Skocz do zawartości
kurtz

Tani sposób na alternator - porada

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kurtz    0
Napisano (edytowany)

Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
Co potrzeba:
-Mocowanie fabryczne pod altka

-Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).

-Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)

-Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).

-Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.

 

Montaż:

-Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)

-Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.

-Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).

-Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.

-Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P

Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.

 

FINITO!!!

 

Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.

 

PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.

Edytowano przez kurtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    22

ale większość z forumowiczów wie o tym od dawna no może tylko z alternatorem z innych aut

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

koloas    3

A druga sprawa to że masz źle dobraną prędkość alternatora twój ciapek nie pracuje na średniej prędkości silnika około 2 tyś /obraz musisz przeliczyć wielkości kół i srednie prędkośći silników
2 tyś/obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    17

Co prawda nie widziałem koła od rovera ale jestem pewien ze Koło w ciapku jest większe i z obrotami nie powinno być najmniejszych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koloas    3

w 60 mam od golfa 1 i mam koło z pradnicy ale obroty alternatora są zbyt małe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek    3

A nie ma potrzeby przekładania klem w akumulatorze?
330 ma + na masie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    150

ir to raczej kontrola ładowania ale tam skoro działa... powinoen być na stałe przez bezpiecznik bezpośrednio do aku moim zdaniem. Alternator faktycznie masz na kupe tys obr ale powinien wydolić z kondensatorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtz    0

A twój 3 pin to wyjście na obrotomierz.

 

Na obrotomierz tzn?

 

Tak niby ma fabrycznie + na masie, ale ja kładłem całą nową instalację i mam masę na masie.

Obroty pewnie mogły by być i wyższe, ale mierzyłem miernikiem to na zaciskach mam podczas ładowania 14,35V, myślę że to jest wystarczająco jak na potrzeby ciapka. Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie dać mniejsze kółko na latka, tylko wątpię czy można takie dostać i pewnie by trzeba dorabiać a to już wiadomo koszta których chciałem uniknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Łatwiej jest kupić za 190 gotowy z mocowaniem, niż kombinować cały dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtz    0
Napisano (edytowany)

...

A zamiast remontować ciapka i tracić tydzień czasu lepiej kupić nowy ciągnik.
Kombinowania było kilka chwil. Raptem dorabiasz tylko tulejkę ze śrubą i tyle.

Podałem poradę na TANI montaż, gdzie 190zł to już nie jest tanio.

No i rozumiem że 190zł masz na myśli nowy? A wiesz ile te nowe wytrzymują? Jak remontowałem ciapka ostatnio spotkałem gościa w sklepie który alternator kupował. Mówił do sprzedającego że już trzeci nowy zakłada i czy nie mają jakiś lepszych.

No i nie wspomnę o tym że jak mi ten kiedyś padnie, to już nie będę dorabiał żadnej tulejki tylko klik na allegro albo na szrot i za 30-50zł kupię kolejny. A tak bym wydał kolejne 190zł.

Edytowano przez kurtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Ale nie denerwuj się, ja tylko mówię, że mi by się nie chciało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtz    0

Powinien ale musisz się upewnić. Grunt żeby kółko pasowe od altka pasowało, albo pasowało stare od prądnicy do niego żeby przełożyć (tak jak właśnie u mnie), jeśli kółko będzie ok to cała reszta napewno też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez mateusz330
      Witam wszystkich forumowiczów jestem tutaj nowy wiec nie wiem czy w dobrym dziale mam mały problem jak podpiać wskaźnik temperatury od poloneza w ciapku bo wceśniejszy uległ awari czym on ma być sterowany jeden kabelek od czujnika ale co jeszce podpiać do tego pozdrawiam iz góry dziekuje
×