Skocz do zawartości
News
zasimex

Chrabotanie w zwolnicy, luz na tulei zwrotnicy Ares 550RZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ares
zasimex    0

Koledzy,

 

mam pytanie - otóż ze zwrotnic leciał mi troszkę olej oraz przy włączonym przednim napędzie (tylko przy włączonym), na skręcie było słychać jakby chrabotanie. Przy jeździe na wprost nic nie słychać. Spuściłem olej i zobaczyłem, że jest w jednej zwolnicy troszeczkę opiłków. Rozebrałem zwrotnicę ale nic poza kilka delikatnie uszkodzonymi wałeczkami jednego łożyska nie widać. Obstawiam, że ktoś musiał kiedyś pojeździć przy niskim poziomie oleju i stąd uszkodzenie wałeczków i opiłki. Ale skąd może być to chrabotanie? W drugim kole również występuje ale opiłków już na korku i w oleju nie było (tej zwrotnicy jeszcze nie rozbierałem).

 

Chcę usunąć przeciek będę więc wymieniał uszczelniacze. Mam jeszcze pytanie dotyczące luzu na tulei zwrotnicy. Zmierzyłem suwmiarką i średnica wewnętrzna tulei wynosi 45,1-45,2mm natomiast średnica półosi 44,8-44,9mm. Poniżej link jak to wygląda. Czy uważacie, że przy takim luzie wymieniać tuleję? Czy musi to chodzić na ciasno?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

farmer15555    66

Na warsztat postawili mi "dżonego" też coś chrobotało w lewym kole jak cofał i je blokowało wiadomo pierwsze co to zobaczyłem do zwolnicy i wszystko było w porządku to zrzuciłem koła i wyciągnąłem zwolnice z półosiami a następnie odkręciłem przystawka mechanizmu i okazało się że śruby tzymające talerz się odkreciły i cofając blokowało lewe koło. Więc objawy podobne a tobie koła nie blokuje ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zasimex    0

Kół/koła nie blokuje ale przy skręcie właśnie słychać że coś chrabocze u jak się przyłoży dłoń do zwolnicy to czuć delikatne drgania. Chyba, że ten dźwięk i drgania przenoszą się ze środka mostu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zasimex    0

Oleju w moście było za mało - około połowy jego wymaganej ilości. Czy brak oleju mógł być przyczyną tego chrabotania?

A co z tą tulejką wg Was?

Edytowano przez zasimex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer15555    66

No tulejka fakt wybita trochę. A jak to tam jest to bardziej się nie zagłębiałem bo tego nigdy nie robiłem i tak z filmiku ciężko cokolwiek stwierdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CaseBizon    8

Myślę ze tak bo sami kupiliśmy ładowarkę teleskopowa to tez w czasie skrecania kół tez coś chrobotalo i wyczytałem ze przyczyna może być zużyty olej i rzeczywiście olej był aż czarny po wymianie wszystko chodzi na razie dobrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    206

Kolega w JD miał podobny problem po zmianie oleju na olej z serwisu. Okazało się że zły olej mu dali, ale był to olej zalecany do tego typu. Wlał inny olej o którym znalazł informację  w  necie i wszystko się uspokoiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez haroldII
      Witam chciałem wymienić olej w Renault ares 630  w skrzyni biegów i tylnym mości tylko nie wiem ile jest korków spustowych oleju i gdzie się znajdują .
    • Przez Kolo12
      Witam, mam taki problem moja Renaulta dymi na biało taki gesty biały dym pojawia się on zaraz po za kręcenia rozrusznikiem, uprzedzam pytanie płyny chłodniczy w normie. Ten dym pojawia się na wolnych obrotach i podczas schodzenia z obrotów)(odpuszczenie gazu). Moje podejrzenia padły na lejace wtryski idąc tym tokiem myślenia wtryski są zrobione i dym jest dalej może mniejszy ale jest. Paliwo dobrej jakości. Tu moje pytanie gdzie szukać przyczyn może zawory są zle wyregulowane i się nie domykaja. Bo już nic nie przychodzi mi do głowy moc silnika jest w normie. 
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez piotrekbial1
      witam mam rozebrany  silnik mwm 226-6 na cienkich, suchych  tulejach
      dwie z nich sa pęknięte,  co mogło być  przyczyną  ? przegrzanie/ zalanie gorącego  układu  zimnym płynem? 
      przegrzanie  wydaje sie być  najbardziej  prawdopodobne
      co o tym sadzicie ? może  sa jakies wady tego silnika ? 
    • Przez kondziu123
      Witam wszystkich mam taki problem ze skrzynią w reni 155.54 z 3 półbieganmi i rewersem elektrohydraulicznym : podczas ruszania ciągnik prawie nigdy nie rusza łagodnie tylko trochę szarpie i nie wiem czy tak w tych ciągnikach jest czy coś w niej jest nie tak, czasami też renia zaczyna wariować kontrololka (na panelu od skrzyni) za z wykrzyknikiem miga rewers nie przerzóca w ogóle biegu do tyłu a do przodu rusza po dłuższym czasie ale i to samo przeżuci na drugi póbieg . Wie ktoś jaka może być tego przyczyna??
×