griga

Massey Feruson 3050 30xx - hamulec hydrauliczny przyczepy

Polecane posty

griga    1080

Witam

Chcę założyć cały kompletny set hamulca hydraulicznego przyczepy u siebie w MF-ie. Pytanie do osób posiadających takie przyłącze w swoich ciągnikach i używających go. Czy jest to względnie bezproblemowe i przyczepy hamują jak trzeba? Na coś szczególnego trzeba patrzeć kupując używany zestaw?

Potrzebował bym dokładne zdjęcia co wchodzi w skład tego układu tak żebym kupując używany zestaw niczego nie pominąć.

A może ktoś ma na zbyciu taki układ w rozsądnych pieniądzach?

 

Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Assasin    502

hydraulika ma to do siebie ze trzeba często sprawdzać połączenia bo lubi się pocic ja bym Ci polecił zrobić sprężarkę do masseya. umie zrobione jest sprężarka na wolne koło jak Ci trzeba to zakładasz piaskownik i ona pompuje a jak nie to tylko odkręcasz dwie środki i jedziesz dalej . lepiej zrobić moim zdaniem w traktorze pneumatyka niż w wszystkich przyczepach hydrauliczne hamulce
Jak chcesz to Ci mogę porobić zdjęcia tylko napisz na pv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    1080

Sprężarka jest ok ale kosztuje znacząco więcej. Już raz do tego podchodziłem i 3tyś naliczyłem bez wielkiego zagłębiania. U Mnie nie ma wolnej bieżni na pasek więc już na dzień dobry trzeba zmienić któreś koło, sprężarkę jeśli już to trzeba założyć ze sprzęgłem a to lekko tysiak i się zbierze. Dzwoniłem do jednego handlarza to za zestaw krzyknął 1000zł Na chwilę obecną mam dwie przyczepy z czego hamulce muszę mieć w jednej bo tylko nią wożę.

Jeśli masz hydrauliczne to poprosił bym o zdjęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

hydrauliczne są na pewno prostsze i taniej wyjdzie jak pneumatyka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Jakoś hydraulika w maszynach (poza cyklopem) jeszcze nigdy nie zawiodła a szukanie gdzie tym razem powietrze ucieka to norma w starych klamotach. A jak przyjdzie wymieniać zawór hamulca na przyczepie to się dowiesz co było tańsze...

post-120-0-20162600-1499587185_thumb.jpg

post-120-0-54194400-1499587199_thumb.jpg

post-120-0-64812700-1499587214_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Ja kiedyś zrobiłem przy jednym MF-ie sprężarkę ale potem sprzedałem i do kolejnego przerobiłem,przyczepy, nic prostrzego i wygodniejszego, zwykłe małe siłowniczki i wąż hydrauliczny a hamulce bajeczka, żadnych zbiorników, zaworów i problemów. Hamulce przede wszystkim bardzo czułe i za razem mocne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Pokrywa hydrauliki pewno do wymiany bo musisz mieć w niej 2 albo i 3 otwory, którymi zawór połączony jest z pompą i ma wolny spływ z tego co pamiętam. Przykręcony na 3 wkręty M6. Sterowanie zaworem z trójnika rurki zasilającej hamulec prawego koła za pomocą węża jak na zdjęciu. No i do tego szybkozłącze.

A cena... wg mnie to mało chodliwy towar więc te handlarze niech tak nie skaczą z ceną bo taki zawór wywalą na złom prędzej czy później

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    1080

@lukbold co masz na myśli pisząc wymiana obudowy? Teraz wygląda to u Mnie tak jak na załączonym zdjęciu.

Myślałem że trzeba odkręcić tylko to co widać i w to miejsce przykręcić ten zawór sterujący. Jeśli się mylę to proszę opisz dokładnie co jeszcze musiał bym wymienić.

Gdzie jest wpięty też ten wąż sterujący? Bo za czorta nie mogę dojść w którym miejscu po zdjęciu.

Ma ktoś może MF 30xx z takimi hamulcami w niedużej odległości od Kątów Wrocławskich / Wrocławia

 

IMG_20170709_130319.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

A nie widziałem że można mieć taką pokrywę. Dokładnie jak piszesz... W jej miejsce zawór i gotowe. A ten trójnik jest na wysokości lewarka biegów pod kabiną, na rurce między pompką hamulca a tylnim mostem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko na hydraulicznych hamulcach ne masz hamulca awaryjnego ani postojowego  jak odepniesz złącze też ne zablokuje niemowie już o tym jak sie przyczepa wyhaczy z ładunkiem to polec aż miło dopóki  w coś nie uderzy  ja do swojego założyłem pneumatykę a koszty wcale nie takie duże 

sprężarka 200 do tego koło pasowe ze sprzęgłem 150  zbiornik 200 zawór 200 troche węża i złącze teraz będe dokładał 2 obwodowy układ mam już wszystko kupione koszt 400 plus taki że podłączasz dowolną przyczepę i masz hamulce a hydrauliczny  nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Niby masz rację tylko nie do końca. Z jakichś powodów pół Europy jeździ na hamulcach hydraulicznych, gdy by były takie złe to pewnie by już ich dawno nie było. Druga sprawa to hamulec postojowy jest obowiązkowy (nawet w pneumatyce) w każdej przyczepie czy beczkowozie nawet jednoosiowej czy tandemie, trzeba tylko wyjść z ciągnika i go zaciągnąć. Nie wiesz o tym? Jedyne czego nie ma to w przypadku odpięcia/zerwania zaczepu hamulce nie zablokują przyczepy, jest to jedyny minus tych hamulców, reszta jest na plus.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    1080

tylko na hydraulicznych hamulcach ne masz hamulca awaryjnego ani postojowego  jak odepniesz złącze też ne zablokuje niemowie już o tym jak sie przyczepa wyhaczy z ładunkiem to polec aż miło dopóki  w coś nie uderzy  ja do swojego założyłem pneumatykę a koszty wcale nie takie duże 

sprężarka 200 do tego koło pasowe ze sprzęgłem 150  zbiornik 200 zawór 200 troche węża i złącze teraz będe dokładał 2 obwodowy układ mam już wszystko kupione koszt 400 plus taki że podłączasz dowolną przyczepę i masz hamulce a hydrauliczny  nie

 

Nie wiem co za sprężarkę kupiłeś za 200zł Te co patrzyłem ze sprzęgłem kosztowały kole 1000zł do tego nigdy nie zakładał bym starego zbiornika i zaworu. Jak podliczyłem uczciwie to wychodziło ponad 3tyś

Hydrauliczny zawór dziś dzwoniłem to za 550zł mogę mieć, do tego siłownik do przyczepy i w tysiaku się zmieszczę. Jak żyję nigdy przyczepa nam się nie wypięła a raz przypięta do wożenia jest odpinana jak kończy się praca wtedy podkładam kliny. Tak czy siak wolę coś co jest oryginalne niż dokładać i kombinować na 3 dni wożenia w roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

jak na cennik handlarzy to te 550 wg mnie do przełknięcia. Trójnik znalazłeś?? albo nic tam nie ma miedzy pompką hamulca a tylnym mostem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    1080

Już wiem gdzie ma być ten trójnik, zaraz pod kabiną na połączeniu rurka wąż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprężarka od stara używana i do tego koło se sprzęgłem od 3p a zbiornik zakładałem nowy 15l 

i pamiętaj jak będziesz zmuszony pożyczyć przyczepę od sąsiada to hamulca juz nie będzie miał , też rozważałem nad hydrauliką bo taki układ posiadam więc nie mam problemu tyle że w swoich przyczepach mógłbym zamontować a wiadomo podpina się rożne i co wtedy ale decyzja należy do ciebie

a jak sprawa przeglądu na hydraulice

Edytowano przez Marko-Fracek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Przeglądu czego- przyczepy? W nowej przyczepie mam założone siłowniki uniwersalne i obydwa układy, pneumatyczny i hydrauliczny. Zależnie od traktora podpinam odpowiednią wtyczkę, z przeglądem nie będzie problemu bo jest układ pneumatyczny, reszta ich nie interesuje.

http://allegro.pl/silownik-pneumatyczno-hydrauliczny-hamulca-i6273173684.html#thumb/2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    1080

Nie pożyczam przyczep wiec nie mam problemu z tym. A z przeglądem pewnie nie będzie problemu byle hamulce były

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Pytałem kiedyś policjanta jak mnie zatrzymał z przyczepami jak to jest z tymi hamulcami i powiedział mi że mają hamować a jak to nie ma znaczenia, przeglądy na hydraulicznych też robię normalnie i nikt nic nie mów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Już wiem gdzie ma być ten trójnik, zaraz pod kabiną na połączeniu rurka wąż.

Sprawdzałem u siebie i oryginalnie wyprowadzenie jest z pompki hamulcowej. http://allegro.pl/pompka-pompa-hamulcowa-massey-ferguson-3060-orygin-i6781110154.html Na trzecim (ostatnim ) wyjściu pompki są połączone i z tego połączenia (szyny) jest wyprowadzenie na hamulec przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

wszystko zależy od rocznika... w instrukcji napraw pisało o 2 opcjach sterowania tym zaworem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    1080

Założyłem u siebie (MF 3050) zawór i całą instalacje hamulca hydraulicznego
Odpowietrzylem ale zawór nie podaje w ogole oleju. Czy tam jeszcze coś trzeba wyregulować? Miał ktoś podobny przypadek? Zawór kupiony używany wiec co do sprawności pewności nie mam 100%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

daj jakiś mail to Ci pośle kawałek instrukcji napraw bo.... nie chce mi się szukać o tym :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj