Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Bartek2997    0

Witam

Dzisiaj odebrałem swój ciągnik od mechanika który zrobił mi generalny remont silnika. W trakcie remontu okazało się że tarcza sprzęłowa ma już tylko 9mm więc zgodziłem sie na wymianę. Dzisiaj okazało się że przy włączaniu biegu słychać lekki zgrzyt a sprzęło jest odpowietrzone,na starej tarczy problem nie występował tylko pokazał się zaraz po jej wymianie.

Co to może być? Czy po wymianie tarczy coś trzeba coś regulować o czym mógł zapomnieć mechanik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

O ile po planowaniu koła i docisku został prawidłowo ustawiony docisk to się nic nie reguluje. albo jest zrobione dobrze albo źle. Ale raczej trzeba jej jeszcze odpowietrzyć zapewne nie jest dobrze puszczone.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek2997    0

Jutro zadzwonię do tego mechanika i się zapytam co dokładnie zrobił przy tym sprzęgle,o co powinienem go zapytać? Jest możliwość że założył nową tarczę i tyle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartek2997    0

Dzisiaj okazało sie że mechanik założył nową tarczę i tyle podobno dla tego że nie zna się na hydraulicznym sprzęgle,zauważyłem jeszcze że tu gdzie jest wieloklin na tarczy to wystaje on z jednej strony więcej a z drugiej z 5mm mniej, może czasem tarczę odwrotnie jeszcze założył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    118

A zamachu nic nie stoczyl? Jak na moje jest nie równo wytarty i nie dolega tarcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Nie szukaj problemu, gdzie go nie ma. Jak sprzęgło wysprzęgla (ciągnik nie jedzie) to jest dobrze. Za zgrzyt (jego brak) odpowiada synchronizator, jak będzie dobry to przy złym wysprzęgleniu bieg nie powinien najwyżej wejść a nie zgrzytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

Ciągnik ma swoje lata wiec i synchronizatory są już jeden mniej drugi bardziej zużyty, ale nie zmienia to faktu że mechanik odwalił maniane jak do wydartych docisków założył nową tarczę, jak pójdziesz nim w pracę to tarcza momentalnie się zużyje i nie zdziw się, że się będzie na początku ślizgał bo tylko krawędziami będzie brało a nie całymi płytkami. PORAŻKA... Dla mnie robota do poprawki bo szkoda kasy na coś takiego, lepiej było starą zostawić na pewno dłużej by chodziła niż to co masz teraz zrobione.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek2997    0

Problem rozwiązany,jak na moje oko wydawało mi się że sprzęgło nie rozsprzęgla do końca i rozkręciłem troszkę gwint zaraz pod pedałem i sprzęgło jest troszkę wyżej dzięki czemu pompka sprzęgła ma głębszy zakres ruchu.Jak na razie działa elegancko :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

Jak narzazie dobrze powiedziałeś.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Aż tak bardzo bym nie wieszał psów na mechaniku, skoro zrobił generalkę silnika i nie ma zastrzeżeń, to jakieś pojęcie musi mieć. Może koło i docisk nie wyglądały źle i uznał że można tak złożyć, minimalne nierówności są dopuszczalne, tarcza lekko się dotrze i będzie lux.

 

Zapytam tak z ciekawości, ile miała grubości nowa tarcza?

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    265

jedna uwaga - żeliwo na tych powierzchniach należy szlifować a nie toczyć. Efekt toczenia jest taki, że aby nyło idealnie i tak należy to oszlifować. Może w maszynach tarcza to przyjmie ale zgodnym ze sztuką jest szlif...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

Oczywiście że tak najpierw się toczy a na koniec wygładza, ale to w zasadzie jest potrzebne przy tarczach organicznych spiek sobie z tym i tak poradzi, i na mechaniku nikt nie wiesza psów bo nikt tu nie podważa wykonania silnika padł fakt że nie zakłada się nowej tarczy do starych docisków bo to szkoda pieniędzy i żywotność takiego zestawu będzie zdecydowanie krótsza.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Nikita_Bennet
      Witajcie, robił to ktoś?
      Jak się do tego dobrać aby nie rozwalić niczego, mam luz na tym co jest skierowany do tyłu ciągnika i chcę to zrobić zanim rozwali ten z przodu.
      MTZ 952.3.
      Jeden krzyżak to 20-60 zł max z tego co patrzę po allegro więc tyle co nic a jak zrobię to następne 6-7 lat będzie spokój.
      A i czy jest sens wstawiania takiego z kalamitką? Bo widzę że są takowe.
       
      No i o co chodzi z tymi wałkami - od 80 zł do ponad 200zł??
    • Przez bubel500
      Witam, wymieniłem dziś w Zetorze 6718 filtr oleju typu "bąk" na filtry PP z podstawą od 7211 taka jak na zdjęciu: 
      Problem w tym, że po pracowałem na tym filtrze jakieś 2-3 godziny, i podczas jazdy, zobaczyłem że spada ciśnienie oleju, zatrzymałem się, i okazało się że wywaliło olej przez odmę, i tu moje pytanie, czy można normalnie zmienić filtr typu bąk na pp bez żadnych problemów, czy trzeba jakieś przeróbki dokonać? Ja obstawiam że filtr pp dostałem nie od tego pojazdu, i się zablokował, dlatego wywaliło, Ciśnienie po wymianie bąka na pp na zimnym na obrotach 5 atm, na wolnych 4, na gorącym ( 80 stopni ) wysokie obroty 4, niskie 2 atm. 
      Pozdrawiam!
      Dodam tylko że  przez 2 godziny było, okej, a większość oleju wygoniło podczas jazdy, na odcinku 100 metrów

    • Przez gr_rat
      Jak wyciągnąć wałek gumowy podający siatke w variant 280 , czy trzeba odkręcić boczna ścianę ? 

    • Przez rolnik992A
      Witajcie,
      CIągnik Deuzt Fahr Agrotron 4.90s. Świeci mi się kontrolka od oleju hydraulicznego od skrzyni biegów na wolnych obrotach. Przy zwiększaniu obrotów lub naciśnięciu hamulców gaśnie. Wiecie w czym może być problem?
    • Przez tomaszt135
      Witam,
      Jestem na etapie wymiany tarczy sprzęgłowej w renówce 8514. W związku z wytarciem przez starą tarczę rowków na docisku i kole wieńca, odkręciłem tarczę na docisku bez problemów, ale z tarczą koła wieńca mam problem. Czy jest może jakiś sposób na odkręcenie tych śrub? Próbowałem tradycyjnie, ale klucze się wyginają. Może śruby odkręcają się w lewą stron? Może znacie jakiś sposób na zdjęcie tego koła?Będę wdzięczny za pomoc, bo nie chciałbym coś popsuć robiąc coś na siłę.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.