marioc14

Valmet 6400-Dziwne dźwięki z przedniego mostu .

Polecane posty

marioc14    3

Witam

Od jakiegoś czasu mam problem z hałasem w przednim moście jest to tak jakby trzeszczenie skrzypienie przy skrecaniu przy jeździe na wprost i przy wyłączonym napedzie tego problemu nie ma. Dodam jeszcze że wygląda to tak jakby oba koła ciagnely jednocześnie olej wymieniłem na fusch 80w90. Mo ze ktoś spotkał się z podobnym problemem ?
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

masz tam napewno mechanizm z ograniczonym poślizgiem (LSD) pewnie tarczki w d*pie albo skręt za mocny ale lepiej zajrzyj do środka zanim satelity połupie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioc14    3

Jak myślisz da się to ogarnąć samemu chodzi mi o wymianę tych tarczek czy lepiej oddać do mechanika co zna temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

szczelinomierz i mikrometr bedzie ci potrzebny. ew. nowe tarczki. reszta to banał. a skąd jesteś?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioc14    3

A mam takie pytanie bo niedawno rozbieralem napęd poniewaz dawałem do tokarza żeby dopasował mi tuleje czy mogłem coś źle poskładać czy raczej nie ma to zbytniego wpływu jak się ustawi tryby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

Zmień na Fuchs Titan LS90, zwykły 80W90 nie jest do mostów które mają mieć dodatki limited slip.


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioc14    3

Mechanizm wyjalem w całości bo rozbieralem wszystko żeby dac do Tokarz żeby dopasować do tuleje bo było wytarte na zawieszeniu mostu a może faktycznie jest to wina oleju bo wcześniej nie miałem tego problemu pomimo że tuleje były rozwalone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioc14    3

Witam

  Wymiana oleju nie zmieniła stanu rzeczy.  Starałem się jeździć bez włączonego napędu ale postanowiłem w końcu to ogarnąć wiec tak rozebrałem mechanizm różnicowy i powiem tak ze tarczki nie wyglądają na jakieś mocno zużyte ale co innego mogło by być przyczyna takiego stanu rzeczy wiec zostaje mi chyba zamówic komplet tarczek z przekładkami i zamontować i wtedy zobaczyć ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vat    299

I jak poradziłeś sobie z tym trzeszczeniem przedniego napędu?

Mam bardzo podobny problem w Valtrze N92 - mechanizm różnicowy przedniej osi nie rozłącza. Najlepiej widać to gdy jadę i skręcam po posadzce betonowej, wtedy opony robią się białe bo "zdzierają" beton  - mechanizm różnicowy nie rozłącza ich.

Jakiś rok temu wymieniłem olej w przednim moście. Niestety na Fuchs 80W90 zwykły (Bez LS) i zaczęło się trzeszczenie w moście przy skręcie i objawy opisane wyżej, które narastały z czasem. Jakieś 2 msc temu wymieniłem olej na Fuchs LS, ale objawy nie ustępują, ani nie zmniejszają się - dalej most trzeszczy i koła nie rozłączają się.

Może coś poradzicie, Może @mariusz(ZDUN) wypowie się na ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioc14    3

Musisz rozebrać mechanizm i sprawdzić czy w miejscach gdzie sa tarczki i przekładki nie masz progów w obudowach jeśli są to będziesz miał przyczynę. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vat    299

Czyli u Ciebie przyczyną trzeszczenia w przednim moście było zużycie tarczek/ przekładek mechanizmu różnicowego?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioc14    3

Nie. Przekładki mają takie wypustki i w momencie gdy wlałem olej bez dodatku LS tarcie było tak duże że zamiast ole pływać to zrobiły sobie takie bruzdki w obudowach i się w nich zakleszczalo przez co nie działał mechanizm. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vat    299

Mógłbyś wskazać elementy które były uszkodzone u ciebie

most.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioc14    3

Obudowa 6 no i ja odrazu komplet tarczek i przekładek wymieniłem mimo że nie było widać że są zużyte 

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioc14    3

Obudowy zostały przefrezowane a tarczki i przekładki kupione lokalnie cala operacja koszt około 2 tyś 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez UltraMario
      Dzień dobry agromaniacy. 
      Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem URSUS’a 4514 (przeszczęśliwym po przesiadce z C-360) . Ale już oprócz drobnych awarii i niedociągnięć w elektryce mam problem z wyciekiem po lewej stronie przedniego mostu. Mianowicie, podczas talerzowania zauważyłem, ze ze zwrotnicy kapie olej na felgę. Podczas pracy polowej drobny wyciek, podczas jazdy po asfaldzie wysokim biegiem zaczyna się robić brudno. 
      Moje pytanie: czy ktoś to już rozbierał i może mi powiedzieć czy można to zrobić samemu? 
       
      Zdjecia w załączniku. 
      Pozdrawiam i liczę na wskazówki




    • Przez Miki03
      Witam. Pytanie do użytkowników Valtry problem jak w tytule. Otóż ciągnik po nagrzaniu gaśnie i nie da się go zapalić. Po chwili gdy ostygnie zapali i sytuacja sie powtarza. Sytuacja dzieje się od chwili gdy ciągnik stał lekko pochylony na jedna strone( miał 1/10 pojemności zbiornika paliwa). NW czy to wina tego ze się zapowietrzył czy wina czegoś innego. Próbowalem znaleźć zawór odpowietrzenia ale nigdzie nie mogę znaleźć. Ktos wie gdzie się on znajduje? Albo miał podobny problem? 
    • Przez DEMONxXx
      Witam muszę wymienić blokadę tylnego mostu elementy zazębiające. 
      Da się to zrobić od strony koła bez zdejmowania górnej pokrywy mostu?
    • Przez artur1295
      czy to jest elektrozawor blokady tylnego mostu czy przedniego
    • Przez Zdzisiu97
      Witam,
      Od niedawna jestem właścicielem Fergusona 6180, dzisiaj jadąc sobie spokojnie z przyczepą usłyszałem dziwny dźwięk coś takiego jak by z wąż spadł z przyczepy i tarł o asfalt tą metalową końcówką, lecz po wstępnych oględzinach zauważyłem, że owy dźwięk wydobywa się z tyłu traktora.
      Słychać to tylko jadąc z prędkością wyższą od 10km/h. Bez różnicy czy mam "żółwia" czy "zająca" czy to wsteczny czy nie. Próbowałem nawet 4x4 włączyć ale dźwięk nie znikał.
      Po głębszych oględzinach zauważyłem też, że przy puszczaniu sprzęgła (przy samej końcówce) jest takie lekkie stuknięcie jak by w skrzyni (co do miejsca nie jestem na 100% pewny)
      Sprawdziłem poziom oleju hydraulicznego i jest ok.
      Bardzo proszę o pomoc, bardzo mi na tym zalezy.
      Dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o Massey Fergusona (nie wiem jeszcze co gdzie i jak) posiadam go dopiero niecały miesiąc.
      Wcześniej wszystko poza tak jak by przeskokiem po puszczania sprzęgłą (przy końcówce gdy ciągnik zaczynał ruszać to tak jak by znowu wciskało się sprzęgło i dopiero potem znowu ruszał. nie wiem jak to wytłumaczyć, po prostu była taka "dziura" w sprzęgle)
       
      Jeśli ktoś potrzebuje więcej informacji to postaram się pomóc. Liczę na szybką odpowiedź z Waszej strony.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj