Skocz do zawartości
Verdi10

Fendt 612 LS czy LSA?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
Verdi10    3

Witam, zarejestrowałem się na forum żeby poznać wasze opinie na temat Fendt 612 LS i LSA, zamierzam sobie taki niedługo sprawić, mam możliwość przywiezienia z zachodu od rolnika, LS jest z 83 roku, a LSA 87 rocznik, pierwszy jest w trochę gorszym stanie, ale w pełni mechaniczny, a drugi ma EHR i mocniejszy podnośnik oraz przedni tuz. Ciągniki mają już trochę motogodzin na liczniku, ale silniki chodzą pięknie, puszczają trochę dymku kiedy wchodzą na obroty, a potem już nic, nie ma żadnych wycieków, hydraulika i instalacja pneumatyczna jest sprawa, z tego co wiem to Niemiec nic sam nie robił przy ciągnikach, wszystkie wymiany oleju i naprawy były w serwisie. Chciałbym poznać wasze opinie na temat tych ciągników, jak to jest ze spalaniem i czy u nas naprawi bez problemu jak będzie jakaś poważniejsza awaria?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    175

Pali b. mało. Czesci jest pełno,cena wiadomo to nie ursus ale nie tak tragiczna jak w nowych bo jest duzo zamienników. Jeżeli nie jest wybitny to jeszcze długo pochodzi. Zobacz czy nie ma wycieków pomiędzy głowicami, sprawdź czy ciągnie napęd i WOM w razie czego tarczki do wymiany. Czy biegi lekko wchodzą i czy działają hamulce oraz sprzęgło. Jakbyś czegoś nie wiedział to pisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Verdi10    3

Rozumiem, tylko nie wiem który wziąć bo za tego nowszego Niemiec chce 4 tyś euro więcej, jest na turbinie, ma EHR i mocniejszy podnośnik, silnik ma 135 koni, a w starszym 120. Zdaję sobie sprawę że koszty eksploatacji są większe, ale to Ursusa/Zetora nie ma co przyrównywać do tych Fendtów, całkiem inne ciągniki. Nie ma żadnych wycieków, biegi lekko wchodzą, hamulce i WOM sprawne, napęd cały czas ciągnie, w obu ciągnikach sprzęgła były wymieniane kilka lat temu. Możesz coś jeszcze napisać o tym ciągniku, jak się sprawuje, ile może spalać na hektar orki i godzinowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Krzysztof81    175

Ja mam 615 i pali b mało- w pługu obracanym overum 4x45 13-14 na godzinę i naprawdę ma co robić. W prasie Calaas variant 180 -12l na godzinę pracy. Kiedyś miałem Ursusa 1224 to palił więcej od niego na godzinę pracy nie mówiąc o przeliczeniu na hektar.Nie ma oszczedniejszych ciągników niż Fendt i Renault z silnikiem MWM. Jeżeli są w tym samym stanie to brałbym nowszego tylko te ceny to masakra.
Twój starczy jakieś 2-4 litry mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Verdi10    3

Dużo osób właśnie chwali Fendta za niskie spalanie i dobre wykonanie, ten nowszy mi się podoba i jest bardziej uniwersalny bo ma przedni tuz, a za starszym przemawia że jest w pełni mechaniczny, muszę się zastanowić. O Renault nie mam dobrej opinii, jedynie silnik w miarę jest, a skrzynie biegów lubią się psuć, wiem że we Francji i Niemczech rolnicy je sobie chwalą, ale do nas trafiają już wyżyłowane do granic możliwości i z kręconymi licznikami, najlepiej szukać prosto od rolnika z zachodu. Znasz może jeszcze jakiś ciągnik podobnej konstrukcji do Fendta? Słyszałem że są ciągniki marki Schlüter, tylko patrzyłem na ceny to są bardzo wysokie i już kolekcjonerzy się nimi interesują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Jam mam kilka Reni i narzekać na nie nie mogę wystarczy dbać. Co do Twojego zapytania skoro wiesz co to za sprzęty i co w nich mniej więcej gra to wybrać musisz sam czy starszy czy nowszy. Ta elektronika nie jest taka zła jeszcze w tamtych latach w miarę solidnie wykonana, a ułatwia to życie. Wiem bo mam z jak wyżej wspomniałem Renie z elektronika i mechaniczne.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    119

Schlutera wykupil fendt i przejal ich patenty bo byl daleko przed nim technologicznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Verdi10    3

Słyszałem że Case 1255, 1455 dużo palą i lubią się im grzać silniki, chyba że ktoś mi bajki opowiadał, bo z tego co wiem to nie są na pompie sekcyjnej tylko rodzielaczowej jak Renault, pracowałeś może Case, jak się sprawują? Fendt chyba powinien być lepszy, sprzęgło turbomatik dużo daje i ciągnik ma mocną konstrukcję. Szukam ciągnika do max. 130 koni, chcę rozwijać gospodarstwo, a nowszych ciągników nie chce kupować bo mi nie wystarczy na maszyny, mam do wydania 80 tyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    175

Case w większości też mają turbomatika. Palą trochę więcej, skrzynia taka sama jak w Fendt seria 600. Prosta konstrukcja, nawet do naprawy przyjemniejszy jak fendt. Pracuje się nimi bardzo dobrze również polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Verdi10    3

Case w większości też mają turbomatika. Palą trochę więcej, skrzynia taka sama jak w Fendt seria 600. Prosta konstrukcja, nawet do naprawy przyjemniejszy jak fendt. Pracuje się nimi bardzo dobrze również polecam.

 

Nie wiedziałem, myślałem że tylko Fendt i Schlüter miały to sprzęgło, z tego co piszesz to wydaje się że również ciekawy ciągnik. Spalanie ma dużo większe od Fendta czy tylko troszeczkę? Zależy mi na tym żeby ciągnik był ekonomiczny, ale bez przesady bo 6 cylindrów swoje musi spalić. Czemu przyjemniejszy do naprawy?

 

 

Znalazłem że to jest pompa rozdzielaczowa, a Fendt jest na zwykłej sekcyjnej, z tego co wiem to rozdzielaczowa powinna być lepsza od sekcyjnej, silnik cały czas dostaje równą dawkę paliwa i powinien mieć mniejsze spalanie. Co o tym myślicie?

Edytowano przez Verdi10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    175

Pali niewiele więcej jakieś 2 litry przy tej samej pracy. W Fendtcie jest po prostu ciasniej-mniej miejsca pod kabiną czy przy silniku gdzie jest rama i czasami wk... z lekką jak trzeba coś pomajstrować np przy pompce paliwa. A co do pompy w Fendtcie jest zwykla Bosch -łatwa w naprawie, w Case bywa różnie, ciezko znaleźć dobrego i niedrogiego speca przynajmniej w moich stronach- a później pompa rozjebana i lament ze dużo pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Verdi10    3

Fendty mam już znalezione tylko trochę cena wysoka, za starszego liczy sobie 11 500 euro, a nowszy to 15 500 euro, a inny ciągnik to znowu trzeba poświęcić czas i znaleźć, sam nie wiem co robić, do ciągnika będę musiał dokupić pługi, agregat uprawowo siewny i ścierniskowy. Obejrzałem zdjęcia Case 1255XL i wydaje się ciekawy, tylko ta pompa mnie trochę odstrasza, sekcyjną to zawsze łatwo naprawić, a rozdzielaczowa to już trochę skomplikowana, słyszałem też że silnik może się grzać, ale wydaje mi się że ktoś mi naopowiadał bajek, albo stosował zły olej w silniku. Pod względem mocy Fendt jest silniejszy jak Case czy porównywalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    247

co do ehr niema się co bać nie wiem jak w serii 600 bo 300 ma przełączanie z ehr na mechanika i wrazie awari po problemie ja kupił bym ten w lepszym stanie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Verdi10    3

Też tak myślę, ale Krzysztof zainteresował mnie Case 1255XL, tylko popatrzyłem na ceny to nie wiem skąd oni je biorą, wołają nawet 20-25 tyś euro, tyle dobrego że idzie taniej dostać prosto od rolnika tylko trzeba znaleźć, na wystawionych w internecie nieźle sobie liczą, nie widzi mi się płacić 80-100 tyś za ciągnik z lat 80, 45-50 tyś jeszcze ujdzie.

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/ihc-1255-xl/659136987-276-19532

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/case-1255-xl-40km-h/686100060-276-1138

Edytowano przez Verdi10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Farmer2017
      Witam.
      Składam wniosek na prow. Planuje kupno ciagnika 140 - 160 km. Ciagnik bedzie typowo do cieżkich prac oraz transportu. Podpowiedzcie jaki wybrać. Który jakie ma wady i zalety oraz o jakich usterkach słyszeliście.
    • Przez Tomi3312
      Witam.
       
      Posiadam dwa ciągniki a mianowicie C 330M i 3512. Wiadomo przydałoby się jeszcze coś, bo te dwa na pewno tworzą dobry zespół ale nie w przyszłości do sianokiszonki. Rozmyśliłem się nad czymś między właśnie C 360 3P a C 360. Ciągnik miałby pracować w prasie rolującej pewnie w uprawie ściernisk itp. C 360 jest tania ale słyszałem że dużo pali, a 3P nie kupi się w takiej cenie jak C 360 nawet do remontu.
      Proszę Was na pewno duża ilość z Was posiada któryś z tych ciągników i na pewno może się wypowiedzieć.
       
      Pozdrawiam Tomi.
    • Przez radzikus
      Witam.
       
      Szanowni Panowie.
       
      Powoli, ale nieubłagalnie zmierzam do decyzji odnośnie wyboru ciągnika pod mój wniosek o modernizacje.
       
      Jak sie łatwo domyślacie jestem jednym z tych z zielonej listy (ponoć szczęśliwców), poprawki szczerze mówiąc z pierdołami zdążyłem wyprostować a tym samym czekam już tylko na podpisanie umowy. Ci sprytniejsi przedstawiciele handlowi już zaczęli mnie nękać telefonami jakiś czas temu (prawdopodobnie widzieli moje nazwisko na liście łapiących się).
       
      No i tutaj dylematy jak u Sheakspear’a: Być albo nie być, kupić jelonka, Folks „Dojcza” czy może jednak ciągnik rodem z kraju Nokii (valtra dla niewtajemniczonych)
       
      Do rzeczy: wniosek mówi, że mogę zakupić ciągnik z przedziału mocy 90km-105km do kwoty 230 tys zł brutto. Pierwotnie oferta która była złożona opiewała na DF Agrofarm Profiline 420.
       
      Mam w zasadzie 3 typy i w ramach tylko tych 3 bardzo bym prosił o rzeczowe, rzetelne, oraz w miarę kompetentne sugestie co Wy byście mi doradzili/polecili. O Fendzie proszę nie wspominać ponieważ gdyby nie chodziło o kasę to bez wahania brałbym Vario….
       
      Typ nr 1.
       
      John Deere 5090R
      • Wersja Comfort (full wyposażenie)
      • Komplet obciążników
      • Szerokie ogumienie
      • Dodatkowe 3 para hydrauliki
      • Przedni TUZ
      Kwota brutto około 205 tys zł brutto
       
      Typ nr 2.
       
      Valtra N92

      - Silnik: 4 cylindrowy o pojemności 4,4l (44 DTA)
      - Moc silnika: 101 KM przy 2200 obr./min.
      - Moment obrotowy: 405 Nm przy 1400 obr./min.
      - Liczba biegów: 24 do przodu + 24 do tyłu (DPS 3 zakresowy)
      - Prędkość maksymalna: 40 km/h
      - Wałek odbioru mocy: 540/1000 obr./min.(ewentualnie opcjonalnie obroty wałka ekonomiczne)
      - Wymiary wałka WOM: 35 mm, 6 frezów
      - Skrzynia nawrotna: elektrohydrauliczna
      - Układ sterowania podnośnikiem: elektryczny EHR
      - Udźwig podnośnika: 4.000 kg
      - Wydajność pompy hydraulicznej: 73 l/min. (196 bar)
      - Napęd na przednią oś: w standardzie, załączany elektro-hydraulicznie
      - Blokada tylnego mostu: załączana elektro-hydraulicznie
      - Pojemność zbiornika paliwa: 220 l
      - Koła przód / tył: 420/70R24 / 520/70R34
      - Rodzaje zaczepów: zaczep stały, zaczep rolniczy, zaczep transportowy górny A10 Ø31,5 w ramie Scharmuller
      - Masa własna: 5030kg(bez obciążnika dodatkowego)
      - Wyposażenie uwzględnione w cenie ciągnika:
      gniazdo elektryczne 12V/8A DIN, żółta lampa ostrzegawcza, instalacja radiowa, klimatyzacja, błotniki przednie, błotniki tylne o zmiennej szerokości, sprężarka powietrza z instalacją, układ hamulców pneumatycznych, cięgła dolne hakowe z kulami 2/3 kat., IV zawór hydrauliczny( jeżeli chodzi o III-ci zawór to jest on w komplecie z przednim TUZ), przedni podnośnik TUZ(jeżeli zamawiamy przedni TUZ odliczamy od ceny obciążniki przednie ponieważ fizycznie niemożliwe jest ich zamontowanie), obciążnik na przedni TUZ 650 kg, siedzonko dla pasażera, fotel pneumatyczny operatora podgrzewany i obkręcany 0 180º z regulacją wzdłużną i oparcia, szerokie ogumienie TYŁ: 520/70 R34, PRZÓD: 420/70/R24 Contnental, sterowanie z błotnika podnośnikiem, możliwość załączania WOM z błotnika, dodatkowe reflektory robocze łącznie 4 + 4, kolor czerwony, CBM
       
      Cena- 230 tys brutto.
       
      Typ nr 3.
       
      DF Agrofarm Profiline 420
      • Full opcja
      • Dodatkowe obciążniki
      • Klima
      • Dodatkowe siedzenie pasazera
      • 3 wyjścia hydrauliki
      • Szerokie ogumienie
      • Przedni TUZ
      Około 210 tys brutto
       
      Konkludując; najtaniej mimo wszystko John Deere+ prawie najbogatsze wyposażenie, najcieższą, oraz największą rozmiarowo maszyna byłaby Valtra, ale brak Common Rail’a+toporny wyglad. DF fajny wygląd, ponoć spalanie także bardzo dobre wyposażenie włacznie z podłokietnikiem, ale maszyna lekka, silnik wyżyłowany (4l) + wysoka cena.
       
      Czekam na wasze sugestie co byście wybrali i dlaczego.
       
      Z góry wielkie dzięki.
    • Przez marek0609
      Witam chciałbym uruchomić biznes związany z wykopami,chce kupić koparke 5 ton I zastanawiam się jakim dyrektorem mógłbym ja ciągnąć, tak aby prędkość była 40km/h
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.