Skocz do zawartości
Zetix

Dziwny alternator i duże ładowanie - pomoc w podłączeniu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Zetix    1

Cześć!
problemy z ładowaniem ( nie ładuje) wymieniłem od razu stacyjkę (zaznaczam że PIN nr 57 był zmostkowany z pinem 54 od świateł pozycyjnych chyba ale podłączyłem tak jak było ) i teraz zaczyna się główny temat dotyczący alternatora.

Alternator nie wiem z czego jest, wiem że made in Rumunia

Ładowanie jest - odpaliłem od razu ładowanie 13.4 mówię ok trochę pochodziła i pogazowałem a na mierniku ładowanie po 17!! Porobiłem wam zdjęcia jak to wszystko jest podłączone - na moją logikę brakuje regulatora napięcia a alternator nie jest w niego uzbrojony chyba. Rozebrałem to na górze (na wsuwkę) i jedna końcówka była krótsza od drugiej (chyba od szczotek) . Znalazłem schemat i wg niego jest tam regulator a u mnie nie ma nigdzie... Może ktoś zobaczyć któy bardziej ogarnia temat ? :) Po odpięciu DF ładowanie znika (tej wtyczki)

B+ Mam na rozrusznik
DF  nie wiem od czego to jest, wzbudzenie ?
D- od czego ?



7183be59d88ed93d75874a1fdf42554a_orig.jp

ef1ccac6f91c57d3662965e3e0ca11e8_orig.jp

49140d75dd6ac2be1204017fbf7ae6f4_orig.jp

2a8f6afb3b546098789e22b18e3aa1ba_orig.jp

5203aca86484c7e76df4daf9137ec1e9_orig.jp

2ed289cd0f7e1d3c999ba1f546d4da45_orig.jp

d472a179015f75ec062a0abac582b7a8_orig.jp

39148b7c1dea3580e2e22ed5d4396562_orig.jp

29d08047239e46c5883b90aadb97ca2e_orig.jp
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus-moc    23

jutro popatrze ale mi elektryk robił żeby ominąć ten regulator bo mój też niema i jeden kabel podłączał od alternatora do włącznika prądu a drogi nvm jutro popatrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szaman1    38

a najlepiej cały alternator za 40 dych od cieniasa mam w 2 60-tkach i pykają już z 5 lat 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    22

Nie ma regulatora napięcia, wzbudzenie prawdopodobnie puszczone bezpośrednio na alternator bez żadnej regulacji. Albo usmażysz najpierw wirnik albo wirnik i akumulator. Trzeba sprawdzić czy alternator 6 cz 9 diodowy i kupić odpowiedni regulator, koszt około 25 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    394

lepiej alternator za 50 dych z cieniasa albo golfa 2 itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Po co zaraz kupować drugi altek i przerabiać uszy, skoro ten jest sprawny i już zamocowany, kup regulator odpowiedni do typu alternatora Jezpol 6 lub 9 diodowy, koszt 20zł. Podłącz wg schematu. Schemat który podałeś jest do nowocześniejszych alternatorów z wzbudzeniem sterowanym masą, a ten jest sterowany plusem. Żeby sprawdzić ilo diodowy masz altek zmierz napięcie na tym styku D, bo nie wiadomo czy go ktoś nie przerabiał. Moim zdaniem pomiedzy tym kablem który masz wpięty w DF a tym właśnie stykiem był regulator od alternatora 6 diodowego. Na forum w dziale elektryka jest kilka schematów jak to podpiąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    394

kupi regulator za 20 a jak sypie się po roku altek to wyda na jego naprawę ze 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    22

kupi regulator za 20 a jak sypie się po roku altek to wyda na jego naprawę ze 100

Za to alternator od cieniasa albo golfa jest niezniszczalny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    1

ohoh ile odpowiedzi :) Dziękuję!!

Stary alternator miałem od jakiejś Dacii z tego co kojarzę i on nie posiada w sobie regulatora ( był na zewnątrz obwodu) aczkolwiek ktoś go pominął i dlatego takie duże ładowanie.

Teraz dostałem od znajomego alternator od Opla ori Bosch 70 chyba jak się nie mylę już z regulatorem ładowanie 14.1 na wolnych obrotach 14.0 na światłach na większych 14.4- 14.5  - Założyłem koło pasowe od alternatora aczkolwiek myślę czy nie oddać do tokarza i żeby zrobił jeszcze mniejsze kółko bo to trochę źle jest i krzywo pracuje (minimalnie bije)


00a7a0ce4e939de01dea9d32b8551e82_orig.jp

faa3b2c1f858035a2b4e805d79fa0ee0_orig.jp

ee8be969d53a2245b55514601267fe8e_orig.jp

21a4d12abe6109e56d7f5dce5de44ddc_orig.jp


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×