uszkodzenie wałeczków i opiłki. Ale skąd może być to chrabotanie? W drugim kole również występuje ale opiłków już na korku i w oleju nie było (tej zwrotnicy jeszcze nie rozbierałem).

 

Chcę usunąć przeciek będę więc wymieniał uszczelniacze. Mam jeszcze pytanie dotyczące luzu na tulei zwrotnicy. Zmierzyłem suwmiarką i średnica wewnętrzna tulei wynosi 45,1-45,2mm natomiast średnica półosi 44,8-44,9mm. Poniżej link jak to wygląda. Czy uważacie, że przy takim luzie wymieniać tuleję? Czy musi to chodzić na ciasno?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zasimex    0

Tak, Carraro. A jak najszybciej sprawdzić czy to mechanizm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


farmer15555    61

Na warsztat postawili mi "dżonego" też coś chrobotało w lewym kole jak cofał i je blokowało wiadomo pierwsze co to zobaczyłem do zwolnicy i wszystko było w porządku to zrzuciłem koła i wyciągnąłem zwolnice z półosiami a następnie odkręciłem przystawka mechanizmu i okazało się że śruby tzymające talerz się odkreciły i cofając blokowało lewe koło. Więc objawy podobne a tobie koła nie blokuje ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zasimex    0

Kół/koła nie blokuje ale przy skręcie właśnie słychać że coś chrabocze u jak się przyłoży dłoń do zwolnicy to czuć delikatne drgania. Chyba, że ten dźwięk i drgania przenoszą się ze środka mostu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zasimex    0
Napisano (edytowany)

Oleju w moście było za mało - około połowy jego wymaganej ilości. Czy brak oleju mógł być przyczyną tego chrabotania?

A co z tą tulejką wg Was?

Edytowano przez zasimex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

farmer15555    61

No tulejka fakt wybita trochę. A jak to tam jest to bardziej się nie zagłębiałem bo tego nigdy nie robiłem i tak z filmiku ciężko cokolwiek stwierdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CaseBizon    8

Myślę ze tak bo sami kupiliśmy ładowarkę teleskopowa to tez w czasie skrecania kół tez coś chrobotalo i wyczytałem ze przyczyna może być zużyty olej i rzeczywiście olej był aż czarny po wymianie wszystko chodzi na razie dobrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

Kolega w JD miał podobny problem po zmianie oleju na olej z serwisu. Okazało się że zły olej mu dali, ale był to olej zalecany do tego typu. Wlał inny olej o którym znalazł informację  w  necie i wszystko się uspokoiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez luki4516
      https://www.olx.pl/i2/oferta/renault-ares-640-rz-CID757-IDqxFAp.html?ref[0][path][0]=392209421&ref[0][ajax]=1&ref[0][action]=myaccount&ref[0][method]=details
    • Przez janosik32
      Panowie Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

      Jak mniemam jest to numer 7.
      7700038182 ?
    • Przez panasek
      witam wszystkich miłosników reni 110 54 mam przyjemnosc posiadac ten model od niespełna 2 lat,ogólnie jestem zadowolony z niego no ale pojawła sie pierwsza usterka,przedni napęd a dokładnie wałek ataku,dokładnie obrobił sie frez,cena nowego jest kosmiczna ale chce zapytac czy da sie to zregenerowac?czy to potrzyma jakis czas? moze jest jakis powód ze sie obrobił, moze miał ktos juz taki problem? prosze o rady.mam jeszcze pare pytan odnosnie tego modelu.byłbym wdzieczny za odp.
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
×