Zaloguj się, aby obserwować  
Chudy44

Zetor 7011 przeróbka blokady-mój pomysł, jak wy przerobiliscie swoje blokady?

Polecane posty

Chudy44    0

ja w moim zetorze przerobilem sobie blokade mechanizmu roznicowego na pneumatyczną:blink:

przewody zawór odcinajacy powietrze i silownik ta sa elementy potrzebne do zamontowania:D

ja siłownik miałem w domu od jelcza takze od wlacznia blokady:) a wiec koszt przerobki byl nizszy wyniósł mnie jakies 150 zł

mała rzecz ale bardzo ułatwia prace w polu:!!:D nie trzeba gniesc naga tylko psssyk i juz wlaczone:D

moze macie jakies inne pomysły na przerobke blokady to pisac pozdro:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

ja bym chciał przerobić w swoim zetorze, ale nie na pneumatyczną, zostawić mechaniczną ale zrobić jakieś inne rozwiązanie jej włączania-tzn tej dzwigni, dzisiaj wpadł mi mały pomysł ale nie wiem czy będzie do wykonania, moze cos polecicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Pneumatyczne jest dobre ale konieczna jest włączona pneumatyka. Jeśli dało by rade przerobić na hydrauliczne to było by lepiej bo pompe w pracach polowych zawsze się używa.

 

Jest pneumatyczne sprzęgło wspomagające (przy sprzęgle WOM) uruchamiane elektrozaworem z lewej strony, można takie zamontować rówież z prawej strony przy blokadzie.

 

Są znane 3 sposoby uruchamiania blokady: mechanicznie, hydrauliczne i pneumatyczne.

Ale czy ktoś wie jak przerobić na automatyczne?:blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek7211    0

ja przy swoim zetorze zrobilem blokade jak ręczny przy samochorzie zaciagam i mam tez spokoj czyli mechanizm od recznego od starego fiata 125p i linke dosc gruba chyba tez od recznego ale od malucha to wszystko zamontowalem kolo tej regulacji przeplywu oleju i linke podlaczylem i jestem z tej przeróbki zadowolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Ale czy ktoś wie jak przerobić na automatyczne?:blink:

Podłącz elektrody do mózgu i niech zetor wyczuwa Twoje sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

to ja moze opisze swoją przeróbkę jaką na dniach planuje zrobić z tą nieudolną blokadą :D otóż chcę do niej wykorzystac 2 rzeczypost-1749-1238346063_thumb.jpg

mam zamiar przyrząd B przedłużyc tak aby dostał on od gwinta załącznika blokady do tego mechanizmu ktory przesuwa stopkę a sprężynę umiejscowić gdzies na przyrządzie B i na korpusie skrzyni ew.tylnego mostu po to aby odbijało blokadę :blink:

dokładnie chcę zeby to wyglądało mniej wiecej tak tylko nie wiem czy zda to egzamin

post-1749-1238346807_thumb.jpg

 

nie bedzie problemów z ustawieniem tego żeby wystarczająco duzo podciągało? napiszcie co sądzicie o tym pomysle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6
Ale czy ktoś wie jak przerobić na automatyczne?:blink:

 

Podłącz elektrody do mózgu i niech zetor wyczuwa Twoje sugestie.

aha, zapewne już kolega próbował

czy może kolega powiedzieć które elektrody i jak na to wpadł?

 

wiem że są automatyczne, ciekaw jestem na jakiej zasadzie działają, to wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Automatyka działa pewnie na zasadzie obliczania przez komputer poślizgu kół, stopnia skręcenia przednich kół nad wszystkich czuwają niezliczone czujniki :blink:

 

 

A co do pomysłu jak to zrobić mi do głowy przyszedł pomysł aby blokadę zrobić elektryczna. Guzik,bezpieczniki,kabelki jakiś siłowniczek elektryczny:) Ja tego montował nie będę gdyż blokady w ciągniku używam bardzo rzadko :D


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Niezliczone czujniki? no chyba kilka najwyżej,

 

O właśnie, elektrycznie włączaną blokadę nie pogardzę.

W końcu działałaby najbardziej niezależnie i może najtaniej wyjść. Tylko nie wiem skąd wziąść siłownik elektryczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od podnoszenia szyb nie nada się?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17
Niezliczone czujniki? no chyba kilka najwyżej,

 

Napisałem niezliczone bo nie wiem ile ich tam jest. Może być kilka bądź kilkanaście, jednak nie zmienia to faktu, że jest trochę parametrów do zebrania i przetworzenia przez komputer i wydania odpowiedniej komendy.


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

Najlepiej to po prostu zrobic blokade blokady.Też myśle nad czymś do C 330 albo C 360.Może siłownik pneumatyczny od szyby.Albo po prostu mechanicznie żeby ją zablokować i nogą gazu dawać.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zylaczek    0
Niezliczone czujniki? no chyba kilka najwyżej,

 

O właśnie, elektrycznie włączaną blokadę nie pogardzę.

W końcu działałaby najbardziej niezależnie i może najtaniej wyjść. Tylko nie wiem skąd wziąść siłownik elektryczny.

 

Jako siłownik elektryczny można wykorzystać elektromagnes jakiegoś niedużego rozrusznika np malucha

Załączysz- blokadę wciągnie, rozłączysz to sprężyna wypchnie. To proste!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj