Skocz do zawartości
News
Cheesburger

Pronar 82a-Smarowanie krzyżaka wału

Polecane posty

Cheesburger    1

Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?

Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?

 

Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    419

Fabrycznie powinny być kalamitki, lub mogą być zurzyte tulejki na krzyżaku i będą też piszczeć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    85
Temat już lekko po czasie, ale powiem wam, że u mnie w 82 SA w ogóle nie ma kalamitek w krzyżakach... Ani na sworzniach mocujących przedni most do wspornika. Co do krzyżaków to od 2004 roku jeszcze ich nie robiłem i pewnie długo nie będę musiał bo nie grzeją się, nie piszczą ani nie mają luzów. Ale to skrzypienie przedniego mostu zaczyna mnie denerwować. Możliwe jest żeby ktoś przeoczył kalamitki tylko u mnie, czy u siebie też nie macie smarowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    86

A skąd. Ja u siebie mam krzyżaki bez dziurek żadnych, a przy osi słabo, ale troszkę widać rdzę na sworzniu.

Ostatnio jak go rozjeżdżałem, to sworzeń zalał się olejem ze wspomagania. :D

I dalej  niech se jeździ. (MTZ)

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    85
Jak czytałem katalog to wychodzi że na sworzniach nie ma tulejek. Czyli jak sworzeń wytrze otwór to cały wspornik do wymiany. Czyli zamiast 20 zł wydamy 500 zł. Ruska ekonomia poziom ekspert heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Jak byś uważnie obejrzał katolog zauważył byś że tylejki są w osi a we wsporniku stworzenie są osadzone nieruchomo. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    85
No to teraz zgłupiałem. Patrzyłem w ten katalog i dopatrzyłem się że we wsporniku są dwie tulejki, które są trochę dziwnie narysowane i dlatego to pomyliłem a sworznie są moście. Ale nie widziałem tego na żywo więc nie będę się upierał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Spoko :) Oś ma dwoje uszu w które są wbite tulejki  i w nich obraca się sworzeń który z kolei jest na stałe zablokowany w wsporniku. Faktycznie tulejki smarowane nie są i już nie jednemu zgrzytały. Niektórzy przy wymianie wiercą otwór na kalamintę z tym że w tulejce zwykłe wiertło nie da rady.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jakub766
      Witam Szukam osoby, która zna się na instalacji EHR i mogła by go zainstalować w moim pronarze. Chodzi mi o wykonanie całej instalacji łącznie ze sterownikiem, przewodami itd. w rozsądnej cenie. Mieszkam w Wielkopolsce. Wiecej informacji na pw. Pozdrawiam
    • Przez Jakub766
      Witam Poszukuję osoby lub firmy, która założyła by w moim pronarze kompletną instalację EHR (sterownik, przewody itp.) w rozsądnej cenie. Pozdrawiam
    • Przez Piotrekxc21
      Witam. Mam problem z lozyskami z prawej strony odrzutnika co roku sie palą. W tym roku w dodatku wyrwalo nam blache od mocowania lozyska... na to mamy pomysl jak to zrobic ale po dokladnym obczyszczeniu walu okazalo sie ze trzpien walu byl spawany... trudno w do uwierzyc bylo ale tak jest i przypuszczamy ze jest bicie na wale i trzeba go wymienic i moje pytanie jak to wymienic i ile czasowo moze z tym zejsc ???
    • Przez Rolnik551
      Da radę rozjechac ciągnik od tyłu muszę doiść do skrzyni a nie chce reduktora i wszystkiego rozbierać 
    • Przez Danielkoltun
      Witam , Silnik jak silnik , ogólnie sytuacja wygląda tak że panewki dystansowe leżały w misy olejowej nie wiadomo ile czasu bo ciągnik kupiony niedawno , najgorszym problemem jest wytarty kołnierz w który siedzą panewki dystansowe do zera od strony koła zamachowego przez używanie sprzęgła . miał ktoś z was taki przypadek ??? . Stopę można wymienić gorzej z stopą odlaną w bloku silnika , moim zdaniem pozostaje tylko naspawanie i obróbka na nowo 

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.