Skocz do zawartości

Polecane posty

Bartek2997    0

Witam

Dzisiaj odebrałem swój ciągnik od mechanika który zrobił mi generalny remont silnika. W trakcie remontu okazało się że tarcza sprzęłowa ma już tylko 9mm więc zgodziłem sie na wymianę. Dzisiaj okazało się że przy włączaniu biegu słychać lekki zgrzyt a sprzęło jest odpowietrzone,na starej tarczy problem nie występował tylko pokazał się zaraz po jej wymianie.

Co to może być? Czy po wymianie tarczy coś trzeba coś regulować o czym mógł zapomnieć mechanik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    167

O ile po planowaniu koła i docisku został prawidłowo ustawiony docisk to się nic nie reguluje. albo jest zrobione dobrze albo źle. Ale raczej trzeba jej jeszcze odpowietrzyć zapewne nie jest dobrze puszczone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek2997    0

Jutro zadzwonię do tego mechanika i się zapytam co dokładnie zrobił przy tym sprzęgle,o co powinienem go zapytać? Jest możliwość że założył nową tarczę i tyle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartek2997    0

Dzisiaj okazało sie że mechanik założył nową tarczę i tyle podobno dla tego że nie zna się na hydraulicznym sprzęgle,zauważyłem jeszcze że tu gdzie jest wieloklin na tarczy to wystaje on z jednej strony więcej a z drugiej z 5mm mniej, może czasem tarczę odwrotnie jeszcze założył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    71

A zamachu nic nie stoczyl? Jak na moje jest nie równo wytarty i nie dolega tarcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Nie szukaj problemu, gdzie go nie ma. Jak sprzęgło wysprzęgla (ciągnik nie jedzie) to jest dobrze. Za zgrzyt (jego brak) odpowiada synchronizator, jak będzie dobry to przy złym wysprzęgleniu bieg nie powinien najwyżej wejść a nie zgrzytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    167

Ciągnik ma swoje lata wiec i synchronizatory są już jeden mniej drugi bardziej zużyty, ale nie zmienia to faktu że mechanik odwalił maniane jak do wydartych docisków założył nową tarczę, jak pójdziesz nim w pracę to tarcza momentalnie się zużyje i nie zdziw się, że się będzie na początku ślizgał bo tylko krawędziami będzie brało a nie całymi płytkami. PORAŻKA... Dla mnie robota do poprawki bo szkoda kasy na coś takiego, lepiej było starą zostawić na pewno dłużej by chodziła niż to co masz teraz zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek2997    0

Problem rozwiązany,jak na moje oko wydawało mi się że sprzęgło nie rozsprzęgla do końca i rozkręciłem troszkę gwint zaraz pod pedałem i sprzęgło jest troszkę wyżej dzięki czemu pompka sprzęgła ma głębszy zakres ruchu.Jak na razie działa elegancko :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125
Napisano (edytowany)

Aż tak bardzo bym nie wieszał psów na mechaniku, skoro zrobił generalkę silnika i nie ma zastrzeżeń, to jakieś pojęcie musi mieć. Może koło i docisk nie wyglądały źle i uznał że można tak złożyć, minimalne nierówności są dopuszczalne, tarcza lekko się dotrze i będzie lux.

 

Zapytam tak z ciekawości, ile miała grubości nowa tarcza?

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    150

jedna uwaga - żeliwo na tych powierzchniach należy szlifować a nie toczyć. Efekt toczenia jest taki, że aby nyło idealnie i tak należy to oszlifować. Może w maszynach tarcza to przyjmie ale zgodnym ze sztuką jest szlif...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    167

Oczywiście że tak najpierw się toczy a na koniec wygładza, ale to w zasadzie jest potrzebne przy tarczach organicznych spiek sobie z tym i tak poradzi, i na mechaniku nikt nie wiesza psów bo nikt tu nie podważa wykonania silnika padł fakt że nie zakłada się nowej tarczy do starych docisków bo to szkoda pieniędzy i żywotność takiego zestawu będzie zdecydowanie krótsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzik82lysy
      ILe może kosztować remont kapitalny do DF 4 cyl np. AGROTRON 4.85 .Wiadomo jak się kupi taką maszynę to nie jest nówka.Różnie to bywa.Takowa maszyna może wymagać remontu.W jakich granicach on może się mieścić???
      AA i jeszcze czy te ciągniki są wadliwe??
    • Przez pawel03
      witam.
      mam problem z moim lamborghini z 93 roku. posiadam go od niedawna i nie moge znalezc zadnego korka do wlewu oleju hydraulicznego i tak samo do spuszczenia azeby go wymienic. nie trzyma mi cisnienia. kiedy jest zimny mam 4 bary (co i tak wedlug mnie jest malo bo powinno byc 6) a jak sie rozgrzeje do spada nawet do 2 i trzeba go trzymac na obrotach zeby dalo sie normalnie skrecac i obracac plug czy podnosic... mam pewne przypuszczenie ze ten korek znajduje sie nad walkiem. jest tam jakis korek ale nie mam pojęcia czy to jest to. z gory dziekuje za podpowiedzi.
    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez kuba12345
      Witam... Czytam forum i zauważyłem że każdy co jakiś czas wymienia olej w pompie paliwowej ja od kąd pamiętam to chyba nigdy nie był wymieniany gdzie trzeba odkręcić żeby go spuścić gdzie jest wlew do oleju i jak sprawdzić czy jest już wystarczająco a no i oczywiście jaki olej najlepiej prosił bym o jakieś foto.
×