lukasagro111

Czy można wstawić tregrę do belki/nadproża?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukasagro111    15

Witam, tak jak  w temacie. Przerabiam stara chlewnię na garaż głównie pod samochód. Jest to budynek inwentarski o wymiarach 8x14 wysokość gdzieś 270cm,  ściany z pustaka żużlowego 30 cm i strop dwuteownik 120 mm wyłożony cegłą + od góry zalany betonem i tak samo od strony  podwórka (wejścia) 1,5 m okap z betonu. Teraz mam takie pytanie, bo w ścianie nośnej od podwórka chce zrobić dwoje drzwi o wymiarach 3,2m ale nad planowanym jednym otworem spierają się  4 dwuteowniki , planowałem wstawić 2 tregry 12 w poprzek   po 3,6 metra dołożyć strzemiona i drut 16 i zalać to w szalunku od góry 30x30 ponieważ będzie brama segmentowa a ona musi mieć te 30 cm nadproża  a pionowo, planowałem po jednej tregrze 12  na słupach belki i też dodatkowo zbrojenie z 12 drutu zalane na 30x30. Czy tregrę można zalać betonem? nie pęknie mi to jak wsadzę tyle złomu? a może dać tylko sam drut 16? a tregrami podstęplować na czas roboty i schnięcia jak byście zrobili? Dziś zrobiłem sobie beton od zewnątrz specjalnie pod stęple, jutro podeśle foto jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

wiec tak włożyć się  da ... ale czy będzie to dobrze tego nikt nie zapewni :)
trzeba tak w budynku każdy z tych dwuteowników występować przynajmniej 30 cm od ściany potem kolejne stemple co 50 cm w 3 rzędach minimum dopiero możemy rozebrać  ścianę jak ją rozbierzemy to z każdej strony muru wyliczamy ze wzoru zakład i tyle dodatkowo rozkuwamy na nadproże,  szalujemy dolny blat  o wymiarze 3,6 i boczny tylni na 3,6 + wymiar ze wzoru tylni musi zachodzić nad kawałek muru który zostawiłeś, wkładasz w tedy zbrojenie. Belka minimum fi 14 dołem 4 druty proste górą 4 proste plus rozgięcie długość rozgięcia z wzoru na obciążenia, strzemiona fi 8 co 15 cm pamiętać należy o obracaniu strzemion 
ps 
proponuje odpuścić sobie zalewanie belek i po prostu włożyć te dwuteowniki z zakładem na mur  pod sam beton , strop , kawałek sciany ( nie wiem jak chcesz rozkuć te wrota ) i potem całość zachlapać  prawda jest taka że za wibrować tego nie za wibrujesz a żadziochą piachu z cementem tego też nie można zrobić a tregra to udzignie    , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Według mnie, jak ma być belka lana to absolutnie nie można tam dawać tregry bo ona dzieli beton i będzie pękać. Jedynie zrobić zbrojenie z drutu.
Ja też przerabiałem identyczny budynek na garaż tylko węższe wrota robiłem. Na słupki dawałem ceownik 100 a na belkę dwa ceowniki 120 połączone w profil zamknięty i jest ok bez żadnego betonu. Mi zależało na wysokości wjazdu żeby w razie potrzeby wjechać ciągnikiem na jakiś remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
modrzew    27

mam podobny garaż 10/6 i mogę na priv przesłać zdj jak mi się udało to zrobić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Merkoo    24

Ja ostatnio takie coś robiłem to najpierw przekułem otwory w stropie między belkami żeby od góry zalać beton. Wcześniej wykopane ławy pod słupy. Całość zaszalowana druty w słupy i podciag i zalane. Na koniec ściana rozebrana oczywiście po tygodniu i nie rozbierany szalunek z podciagu. Po rozebraniu ściany szalunek na wrota i nadproże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasagro111    15

Kilka zdjęć jak to wygląda:

 

post-216444-0-25655000-1499936148_thumb.jpg

post-216444-0-01682900-1499936186_thumb.jpg

post-216444-0-64815600-1499936210_thumb.jpg

 

A teraz moje koncepcje

 

d2329bcfd7e4a10a.jpg

2ab5fdefe6dbe44cgen.jpg

 

I ostatni wariant który mi wszyscy polecają ale trochę to ryzykowne :

 

1c29a93a31bbefe5gen.jpg

 

Mi się podoba wariant 1 ponieważ wyciąłbym mur do połowy czyli 15 cm i wsadził belkę 360cm jak zasechł by beton to wybijam resztę muru i daję drugą belke ii też wciskam tam beton. Jak zaschnie wyciąłbym w ścianie otwory na słupy ale na 320 czyli belka by dodatkowo została na murze po 20 z każdej strony  a od góry zalałbym betonem  i  czekam jak zastygnie z wyburzenie środka, ale jak mówicie że nie daję się betonu do okoła  tregry to zostaje mi robić albo same tregry zatynkować albo sama belka z drutem choć tu obawa czy jak wytnę 1/3 ściany nośnej czy coś nie siądzie....pitbull294651@nteria.pl jak ktoś ma foto to bardzo bym prosłł z góry dzęki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

siadać na pewno będzie ... najlepiej tregry bez zalewania  z belką tak jak pisałem dużo pi****nia i to też powyżej nie może być taka sobie zwykla belka z kilku prostych drutów bo to są już duże siły i po kilku latach był by łuk 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szy1993    6

Po pierwsze na czym opiera się dach? musisz też podkuć się pod jedną z belek stropowych żeby zobaczyć na jakiej części ściany się opiera. Ja bym zaczął od zewnątrz. Wypierniczyć dziurę i włożyć jedną belkę. Później stempel stropu i druga belka od wewnątrz s716ku.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasagro111    15

jak  to gdzie się opera? Tregry są zabetonowane w tym okapie,wystają z 1,5 metra  poza ścianę a murłata  położona jest  gdziieś 60 cm od ściany w stronę końca. Tregry spierają się całą powierzchnią na ścianie 30 cm szerokosć muru. a nalane betonu jest pewnie ze 20 cm jak nie lepiej tak że jedynie nacinanie zostaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja podparłem stemplami te tregry w stropie jakieś 20-30cm od ściany i wyciąłem na gotowo otwór w ścianie a nie bawitko z połową belki, później drugą, słupy osobno. Jak miałem gotowy otwór to wstawiłem ramę z ceowników wyspawaną na gotowo na ziemi, później delikatnie lewarem do góry żeby podeprzeć tregry, podłożyłem płaskowniki pod słupy tak żeby dobrze je docisnęło po zwolnieniu lewara i gotowe. U góry pospawane do tregier, na dole poszła wylewka i rama stoi jak ta lala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasagro111    15

no dobre takie rozwiazanie. ja bym se tregry pospawal i potem na wyciete luki wstawil ale jak zrobic to ladnie pod bramy segmentowe? nadproża musze miec 30 cm i do okola obrobione zeby ekipa miala sie gdzie podpiąć. narazie wale złoby i murki w srodku bo gruzy przed budynkiem zeby troche utwardzic umocnic fundament

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz0209
      Witam. Od bardzo dawna chodzi mi po głowie pomysł na firmę. Firma miała by zajmować się tak jak w temacie robieniem oraz nietypowymi przeróbkami maszyn rolniczych wedle indywidualnych potrzeb i pomysłów klientów. Oczywiście wszystko zrobione z dobrej jakości materiałów oraz nowych części, no chyba że klient znacznie chciałby obniżyć koszty i chciałby z używanych które już np posiada. Ceny oczywiście niższe niż u konkurencji i jakość oczywiście wyższa niż w przypadku większości rzemiosła prywatnego. Mam bardzo dużo pomysłów i miałbym możliwość zorganizowania dobrej kadry pracowników. W grę wchodziłyby maszyny od podstawowych maszyn do uprawy, przez przyczepy rozrzutniki aż po mini-ładowarki. oczywiście na wszystko faktura i certyfikaty potrzebne do finansowania z funduszów UE czy tez kredytów preferencyjnych. Jak już nowe części to tylko i wyłącznie dobrych producentów. Możliwość odbioru i dowozu maszyny na miejsce. Co o tym myślicie drodzy koledzy?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj