Rolnik1111

Zetor i JD tylko do ciężkiej roboty?

Polecane posty

Rolnik1111    27

Czy to prawda że JD i Zetor spalają mało tylko w ciężkiej pracy a w turze,zgrabiarce,kosiarce itp mają większe spalanie niż inne marki?

W internecie posiadacze tych ciągników często piszą że palą dużo jak się nie wykorzysta ich mocy.

Edytowano przez Rolnik1111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    1573

To tak jak bys porównywał jawę 350 do hondy CBR 600 - jawa pali dużo bo ma starodawny silnik i nieprecyzyjne starodawne gaźniki , honda pali dużo bo ma 100 koni  ;) Chodzi Ci o używane ciągniki? Tak to prawda, np cały dzień z beczką czy rozrzutnikiem JD 100koni spali odczuwalnie więcej niż perkins 100koni, nie potrzeba laboratorium. W pługu też mniej nie spali. Ale i tak wolę JD 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer15555    85

Głupoty opowiadasz jak nie wiem zetor z tym 4 cyl silnikiem na pewno. A po za tym JD dużo nie pali tylko trzeba umiejętnie go obsługiwać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    1573

Wiem że zaraz posypią się teksty jak to cudownie mało pali zetor 16045 w pługu 4x30 i przy 1600 obr  :) Daj jakieś konkrety. Ja pracuje często zarobkowo na różnych ciągnikach, sam miałem już kilka i wiem to z doświadczenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    467

Ja ci mogę powiedzieć na ze jeśli zapniesz im pługi można oko przymrużyć, ale do lekkich prac to sam sie dystrybutor otwiera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    2059

Może trochę teorii - ciężki ciągnik o dużym jednostkowym zużyciu paliwa potrzebuje do lekkich prac o wiele więcej paliwa niż ciągnik o podobnej mocy ale mniejszej masie i mniejszym jednostkowym zużyciu paliwa na 1KM. Po prostu taki ciężki ciągnik zużywa sporo energii na toczenie się i napędzanie własnych podzespołów.

Natomiast w ciężkiej orce masa takiego ciągnika jest jego atutem, bo zmniejsza się uślizg, silnik jest obciążony optymalnie i stosunek mocy użytecznej do mocy traconej na opory własne zwiększa się. W lekkim ciągniku uślizg kół jest większy, aby osiągnąć wymagany uciąg zwiększa się obroty i często zmniejsza przełożenie. To skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa w stosunku do wykonanej pracy.

W takiej ciężkiej pracy może się okazać, że ciężki i paliwożerny potwór zaorał ten sam kawałek szybciej zużywając tę samą ilość paliwa, niż oszczędniejszy z założenia, ale lżejszy ciągnik, który mimo mniejszego teoretycznego użycia g/KM/h pracował dłużej na wykonanie tej samej pracy. Na przykład jeden ciągnik na ciężką orkę potrzebuje 10l paliwa na 1h i orze 1ha w 1h, a drugi zużywa 8l/h ale potrzebuje 1,5h na zaoranie 1ha. To który w tej pracy okaże się ekonomiczniejszy ?

 

Natomiast w lekkich pracach te same ciągniki wykonaja tę samą pracę w 1h, jeden potrzebuje na taczanie się ze zgrabiarką 4l paliwa na 1h pracy, a drugi 6l paliwa, bo jest cięższy i ma większe spalanie jednostkowe, do tego jest mniej zwrotny.

 

Ciągnik należy kupować do posiadanych maszyn, albo zmieniać maszyny do posiadanego ciągnika. Podstawowy błąd to ciąganie maszyn od C-360 byczkiem 100KM i narzekanie, że jest nieekonomiczny. Do takiego ciągnika zamiast agregatu 2,5m trzeba zaczepić 4m i wówczas porównywać, w jakim czasie zrobił robotę i ile spalił.

Inny problem, to umiejętność dostosowania przełożenia do zapotrzebowania na moc i ekonomiki ciągnika. Nie zawsze warto dusić gaz w podłogę, zwłaszcza w JD czy Zetorach, które są w miarę ekonomiczne do pewnego zakresu obrotów, np. starsze JD do około 1800obr/min. Potem moment obrotowy maleje a zużycie rośnie lawinowo. Tak samo jest w MTZ, który ma maksymalny moment obrotowy około 1400obr/min i wówczas najmniej pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemekuliski    120

a ja powiem jedno
przy beczce 8000 chodził jd 2450 i dawał radę
z tą sama beczka chodził również 2850
robota była na budowie dzień w dzień 12 godzin
i co 2 dni po 50-60 litrów było tankowane więc sami określacie czy to dużo czy mało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek_79    5

Tak jakktoś wyżej napisał - jak się do ponad stukonnej maszyny zapina sprzęty które się wcześniej ciapkiem zasilało to nie ma co się dziwić że pali dużo. Ciągnik trzeba potrafieć wykorzystać, niestety wielu nie potrafi jeździć swoimi nowymi maszynami bo całe życie śmigali na starych ursusach czy zetorkach i mają przyzwyczajenia z tych konstrukcji. Trzeba znać swój ciągnik, wiedzieć na jakich obrotach z jakimi maszynami pracować. Potem się czyta w internecie że spalanie duże albo że gaśnie maszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5012
Dnia 17.07.2017 o 11:19, wlodar965835 napisał:

jest mozliwe ze ja w swoim jd mam moment obrotowy 2100 ???

Zdradź nam, jaki to ciągnik i gdzie wyczytałeś taką wartość?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDRIUROL    25

reno 106.54 przy orce w jakim zakresie obrotow jest najekonomiczniejszy a moment najwyzszy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5012

Renault 1500-1800 obr/min.

Maksymalny moment obrotowy 376 Nm przy 1500 obr/min.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taniaagro    3

Spalanie zawsze zależy od wielu czynników. Gleba, pogoda, no jest tego za dużo żeby jednoznacznie powiedzieć, że ta marka jest tylko do ciężkiej roboty a inna do lekkiej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez margoo78
      Poradzcie mi żebym nie dał ciała. Jest do kupienia pług który by mi pasował. Wystawiony był na olx, teraz ogłoszenie straciło ważność ale nadal jest gadałem ze sprzedającym. Chodzi o to jak go kupić bez jechania tam. Stan techniczny wydaje się ok to ryzyko biorę na siebie, transport znalazłem na clitrans, tylko jak sfinalizować transakcję (zapłacić) żeby nie zostać zroboinym w ciula. Gość nie ma konta na allegro, pewnie nie wystawia faktur. Jak to ogarnąć, czy lepiej odpuścić.
    • Przez agrofoto1
      Chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami na pewien temat. Odwiedził mnie dzisiaj jeden cwaniak, w bluzie Skanska. Oferował sprzedaż agregatu prądotwórczego. Cena w internecie 4200 - mówił. Chciał 1500 i szybko zszedł do 1000 jeśli wezmę 2. Towar w samochodzie, nowy jeszcze w folii, nawet cena była naklejona. "Zobaczyłem gospodarstwo to za jechałem, w gospodarstwie zawsze się przyda, jak weźmiecie to mogę jeszcze załatwić tluczen za cenę paliwa plus stowka dla kierowcy" I teraz gdzie jest myk. W całym internecie jest tylko jedno ogłoszenie z tym modelem - faktycznie za 4200, na olx. Coś mi tutaj mocno smierdzialo więc pogonilem. Kiedy zaglebilem się mocniej w temat okazało się za takich ogłoszeń jest więcej - taki sam agregat tylko inne naklejki z nazwą.
    • Przez ziembaczka
      Widziałem ostatnio zdanie takiej kobiety która zapewniała ze takie torby z logo i napisem to niezła forma reklamy, albo wizytówki firmy. Jak uważacie, bardzo fajnie realizacje widziałem na - http://drukarniatoreb.pl/ Co o tym sądzicie?
    • Przez Kubasss
      Witajcie
      Mam ważne pytanie. Otóż chce kupić mieszkanie i działkę budowlaną a w przyszłym programie Prow chce startować o młodego rolnika. Czy to ze będę posiadał działkę budowlaną uniemożliwi mi start w programie ? Dlatego że będę posiadał na własność grunty rolne 
      Jak to działa? 
      Pozdrawiam 
    • Przez RU68
      Witam pokusiłem się o sprowokowanie do oceny Doradztwa ODR i to nie na podstawie wypisanie wniosku o dopłaty ale stricte doradztwa posiadanej wiedzy i przydatności ich dorad porad czy jak by to nazwać 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj