pupeq

turbina czy turbosprezarka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pupeq    0

Witam!

 

Co będzie lepsze jeśli tak można powiedzieć... Ciągnik z turbiną czy turbosprężarka z westgate? Jaki wpływ te urządzenia mają na moc, dynamikę i spalanie silnika. Które rozwiązanie wybrać? Ktoś orientuje się może?

 

Dzięks!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    924

przecież to to samo. może chodzi ci o turbo i kompresor. turbo napędzane jest spalinami a kompresor paskiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    2540

Witam!

 

Co będzie lepsze jeśli tak można powiedzieć... Ciągnik z turbiną czy turbosprężarka z westgate? Jaki wpływ te urządzenia mają na moc, dynamikę i spalanie silnika. Które rozwiązanie wybrać? Ktoś orientuje się może?

 

Dzięks!

 

a co jest lepsze masło czy masło maślane ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Konrad_Duda    50

Lepsza będzie turbina z zaworem regulacyjnym(rozwiązanie 2) nie zmniejsza obrotów turbiny przy redukcji biegów.

Skomplikowanie większe.

Dynamika większa.

Spalanie takie samo lub odrobinę większe w zależności od jazdy.

Użytkowanie: dodatkowy układ który morze zawieść- choć po przejechaniu 280 tyś. na silniku Audi nie odczułem problemów z tym układem.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pupeq    0

Dziękuje za szybkie odpowiedzi i zainteresowanie tematem! Pisać pisać!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5256

nie każda turbosprężarka ma wg, wg mają te które nie mają zmiennej geometri vnt, te z wg na pewno są mniej awaryjne, ale kosztem bezwladnosci , te z kierownicami lepiej wykorzystują energię kinetyczna spalin, ale lubią się zapiekac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

Każde turbo ma zawór wg.

Nie każda turbosprężarka ma WG.

 

Lepsza będzie turbina z zaworem regulacyjnym(rozwiązanie 2) nie zmniejsza obrotów turbiny przy redukcji biegów.

 

Nie prawda. Turbina z WG efektywnie pracuje już przy niższych obrotach i by nie przeładowywała na wysokich założono zawór który otwiera się przy maksymalnym ustawionym, dopuszczalnym ciśnieniu. Po odpuszczeniu gazu nie ma spalin i turbina wyhamowuje, ciśnienie spada i zawór się nie otworzy.  Tobie pomyliło się z blow off.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pupeq    0

jest wiele możliwości - co to za silnik i co robisz?

 

FTP 4.5l 90-100km z turbiną, 110-140 z trubosprężarką z wg.

 

Ciągnik do wszystkiego. Od lekkich zielonkowych prac po ciężkie polowo - pociągowe.

Edytowano przez pupeq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

A jaka jest różnica między turbiną a turbosprężarką? Bo analizując budowę to turbosprężarka ma turbinę i sprężarkę.

A sama turbina to co to?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    910

seweryn - wg otwiera się i zamyka zgodnie z charakterystyką siłownika. Sterowane z części tłoczącej mają delikatny problem z reakcjami przez co siłowniki są leniwe. Sterowane elektrycznie przez przetworniki działają lepiej i chybo o to tu chodzi bo ani wjednym ani w drugim nie znalazłem vtg. Blow off może być niezależnie z regulacją bo jest to bezpiecznik antykawitacyjny - przeważnie w benzyniakach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    393

Ok ok. Tylko jak na razie każdy z was opisuje turbosprężarkę. Kompresor to sprężarka a co poeta miał na myśli pisząc "turbina czy turbosprezarka" to chyba sam nie wie. Chyba że tą turbiną chce napędzać alternator albo coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

seweryn - wg otwiera się i zamyka zgodnie z charakterystyką siłownika. 

Wiem po co i dla czego jest montowany WG. Chodzi mi tylko o fakt że przy odpuszczaniu gazu on nic specjalnie nie robi, służy do czegoś innego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    1521

Turbosprężarka składa się z turbiny i sprężarki jak sama nazwa mówi - turbina to silnik wykorzystujący energię z przepływających spalin i napędza sprężarkę która doładowuje silnik spalinowy . Także turbina nie ma możliwości doładować silnika bez sprężarki . Tak jak np mercedesowskie doładowanie - sprężarka baz turbiny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5256

WG jest do regulacji maksymalnego cisnienia, przy zadanym cisnieniu się otwiera i kieruje spaliny do wydechu a nie na wirnik, zeby nie przeładować silnika, realizowane jest to najczęściej za pomocą gruszki na ciśnienie lub podciśnienie. blow off to zupełnie co innego, montuje się to w dolocie, w silniku ZS jest to nie potrzebne, co innego w ZI, tam jest przepustnica i to jest potrzebne zeby dolotu nie rozwaliło gdy ta sie zamknie. W zmiennej geometri nie ma WG bo tam za cisnienie doładowania odpowiadają właśnie kierownice, które ustawiaja się pod odpowiednim kątem wzgledem wylatujących spalin, taka turbospręzarka jest wydajniejsza od zwykłej bo przy niskich obrotach kierownice tak się ustawiają ze wykorzystują maksymalnie energie ze spalin, dlatego w nowych konstrukcjach są już przewaznie tylko takie montowane, szczególnie w silnikach osobowych. geometria sterowana jest tak samo jak wg, ciśnieniem, podciśnieniem lub elektrycznym silowniczkiem. Co do turbosprezarki do ciagnika to tam wystarczy zwykła bez zmiennej geomteri, w ciagniku elastycznosc silnika i  krzywa ciśnienia doładowania nie jest tak ważna jak np w osobowym. Po za tym silnik ciagnika jest wolnoobrotowy a auta szybko wiec całkiem inna charakterystyka,

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

Witam!

 

Co będzie lepsze jeśli tak można powiedzieć... Ciągnik z turbiną czy turbosprężarka z westgate? Jaki wpływ te urządzenia mają na moc, dynamikę i spalanie silnika. Które rozwiązanie wybrać? Ktoś orientuje się może?

 

 

Szczerze, to pierwszy raz spotykam się żeby typ doładowania decydował o wyborze konkretnego ciągnika, o tym powinno decydować wiele innych parametrów i detali.

Coś mi się zdaje że @pupeq załadował wszystkich pod ch..  a teraz każdy się napina kto mądrzejszy a założyciel tematu nie ma pojęcia o co kaman?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pupeq    0

Szczerze, to pierwszy raz spotykam się żeby typ doładowania decydował o wyborze konkretnego ciągnika, o tym powinno decydować wiele innych parametrów i detali.

Coś mi się zdaje że @pupeq załadował wszystkich pod ch..  a teraz każdy się napina kto mądrzejszy a założyciel tematu nie ma pojęcia o co kaman?

 

No raczej x D

 

Albo inaczej, bo wszystko zaczęło się od tego:

 

- Turbina doładowania w Claas Arion 410-420 90-100km

- Turbosprężarka z Wastegate w Claas Arion 430-460 110-130km

 

Powiedzcie plebsowi gdzie tu różnica i która opcja lepsza ? Obie są tak samo podatne na doładowanie mocy w przyszłości?

Edytowano przez pupeq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

Powtórzę pytanie po raz któryś co to jest turbina a co turbosprężarka.

Po drugie w obu są silniki Turbodoładowane z interqulerem. Więc to ty powiedz o co ci chodzi?

 

Nie potrafisz odczytać danych z instrukcji to miej żal do siebie. W tych modelach są praktycznie takie same silniki mniej lub bardziej wyżyłowane i to tyle. Taka sama strategia jaką prowadzi wiele firm od najbardziej popularnego zetora zaczynając.

http://www.claas.pl/blueprint/servlet/blob/326438/fe5aff5c0c3d7c2518bc4f6dadac4a58/222484-dataRaw.pdf

http://www.claas.pl/produkty/ciagniki/arion460-410-2016?subject=KG_pl_PL

A który bardziej odpowiedni dla ciebie to sam powinieneś wiedzieć sugerując się swoimi potrzebami.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5256

to wszystko z chinskiego na angielski tłumaczone, pozniej na niemiecki i na polski i pozniej takie nazewnictwo w instrukcjach katalogach itp. a ludzie sie w tym roznicy doszukują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

Panie bez jaj znalezienie tych danych zajęło mi 20 sekund!!!!!!!!!!!!!!


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez farmerosZpola
      Witam, szwankuje mi fotel w ciągniku mimo jakiś czas temu regeneracji. chodził ale po czasie przestał patrzyłem na bezpieczniki bo raz ojciec wyciągnał ten od fotela i dał spowrotem to pompował, ale jeden dzień. Z bezpieczników wynikło że ten który jest obecnie jest za mały bo ma 10a lecz powinno być 15a. ma to coś z tym wspólnego? warto wymienić bezpiecznik czy raczej nic nie da?
    • Przez 3gralins1993
      witam kupilem fiata 880 dt. Robie mu remont silniks i nigdzie nie moge znalesc momentów dokrecania. Mianowicie chodzi o stopy główne korbowodowe i glowice ktos coś?

      dodam silnik Iveco 4 cylindrowy
    • Przez Poznaniak
      silnik 3p - proszę o informacje gdzie wykonują kompleksowa naprawe i udziela gwarancji, znalazłem w google narazie takie zakłady ale czy którys z nich to dobry wybór?
      Trzy z kostrzyna
      http://www.motorem.com/index.naprawysilnikow.
      html http://rolmix.eu/
      http://motoszlif.eu/tag/kostrzyn/
      i pniewy http://www.zakladnap...specjalnosc.htm
    • Przez luk2782
      Dla mnie motogodzina tj praca silnika na 1850 obr/min przez godzine. bynajmniej tak jest w ursusie. A co ciekawe na Forum w dziale John Deere na temat seri 5020 ktoś mówi ze rożna jest motogodzina w róznych ciągnikach. to jest możliwe przeciez to chyba jakis standard.
       
      Temat o rocznym przebiegu ciągników:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/1879-ile-mth-robicie-rocznie-ciagnikami/
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj