News
zasimex

Chrabotanie w zwolnicy, luz na tulei zwrotnicy Ares 550RZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ares
zasimex    0

Koledzy,

 

mam pytanie - otóż ze zwrotnic leciał mi troszkę olej oraz przy włączonym przednim napędzie (tylko przy włączonym), na skręcie było słychać jakby chrabotanie. Przy jeździe na wprost nic nie słychać. Spuściłem olej i zobaczyłem, że jest w jednej zwolnicy troszeczkę opiłków. Rozebrałem zwrotnicę ale nic poza kilka delikatnie uszkodzonymi wałeczkami jednego łożyska nie widać. Obstawiam, że ktoś musiał kiedyś pojeździć przy niskim poziomie oleju i stąd uszkodzenie wałeczków i opiłki. Ale skąd może być to chrabotanie? W drugim kole również występuje ale opiłków już na korku i w oleju nie było (tej zwrotnicy jeszcze nie rozbierałem).

 

Chcę usunąć przeciek będę więc wymieniał uszczelniacze. Mam jeszcze pytanie dotyczące luzu na tulei zwrotnicy. Zmierzyłem suwmiarką i średnica wewnętrzna tulei wynosi 45,1-45,2mm natomiast średnica półosi 44,8-44,9mm. Poniżej link jak to wygląda. Czy uważacie, że przy takim luzie wymieniać tuleję? Czy musi to chodzić na ciasno?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

farmer15555    82

Na warsztat postawili mi "dżonego" też coś chrobotało w lewym kole jak cofał i je blokowało wiadomo pierwsze co to zobaczyłem do zwolnicy i wszystko było w porządku to zrzuciłem koła i wyciągnąłem zwolnice z półosiami a następnie odkręciłem przystawka mechanizmu i okazało się że śruby tzymające talerz się odkreciły i cofając blokowało lewe koło. Więc objawy podobne a tobie koła nie blokuje ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zasimex    0

Kół/koła nie blokuje ale przy skręcie właśnie słychać że coś chrabocze u jak się przyłoży dłoń do zwolnicy to czuć delikatne drgania. Chyba, że ten dźwięk i drgania przenoszą się ze środka mostu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zasimex    0

Oleju w moście było za mało - około połowy jego wymaganej ilości. Czy brak oleju mógł być przyczyną tego chrabotania?

A co z tą tulejką wg Was?

Edytowano przez zasimex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer15555    82

No tulejka fakt wybita trochę. A jak to tam jest to bardziej się nie zagłębiałem bo tego nigdy nie robiłem i tak z filmiku ciężko cokolwiek stwierdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CaseBizon    8

Myślę ze tak bo sami kupiliśmy ładowarkę teleskopowa to tez w czasie skrecania kół tez coś chrobotalo i wyczytałem ze przyczyna może być zużyty olej i rzeczywiście olej był aż czarny po wymianie wszystko chodzi na razie dobrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    267

Kolega w JD miał podobny problem po zmianie oleju na olej z serwisu. Okazało się że zły olej mu dali, ale był to olej zalecany do tego typu. Wlał inny olej o którym znalazł informację  w  necie i wszystko się uspokoiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez BartekSzulc
      Witam. Mam problem w renault 103-54, mianowicie rewers nie zawsze wchodzi do tyłu, prawdopodobnie widełki rewersu sie podtarły. Mam pytanie jak sie do nich dostać? Trzeba rozpoławiać ciągnik lub zdejmować/unosić kabinę? Dodam że rewers jest mechaniczny, a skrzynia bez żłów zając, 4 zakresy po 4 biegi.
    • Przez dawid464
      witam mam pytanie czy silnik d226-6 rożni się czymś oprócz tubro od td228-6 mają one takie same pojemności, tłoki ???
      czy są morze to inne silniki różniąc się od siebie czy są dostępne części do td228-6 ????
    • Przez Bobas233
      Witam . Przynierzam sie do tego modelu renault . Prosze o plusy i minusy i ewentualne awarie w tym modelu ciągnika. Najlepiej posiadacze tego modelu i podobnych. Ciagnik ma rzekomo 8.5tys godzin i w stanie jest dobrym . Czekam na wypowiedzi .
    • Przez pawlox17
      Witam
      Posiadam Renault 95-14,mam problem z odpaleniem ciągnika,dałem do sprawdzenia głowice,okazało się,że są dobre. Pompowtryski są nowe,paliwo nie schodzi z układu paliwowego,akumulator i rozrusznik są nowe,świeca żarowa jest sprawna.Ciągnik przy rozruchu długo kręci,dymi na siwo i odpala bardzo późno.Czy może być to przyczyna zapłonu?
       
      Z góry dzięki za odpowiedź
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.