raper2120

Renault ares 610 rz hałas wału napędowego

Polecane posty

raper2120    0

Witam,

Posiadam renault ares 610 rz jak w temacie chodzi mi o hałasowanie wału napędowego a mianowicie wał dzwoni podczas jazdy ale bardziej jak zwalniam. Zastanawiam się czy to łączniki sie zużyły? Zaznaczam że je wyjmowałem i według mnie są ok. Ciągnik posiadam 2 lata i jest tak od początku i nic sie złego nie dzieje po za wkurzającym dzwonieniem ale zaczyna mnie to denerwować. Proszę was o poradę.Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Sprawdź luz na sworzniu przedniej osi. Jeśli jest am luz to ruchy przedniej osi mogą wywierać naciski na wałek napędowy i ten może dostawać wibracji powodujących ten hałas. W starszych konstrukcjach jak było w Zetorach czy Ursusach były krzyżaki z dwóch stron wału i oś mogła latać w przód, tył i na boki a na napęd to nie miało wpływu.  W nowszych niestety przednia oś musi być idealnie na swoim miejscu i nie mieć luzów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Renault 75.34MX też wał dzwoni, były zmieniane tulejki, zakładana stopa podtrzymująca wał, frezy były naspawane i dalej dzwoni. Jak się włączy napęd to oczywiście nie dzwoni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raper2120    0

na zał. napędzie jest ok

co do smarowania jak posmarowałem było ok ale smar oczywiście szybko wyrzuciło może z tydzień było spokoju 

łożysko podporowe wygląda ok, ruszałem wałem i luzu nie widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Po pierwsze to co za problem posmarować co parę dni a po drugie unieś przód ciągnika i sprawdź luzy przedniej osi. Jeśli jest luz wzdłużny i poprzeczny to najpierw nowe tuleje i sworzeń a dopiero potem ewentualne wymiany łączników lub łożyska podporowego jeśli jest. Bez doprowadzenia połączenia oś-wspornik osi do stanu bez luzów wszystko inne nie ma sensu bo szybko wybije nawet nowe frezy oraz łożysko.

Nic dziwnego,że przy załączonym napędzie nie dzwoni bo wszystkie połączenia są obciążone a to kasuje wszystkie luzy i jest cisza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raper2120    0

extrabyk po pierwsze to jest problem, bo żeby posmarować to musisz każdy łącznik zdjąć napchać smaru i złożyć no i odkręcać osłonę więc nwm czy by ci sie chciało. po drugie nie ma żadnych luzów bo sam o tym pomyślałem żeby sprawdzić a tak w ogóle to nwm kto ci powiedział że któryś z łączników jest wydarty po prostu dzwoni.

A co do problemu to prawdopodobnie podpora do wymiany bo dziś zauważyłem że łożysko ma luz w obudowie.Tylko do dokładnej diagnozy musze zdjąć wał a nie mam teraz na to czasu. Więc troche jeszcze podzwonismile.png  dam znać o postępach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Pisząc o smarowaniu miałem na myśli podporę wału a tam jeśli jest podpora (bo nie w każdym ciągniku jest) to jest smarowniczka i smaruje się łatwo. Wiadomo,że smarowanie frezów łączników to gimnastyka i praktycznie nikt tego nie robi a jeśli już będziesz to robił to najlepszy będzie smar grafitowy.

Teraz gdy napisałeś,że masz osłonę to może być,że to właśnie osłona wpada w rezonans i dzwoni. Może tak być nawet jeśli jest dokręcona na maxa. Jeśli to właśnie osłona to jest na to łatwy, tani i szybki sposób. Wystarczy,że wytniesz z gumy podkładki i dasz pod osłonę i między osłonę a podkładki pod śrubami ją dokręcającymi.

Ten sposób jest dobry na wszelkiego rodzaju pokrywy i osłony które dzwonią czy tam brzęczą. Koszt żaden i robota szybka więc spróbuj i daj znać czy ucichło. Łożysko jeśli już siada to oczywiście też wymień jak najszybciej żeby potem nie było następnych kosztów.

Kolega miał kiedyś Aresa tylko większy model i podobał mi się ten ciągnik. Kawał sprzętu z fajną kabiną więc warto o niego dbać żeby robił na Ciebie jak najdłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez johenek
      Witam
      Szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie ale niestety jej nie znalazłem, a bardzo zależy mi na czasie.
       
      Mianowicie jak zdemontować wał napędowy od przedniego napędu, ponieważ muszę zdemontować miskę olejową a o wał nie mogę. Wał am w sobie już wyjąłem po przez odkręcenie przystawki od przedniego napędu(musiałem wymienić uszczelkę pod przystawką bo bardzo ciekło).
      Nie mam pojęcia jak wyjąć ten łącznik co łączy wał wielowypustami na wałku ataku i wałku przystawki, ten co jest widoczny w poniższym linku:
       
      http://www.sklep-rolniczy.pl/Tuleja-Mufa-laczaca-wal-Renault-7700011861-7700%284,15575,19509%29.aspx
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam Panowie jestem nowy na AF , więc proszę o wyrozumiałość . Do rzeczy , macie jakiś sprawdzony sposób na owijającą się trawę / lucernę na wale napędowym przedniego napędu w pronarku 82 SA ? ,ponieważ podczas prasowania dosyć często przy większych pokosach owija się materiał na wale napędowym i w ubiegłym sezonie owinęło mi się tak na wale kardana że aż powykrzywiało te osłony oryginalne a mianowicie wg. katalogu przednią i pośrednią i teraz mam takie pytanie .Czy są jakieś osłony na cały wał ? bo te oryginalne osłaniały tylko łączenia (krzyżaki) szukałem sporo ale nigdzie nie mogę tego znaleźć . Czy może od czegoś innego można podpasować ?
    • Przez AS931
      Witam.
      Chciałbym dowiedzieć się jaka jest skrzynia biegów w Renault Ares 610/620 i czy jest awaryjna. Bo wiem ze w Ares 630 jest skrzynia Fergusona która jest bardzo awaryjna i chciałbym dowiedzieć się czy w 610/620 jest ta sama skrzynia.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj