Skocz do zawartości

Polecane posty

Bartek2997    0

Witam

Dzisiaj odebrałem swój ciągnik od mechanika który zrobił mi generalny remont silnika. W trakcie remontu okazało się że tarcza sprzęłowa ma już tylko 9mm więc zgodziłem sie na wymianę. Dzisiaj okazało się że przy włączaniu biegu słychać lekki zgrzyt a sprzęło jest odpowietrzone,na starej tarczy problem nie występował tylko pokazał się zaraz po jej wymianie.

Co to może być? Czy po wymianie tarczy coś trzeba coś regulować o czym mógł zapomnieć mechanik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    198

O ile po planowaniu koła i docisku został prawidłowo ustawiony docisk to się nic nie reguluje. albo jest zrobione dobrze albo źle. Ale raczej trzeba jej jeszcze odpowietrzyć zapewne nie jest dobrze puszczone.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek2997    0

Jutro zadzwonię do tego mechanika i się zapytam co dokładnie zrobił przy tym sprzęgle,o co powinienem go zapytać? Jest możliwość że założył nową tarczę i tyle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartek2997    0

Dzisiaj okazało sie że mechanik założył nową tarczę i tyle podobno dla tego że nie zna się na hydraulicznym sprzęgle,zauważyłem jeszcze że tu gdzie jest wieloklin na tarczy to wystaje on z jednej strony więcej a z drugiej z 5mm mniej, może czasem tarczę odwrotnie jeszcze założył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    125

A zamachu nic nie stoczyl? Jak na moje jest nie równo wytarty i nie dolega tarcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Nie szukaj problemu, gdzie go nie ma. Jak sprzęgło wysprzęgla (ciągnik nie jedzie) to jest dobrze. Za zgrzyt (jego brak) odpowiada synchronizator, jak będzie dobry to przy złym wysprzęgleniu bieg nie powinien najwyżej wejść a nie zgrzytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    198

Ciągnik ma swoje lata wiec i synchronizatory są już jeden mniej drugi bardziej zużyty, ale nie zmienia to faktu że mechanik odwalił maniane jak do wydartych docisków założył nową tarczę, jak pójdziesz nim w pracę to tarcza momentalnie się zużyje i nie zdziw się, że się będzie na początku ślizgał bo tylko krawędziami będzie brało a nie całymi płytkami. PORAŻKA... Dla mnie robota do poprawki bo szkoda kasy na coś takiego, lepiej było starą zostawić na pewno dłużej by chodziła niż to co masz teraz zrobione.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek2997    0

Problem rozwiązany,jak na moje oko wydawało mi się że sprzęgło nie rozsprzęgla do końca i rozkręciłem troszkę gwint zaraz pod pedałem i sprzęgło jest troszkę wyżej dzięki czemu pompka sprzęgła ma głębszy zakres ruchu.Jak na razie działa elegancko :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    198

Jak narzazie dobrze powiedziałeś.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Aż tak bardzo bym nie wieszał psów na mechaniku, skoro zrobił generalkę silnika i nie ma zastrzeżeń, to jakieś pojęcie musi mieć. Może koło i docisk nie wyglądały źle i uznał że można tak złożyć, minimalne nierówności są dopuszczalne, tarcza lekko się dotrze i będzie lux.

 

Zapytam tak z ciekawości, ile miała grubości nowa tarcza?

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    311

jedna uwaga - żeliwo na tych powierzchniach należy szlifować a nie toczyć. Efekt toczenia jest taki, że aby nyło idealnie i tak należy to oszlifować. Może w maszynach tarcza to przyjmie ale zgodnym ze sztuką jest szlif...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    198

Oczywiście że tak najpierw się toczy a na koniec wygładza, ale to w zasadzie jest potrzebne przy tarczach organicznych spiek sobie z tym i tak poradzi, i na mechaniku nikt nie wiesza psów bo nikt tu nie podważa wykonania silnika padł fakt że nie zakłada się nowej tarczy do starych docisków bo to szkoda pieniędzy i żywotność takiego zestawu będzie zdecydowanie krótsza.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rafal4610
      Witam. W mojej pompie w opryskiwaczu kończą sie łożyska i uszczelniacze. Tak na szybko próbowałem odkręcic śruby i lipa. Pompa od nowości nie rozbierana (ponad 20 lat ) i śruby nie chcą drgnąc. Na dodatek są na śrubokręt co też utrudnia sprawe. Macie jakieś sposoby na rozbiórke takiej pompy?
    • Przez AS931
      Witam.
      Chciałbym dowiedzieć się jaka jest skrzynia biegów w Renault Ares 610/620 i czy jest awaryjna. Bo wiem ze w Ares 630 jest skrzynia Fergusona która jest bardzo awaryjna i chciałbym dowiedzieć się czy w 610/620 jest ta sama skrzynia.
    • Przez Jarecki94
      Witam
      Potrzebuje pomocy pękł mi pasek napędu pompy hydrauliki w consulu. Wymieniał go ktoś kiedyś i może poradzić jak go wymienić. Z tego co zauważyłem żeby go założyć trzeba zrzucić pas jezdny. Tylko jak rozebrać te koło hydrauliczne od przyspieszacza. Proszę o pomoc bo żniwa w pełni a kombajn został unieruchomiony. Z góry dziękuje za pomoc 
    • Przez frytass
      Cześć! Kilka tygodni temu kupiliśmy Ursusa 914 z 1989 i teraz poprawiamy go trochę wizualnie i przy okazji wymieniamy to co zepsute do około. Do rzeczy... chcemy wymienić koło pasowe na wale z przodu silnika. Niestety po zapięciu biegu silnik dalej się obraca tak jakby sprzęgło nie trzymało w ogóle i nie mogę odkręcić śruby która trzyma koło. Przed rozkręceniem przodu ciągnik normalnie jeździł i nie wykazywał zużycia sprzęgła. Nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z taką maszyną i nie mam pojęcia czy tak ma być czy sprzęgło jest do wymiany czy co? 
    • Przez pokorny
      Jak założyć pas jezdny na dolne koło? Jest zbyt mało miejsca od półosi i zastanawiam się czy jak rozkręcę te szpilki trzymające sprężyny to da się to złożyć w rękach. Wymieniał ktoś, poradźcie Panowie aby to sprawnie zrobić, bo młócić trzeba.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.