Cheesburger

Pronar 82a-Smarowanie krzyżaka wału

Polecane posty

Cheesburger    80

Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?

Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?

 

Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    520

Fabrycznie powinny być kalamitki, lub mogą być zurzyte tulejki na krzyżaku i będą też piszczeć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Temat już lekko po czasie, ale powiem wam, że u mnie w 82 SA w ogóle nie ma kalamitek w krzyżakach... Ani na sworzniach mocujących przedni most do wspornika. Co do krzyżaków to od 2004 roku jeszcze ich nie robiłem i pewnie długo nie będę musiał bo nie grzeją się, nie piszczą ani nie mają luzów. Ale to skrzypienie przedniego mostu zaczyna mnie denerwować. Możliwe jest żeby ktoś przeoczył kalamitki tylko u mnie, czy u siebie też nie macie smarowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A skąd. Ja u siebie mam krzyżaki bez dziurek żadnych, a przy osi słabo, ale troszkę widać rdzę na sworzniu.

Ostatnio jak go rozjeżdżałem, to sworzeń zalał się olejem ze wspomagania. :D

I dalej  niech se jeździ. (MTZ)

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Jak czytałem katalog to wychodzi że na sworzniach nie ma tulejek. Czyli jak sworzeń wytrze otwór to cały wspornik do wymiany. Czyli zamiast 20 zł wydamy 500 zł. Ruska ekonomia poziom ekspert heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak byś uważnie obejrzał katolog zauważył byś że tylejki są w osi a we wsporniku stworzenie są osadzone nieruchomo. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
No to teraz zgłupiałem. Patrzyłem w ten katalog i dopatrzyłem się że we wsporniku są dwie tulejki, które są trochę dziwnie narysowane i dlatego to pomyliłem a sworznie są moście. Ale nie widziałem tego na żywo więc nie będę się upierał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spoko :) Oś ma dwoje uszu w które są wbite tulejki  i w nich obraca się sworzeń który z kolei jest na stałe zablokowany w wsporniku. Faktycznie tulejki smarowane nie są i już nie jednemu zgrzytały. Niektórzy przy wymianie wiercą otwór na kalamintę z tym że w tulejce zwykłe wiertło nie da rady.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mrozik137
      Witam mam problem wymieniłem alterantor bo myślałem że od tego nie pala sie nawet nie zapalaja sie na włacznikach te lamki co to by mogło być prosze o pomoc 
    • Przez kaczmi
      Witam, Piszę nowy temat bo tamtego nikt już nie otwiera a sprawa robi się pilna czasu coraz mniej a mianowicie zostały dwie przyczepy do wyboru... Metaltech DHB 14 czy Pronar T680H posiada ktoś takie przyczepy, jakieś opinię? Bardzo interesuje mnie jak się te burty hydrauliczne sprawują?
    • Przez mlody5674
      Witam chce kupić owijarkę samozaładowczą i mam dylemat która wybrać, słyszałem ze Sipma jest troszkę lepsza od pronra, ktoś miał doświadczenie z tymi owijarkami proszę o wasze opinie która wybrać żeby można było pracować bez awaryjnie, z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam !  
    • Przez Wozny186
      Witam. Mam problem z moim 7211. 
      Odkręciła się nakrętka koła pasowego wału.
      Przez co koło spadło z wału i się uszkodziło.
      Rozjechałem ciągnik wyciągłem nakrętkę oraz koło pasowe ale za żadne skarby nie mogę wyciągnąć klina z wału. Jest na to jakiś patent? klin rusza się w wale jakiś 1mm ale nie jestem w stanie go wyciągnąć. Po usunięciu simmeringu widać tam jakąś blaszkę jakaś jakby osłona przeciwrozbrygowa oleju i nie da się jej wyciągnąć bez rozbierania obudowy rozrządu ściągania pompy wody alternatora i całej reszty jaka tam jest. Czy ten klin powinien wyjść normalnie czy trzeba rozbierać to wszystko? Proszę o pomoc bo ciągnik chodzi przy odśnieżaniu i jest bardzo potrzebny a jeden w zasadzie klin go unieruchomił bo części już mam a poskładać nie mogę. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
    • Przez evolution93
      Witam.Robiony jest remont silnika i podczas rozbierania silnika wyszło ze sa 2 inne korbowody. nie wiem jak długo ten ciagnik tak pracował .Czy lepiej zmienic na takie same czy nie nie ma co zawracac sobie tym głowy? wiem ze masa ich powinna byc taka sama ale czy to w ruskim ma znaczenie.Czy mozliwe ze właśnie przez te inne korby wał na 2 panewce głownej mogł sie przytrzec poniewaz czuć wyrażny garb/uskok i sa rysy .
      i druga sprawa uszczelnienie wału od strony rozrzadu. chcac wymienic simering przy kole pasowym sa tam takie 2 podkładki jedna filcowa i cienka .do czego służy ta filcowa poniewaz rozpadła sie w rekach na czesci i w hurtowni nie ma nigdzie czegos takiego.
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj