News
Cheesburger

Pronar 82a-Smarowanie krzyżaka wału

Polecane posty

Cheesburger    1

Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?

Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?

 

Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    439

Fabrycznie powinny być kalamitki, lub mogą być zurzyte tulejki na krzyżaku i będą też piszczeć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    124
Temat już lekko po czasie, ale powiem wam, że u mnie w 82 SA w ogóle nie ma kalamitek w krzyżakach... Ani na sworzniach mocujących przedni most do wspornika. Co do krzyżaków to od 2004 roku jeszcze ich nie robiłem i pewnie długo nie będę musiał bo nie grzeją się, nie piszczą ani nie mają luzów. Ale to skrzypienie przedniego mostu zaczyna mnie denerwować. Możliwe jest żeby ktoś przeoczył kalamitki tylko u mnie, czy u siebie też nie macie smarowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    95

A skąd. Ja u siebie mam krzyżaki bez dziurek żadnych, a przy osi słabo, ale troszkę widać rdzę na sworzniu.

Ostatnio jak go rozjeżdżałem, to sworzeń zalał się olejem ze wspomagania. :D

I dalej  niech se jeździ. (MTZ)

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    124
Jak czytałem katalog to wychodzi że na sworzniach nie ma tulejek. Czyli jak sworzeń wytrze otwór to cały wspornik do wymiany. Czyli zamiast 20 zł wydamy 500 zł. Ruska ekonomia poziom ekspert heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Jak byś uważnie obejrzał katolog zauważył byś że tylejki są w osi a we wsporniku stworzenie są osadzone nieruchomo. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    124
No to teraz zgłupiałem. Patrzyłem w ten katalog i dopatrzyłem się że we wsporniku są dwie tulejki, które są trochę dziwnie narysowane i dlatego to pomyliłem a sworznie są moście. Ale nie widziałem tego na żywo więc nie będę się upierał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Spoko :) Oś ma dwoje uszu w które są wbite tulejki  i w nich obraca się sworzeń który z kolei jest na stałe zablokowany w wsporniku. Faktycznie tulejki smarowane nie są i już nie jednemu zgrzytały. Niektórzy przy wymianie wiercą otwór na kalamintę z tym że w tulejce zwykłe wiertło nie da rady.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pafeu
      Witam. Posiadam pronara 82a i niedawno był robiony remont skrzyni biegów, ponieważ nie było można zmienić biegów na szosowe. A podczas wczorajszej orki pod górę kiedy ciągnik miał opór wyskakiwały nonstop co kilkanaście metrów biegi polowe. Bieg był wduszony natomiast musiałem zmienić na luz i spowrotem na bieg polowy. Na biegach szosowych jest wszystko w porządku. 
    • Przez Krystian2152
      Witam.Owijam bele owijarka Pronar i wychodzi mi z rolki foli 750 28bel. Dlaczego tylko tyle???
    • Przez MrRadny69
      Witam, mam problem, a mianowicie cieknie olej z uszczelniacza na wale korbowym w Agrotronie 6.20. Prosba o podpowiedz czy do wymiany uszczelniacza trzeba odjezdzac przodem ciagnika czy moze kolo pasowe da sie zdemontowac bez wiekszych problemow nie robiac tego.
    • Przez Arni007
      Witam mam problem z podnośnikiem otóż od pewnego czasu pronar ( to jeszce stary MTZ) nie chce podosić do końca gdy olej się rozgrzeje , a chodzi o to że podnosi tylko za nisko aby zapiąć hak blokujący ramiona.Oprócz tego pojawia się również problem z opuszczaniem otóż po przesunięciu dżwigni obok siedzenia na sam dół ramiona opadają tylko do połowy dopiero po pewnej hwili opadają bardzo szybko na sam dól ( oczywiście jak jest coś na nich zawieszone) . Mógłby ktoś pomóc ?Posiada on hydraulikę jak stare Mtz tz. 2 rozdzielacze jeden pod kierownicą drugi pod siedzeniem.
    • Przez JumperTomek
      Witam, czy ma ktoś nr części tego krzyżaka i tulejki gumowej od dźwigni podnośnika z prawej strony która idzie do regulatora siłowego ?
      Mój ma luz i opiera się na baku już, a regulacja na dźwigni już się skończyła Da się to dokupić w ogóle gdzieś ? Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.