Rolnik1111

Zetor i JD tylko do ciężkiej roboty?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rolnik1111    27

Czy to prawda że JD i Zetor spalają mało tylko w ciężkiej pracy a w turze,zgrabiarce,kosiarce itp mają większe spalanie niż inne marki?

W internecie posiadacze tych ciągników często piszą że palą dużo jak się nie wykorzysta ich mocy.

Edytowano przez Rolnik1111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

To tak jak bys porównywał jawę 350 do hondy CBR 600 - jawa pali dużo bo ma starodawny silnik i nieprecyzyjne starodawne gaźniki , honda pali dużo bo ma 100 koni  ;) Chodzi Ci o używane ciągniki? Tak to prawda, np cały dzień z beczką czy rozrzutnikiem JD 100koni spali odczuwalnie więcej niż perkins 100koni, nie potrzeba laboratorium. W pługu też mniej nie spali. Ale i tak wolę JD 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer15555    85

Głupoty opowiadasz jak nie wiem zetor z tym 4 cyl silnikiem na pewno. A po za tym JD dużo nie pali tylko trzeba umiejętnie go obsługiwać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Wiem że zaraz posypią się teksty jak to cudownie mało pali zetor 16045 w pługu 4x30 i przy 1600 obr  :) Daj jakieś konkrety. Ja pracuje często zarobkowo na różnych ciągnikach, sam miałem już kilka i wiem to z doświadczenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    515

Ja ci mogę powiedzieć na ze jeśli zapniesz im pługi można oko przymrużyć, ale do lekkich prac to sam sie dystrybutor otwiera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9110

Może trochę teorii - ciężki ciągnik o dużym jednostkowym zużyciu paliwa potrzebuje do lekkich prac o wiele więcej paliwa niż ciągnik o podobnej mocy ale mniejszej masie i mniejszym jednostkowym zużyciu paliwa na 1KM. Po prostu taki ciężki ciągnik zużywa sporo energii na toczenie się i napędzanie własnych podzespołów.

Natomiast w ciężkiej orce masa takiego ciągnika jest jego atutem, bo zmniejsza się uślizg, silnik jest obciążony optymalnie i stosunek mocy użytecznej do mocy traconej na opory własne zwiększa się. W lekkim ciągniku uślizg kół jest większy, aby osiągnąć wymagany uciąg zwiększa się obroty i często zmniejsza przełożenie. To skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa w stosunku do wykonanej pracy.

W takiej ciężkiej pracy może się okazać, że ciężki i paliwożerny potwór zaorał ten sam kawałek szybciej zużywając tę samą ilość paliwa, niż oszczędniejszy z założenia, ale lżejszy ciągnik, który mimo mniejszego teoretycznego użycia g/KM/h pracował dłużej na wykonanie tej samej pracy. Na przykład jeden ciągnik na ciężką orkę potrzebuje 10l paliwa na 1h i orze 1ha w 1h, a drugi zużywa 8l/h ale potrzebuje 1,5h na zaoranie 1ha. To który w tej pracy okaże się ekonomiczniejszy ?

 

Natomiast w lekkich pracach te same ciągniki wykonaja tę samą pracę w 1h, jeden potrzebuje na taczanie się ze zgrabiarką 4l paliwa na 1h pracy, a drugi 6l paliwa, bo jest cięższy i ma większe spalanie jednostkowe, do tego jest mniej zwrotny.

 

Ciągnik należy kupować do posiadanych maszyn, albo zmieniać maszyny do posiadanego ciągnika. Podstawowy błąd to ciąganie maszyn od C-360 byczkiem 100KM i narzekanie, że jest nieekonomiczny. Do takiego ciągnika zamiast agregatu 2,5m trzeba zaczepić 4m i wówczas porównywać, w jakim czasie zrobił robotę i ile spalił.

Inny problem, to umiejętność dostosowania przełożenia do zapotrzebowania na moc i ekonomiki ciągnika. Nie zawsze warto dusić gaz w podłogę, zwłaszcza w JD czy Zetorach, które są w miarę ekonomiczne do pewnego zakresu obrotów, np. starsze JD do około 1800obr/min. Potem moment obrotowy maleje a zużycie rośnie lawinowo. Tak samo jest w MTZ, który ma maksymalny moment obrotowy około 1400obr/min i wówczas najmniej pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemekuliski    126

a ja powiem jedno
przy beczce 8000 chodził jd 2450 i dawał radę
z tą sama beczka chodził również 2850
robota była na budowie dzień w dzień 12 godzin
i co 2 dni po 50-60 litrów było tankowane więc sami określacie czy to dużo czy mało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek_79    5

Tak jakktoś wyżej napisał - jak się do ponad stukonnej maszyny zapina sprzęty które się wcześniej ciapkiem zasilało to nie ma co się dziwić że pali dużo. Ciągnik trzeba potrafieć wykorzystać, niestety wielu nie potrafi jeździć swoimi nowymi maszynami bo całe życie śmigali na starych ursusach czy zetorkach i mają przyzwyczajenia z tych konstrukcji. Trzeba znać swój ciągnik, wiedzieć na jakich obrotach z jakimi maszynami pracować. Potem się czyta w internecie że spalanie duże albo że gaśnie maszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
Dnia 17.07.2017 o 11:19, wlodar965835 napisał:

jest mozliwe ze ja w swoim jd mam moment obrotowy 2100 ???

Zdradź nam, jaki to ciągnik i gdzie wyczytałeś taką wartość?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDRIUROL    39

reno 106.54 przy orce w jakim zakresie obrotow jest najekonomiczniejszy a moment najwyzszy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Renault 1500-1800 obr/min.

Maksymalny moment obrotowy 376 Nm przy 1500 obr/min.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taniaagro    3

Spalanie zawsze zależy od wielu czynników. Gleba, pogoda, no jest tego za dużo żeby jednoznacznie powiedzieć, że ta marka jest tylko do ciężkiej roboty a inna do lekkiej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek1974
      Witam ma ktoś pojęcie co się dzieje w centrali w Kole czy to prawda że mają kłopoty?
    • Przez dawidgolf
      Witam państwa może mi ktoś napisać czy da się zarejestrować ciągnik . Sytuacja wygląda tak dwa lata temu zmarł mój ojciec który był właścicielem ciągnika który na podstawie umowy darowizny pojazdu przekazał mi przed śmiercią ciągnik . I teraz tak czy po dwóch latach mogę na podstawie tej umowy przerejestrować go na siebie
    • Przez podkrzysztof
      Witam serdecznie .
      Czy ktoś kto odsprzedawał grunt rolny pod DW 263... Chodzi mi o wcześniejsze etapy które zostały już ukończone.
      Jaką cenę wam zapłacili>???
      2.3_plan_sytuacyjny.pdf
    • Przez rylkoo
      Hej czy ktoś z Was korzystał z usług firm prawniczych, które zajmują się uzyskiwaniem odszkodowań za błedy medyczne? http://prawapacjenta.org/odszkodowanie-za-blad-medyczny-lekarski/blad-lekarza-odszkodowanie/  Możecie mi coś powiedziec na ten temat? 
    • Przez dominikl95
      witam wujek posiada ponad 40 lat płaconych składek a ma dopiero 60 lat i zwiazku z tym mam pytanie bo słyszałem że nie musi już płacić całego krusu tylko składkę zdrowotną i mam pytanie czy ktoś miał taki przypadek bo wątpię żeby oni sami powiedzieli o takim czymś liczę na pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj