Skocz do zawartości
Lukas85

Dominator 96 ciśnienie oleju

Polecane posty

Lukas85    13

Koledzy mam pytanie odnośnie ciśnienia oleju w kombajnie Claas Dominator 96 z silnikiem Mercedesa OM352A (6- cylindrów + turbina). Dzis w miejsce czujnika cisnienia wkręciłem zegar i na wolnych obrotach pokazało mi około 5 Bar. Moje pytanie - czy to poprawna wartość? Nie za wysoka? Zegar sprawdzałem porownujac wskazania ze sprezarka i było podobnie. Na sucho nie rozgrzeje silnika tak jak jest to w polu zeby sprawdzic jak zachowuje sie cisnienie. Zostawie zegar na pierwsze koszenie i sprawdze co bedzie sie działo ale zastanawiam sie czy tak wysokie cisnienie jest poprawne? Po zwiekszeniu obrotow silnika praktycznie nic sie nie zmieniło.


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    914

Jak nie rozgrzany to takie jest, jak rozgrzejesz porządnie to spadnie, także spoko.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1865

tylko się cieszyć że takie masz, jest poprawne


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukas85    13

Nie pozostaje nic innego jak sprawdzic w polu. W tamtym roku miałem taki przypadek ze przy zejsciu z wysokich obrotów na wolne zaczynała przez chwile mrugac kontrolka olejenia. Biorąc pod uwagę cisnienie 5 Bar na zimnych chyba mała szanaze zeby spadało poniżej 0,5 Bar  podczas rozgrzania jak uwazacie? czyzby szwankował czujnik?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    84

Te silniki sa praktycznie pancerne, i jak ktos ich nie zajeżdził z własnej głupoty (np jazda bez wody), to one jeszcze przezyją ten kombajn.

 

Do 6 bar jest jak najbardziej ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Przeprowadziłęm pomiary cisnienia podczas koszenia:

- na wolnych obrotach na zimnym silniku - 5 bar

- po nagrzaniu na max obrotach około 4-4,5 bar

- po nagrzaniu przy spuszczeniu z max obrotów na wolne - ok 2 bar.

Chyba jest ok?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Mimo tego nadal bierze mi olej. Za dzien żwniwa dolewam około 1-1,5L wiec całkiem sporo. Na wnetrzu turbiny nie widac mokrego wiec pewnie ją spala. Wymieniałem uszczelniacze w głowicy bo na zimnym mocno kopcił. Teraz juz jest ok ale nadal pobiera olej. Zostaja chyba tylko pierscienie...


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    84

albo ten kombajn ma dosłownie ponad 10000 motogodzin, albo ktos go kiedys przegrzał, innej opcji nie widze.

 

TAk czy owak w tym roku pozostaje Ci dolewanie, a jak chcesz go dobrze zrobić, to przed przyszłymi żniwami wypadałoby go rozebrac i zobaczyc jak wyglada od wewnatrz i wymienic przynajmniej pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

na 10 tys nie wyglada ale kto go wie... Myślisz ze nie warto robic nic wiecej tylko wymienic pierscienie? 


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    84

MInimum pierścienie.

JAk go rozkręcisz i sie okaze, ze tuleje są jeszcze w nienajgorszym stanie, to po wymianie pierścieni powinno być ok.

 

(jeśłi by to nie było zużycie eksploatacyjne spowodowane bardzo dużym przebiegiem, tylko właśnie przegrzanie, to same pierścienie powinny pomóc, bo przy przegrzaniu to własnie one pierwsze pękają i przestaja uszczelniac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Przy zdjeciu glowicy zrobilismy test szczelnosci za pomoca mleka. Ponoc ma bardzo penetrujace wlasciwosci. Efekt byl taki ze po nocy zdaje sie z 4 garów uciekło na 2 było.


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Glowice zdejmowalismy w tamtym roku ale nie przypominam sobie zeby cos bylo wyczuwalne na cylindrach, raczej nie


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Najgorsze jest to ze trzeba wyciagac caly silnik...


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1865

a filtr masz czysty ? merc lubi czysty filtr, widze to u siebie, jak codziennie zakłądam czysty to nie bierze oleju, raz jak 2 dni nie czysciłem bo byłem na wyjezdzie na drugiej wsi to ze 2 mm na banecie ubyło. Jak ma brudny filtr to sobie olejem nadrabia.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    31

Witam. Wiem z to stary temat, ale nie widzę potrzeby zakładać nowego podobnego. Po jakim czasie od zgaszenia powinna się zapalić kontrolka ciśnienia oleju w dominatorze 76 z Mercedesem? Jadę jutro obejrzeć i chciałbym mieć jakąś orientację w tym temacie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1865

jak zimny to 6-7 sekund, jak rozgrzany jak patelnia (co bez upału i koszenia niemozliwe) to jedna sekunda.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1865

ten silnik jak nie był przegrzany to kombajn 2 razy przezyje.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    31

No właśnie po to szukam z Mercedesem. Tyle że daleko są. Jeden 200 km a następny 330... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez krzysiekb37
      Mam dominatora 76 , jak można wyregulować hamulce celem lepszego hamowania. Dodaję , że kilka lat temu zostały wymienione tarcze przez mechanika. Byłbym wdzięczny za zdjęcia .
    • Przez panY
      Witam. Mam pytanie odnośnie ustawienia Claasa Dominatora 38s na rzepak.
    • Przez grzesieks345
      Witam.
      Niedawno zakupiłem consula i jest to mój pierwszy kombajn a instrukcja po niemiecku i nic nie rozumiem. Problem jest taki, że motowidło i heder się podnoszą ale opuścić ich już nie da rady. O co chodzi? jak to opuścić? Proszę o pomoc.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.