Matti

Wymiana wałka WOM z taśmowego na tarczowy

Polecane posty

Skoczek1994    453

Taśmy muszą być klockowe, bo te parciane to jak powiedział mój sąsiad mechanik 2 godziny belowania i na śmietnik. I muszę przyznać że 2 sezon chodzą dość dobrze, trzeba było podciągać ale już i tak sporo wytrzymały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matti    0

Po wielu staraniach dostałem konkretną odpowiedź w serwisie. Wymiana taka nie jest możliwa, bo jest inny otwór na korpus WOM w tylnim moście, stąd różne końcówki w nr katalogowych mostów. Pozostaje, więc męczyć się z taśmami lub wymienić ciągnik na "normalny" :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja wiem czy trzeba się męczyć , ja na starym ciągniku (ma 25 lat a ja go mam od stycznia tego roku ) zrobiłem nim kilka set bel (ponad 700) ciągalem rozrzutnik i jakoś to mi chodzi bez problemu , może warto korzystać z tego ciągnika wedle jego możliwości a nie ponad jego siły i będzie bez awaryjny w miarę jego możliwości oczywiście,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

W końcu ktoś mądrze powiedział. Mój chodzi tylko w rotacyjnej i rozrzutniku i zero problemów z WOM, a nawet sobie chwalę wygodne włączanie i wyłączanie;

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

LTZ55A A no właśnie kolego, twój rusek ma lekkie roboty to nie sprawia problemów. A gdy go zapiąć do maszyny mocno obciążającej wom to zaczynają się schody. Mój sąsiad ma pod opieką Mtz pracującego z wozem paszowym, kręci 2 razy dziennie. To mówi że właściciel taśmy wymienia 4-5 razy na rok. :/ Śmieje się że zamawia hurtem po kilkanaście szt, a w sklepie to już go na tyle znają, że gdy tylko widzą nr to się pytają ile zapakować tym razem :D A w ich wymianie ma już taką wprawe, że schodzi mu niecałą godzinę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Pewnie nawet oleju nie zalewa do skrzyni na full ani nie wkręca tych małych śrub, ani dekielka na górze. Ja wymieniałem bęben, bo już był tak zdarty, że po napięciu taśmy nie chciał odpalić, a wałek dalej ślizgał.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Z tego co mi mówił to na olej ma jakiś patent że ciągnikiem wjeżdża na jakiś podest, i nie musi go spuszczać. A o tych małych śrubach, to sąsiad się śmiał żeby tylko złapać na dwie bo szkoda nerwy przy nich tracić, bo i tak będę je kilka razy na rok odkręcał :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26
Dnia 17.07.2017 o 20:16, slawek80 napisał:

I daj znać czy tamtych nie "zjadło" przez to moletkowanie...

Zjadło, bardzo szybko... Start maszyny i poślizg tak przerobionego bębna = krótkie życie taśm. Kupuję 1025.2 z winem tarczowym, mam nadzieję, że tam już wszystko będzie dobrze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Nie ma się co dziwić jak ciąga się maszyny które mają większe zapotrzebowanie na moc z WOM niż MTZ.  W innych ciągnikach potrafi zrywać żeby z kół zębatych od napędu wałka czy ukręcać same wałki w skrzyniach. Przeważnie tak się dzieje jak maszyna zapięta na WOM nagle staje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
U kolegi w Pronarze 1025 aż się zdziwiłem co oni kładli w tej pseudo fabryce. WOM na wąskich taśmach, ale klockowych. Ciąga prasę ładnych parę lat i nic mu się nie dzieje, 2000 bel rocznie.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7947

wom w pronarze to jakieś nieporozumienie , u mnie c 360 lepiej wałkiem w prasie kręciła jak ten niebieski statek :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Mój Mtz dostawał po d*pie pięknie , belarka , rozrzutnik obornika, agregat aktywny 3m i jakoś wom mi wytrzymywał , a nieraz zdusiłem silnik. To jest kwestia ustawienie taśm i naciągu sprężyny . Ciągnik ma 28 lat i teraz przysługuje mu trzecia wymiana wom-u , chociaż jeśliby się uparł to druga , bo ów druga wymiana była nieporozumieniem bo założyłem używkę i w niedługim czasie się rozleciała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ile kw albo km ma mtz 82 na womie? Jezeli prasa potrzebuje 37 km, to wom dobrze Bedzie pracował?

Druga sprawa - czy to prawda, że w mtz 50 tasmy sa węższe?

Zbyszek, czy w 550 wom jest taki sam jak w 82?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
4 godziny temu, LTZ55a napisał:

Ile kw albo km ma mtz 82 na womie? Jezeli prasa potrzebuje 37 km, to wom dobrze Bedzie pracował?

Druga sprawa - czy to prawda, że w mtz 50 tasmy sa węższe?

Zbyszek, czy w 550 wom jest taki sam jak w 82?

w 550 wom jest szybszy niż w 80 tak to zlaezy jaki rocznik masz bo były różne starsze i nowsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przełożenie inne w skrzyni pośredniej tak samo jak w TS-ie z racji  niższych obrotów max silnika.  Sam mechanizm wom z czasem zmodernizowali zakładając szerszą taśmę i bęben pod nią.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

O prędkościach wiem tylko o części  mi się rozchodzi, czy z  82 pasują do 550. I o tą moc  na wale.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Znalazłem tylko info że końcówkę o 21 frezach należy stosować gdy maszyna ma większe zapotrzebowanie niż 60 kW. 

Ale gdzieś było ile przekazuje wom ruskiego na bank tylko nie mogę znaleźć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
W instrukcji było napisane że przenosi ok 60KM. Co do części, to jest to samo, tylko są różne rodzaje wyjścia na koncowke wałka, u mnie jest na frezy i skręcane śrubami, a w tych starych było na beznadziejne wałeczki oraz seger i trzeba było mieć założoną płytę żeby w razie czego nie zgubić koncowki...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Myślę, że 330 nie będzie musiała belować w  pierwszym roku. xD


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj