Skocz do zawartości
Maikerus

Ciągniki gąsienicowe- zastosowanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Maikerus    1

Ciągniki wyposażone w gąsienicowy układ jezdny zostały stworzone do wykonywania najcięższych prac w rolnictwie. Są to maszyny ciężkie, kryjące pod maską potężne silniki, co w połączeniu z zastosowaniem gąsienic powodujących optymalne rozłożenie masy zapewnia ogromny uciąg. Takie ciągniki idealnie nadają się do prac takich jak głęboszowanie, orka,  głęboka kultywacja czy nawet siew. Od jakiegoś czasu zastanawiam się jednak, czy sprawdziłyby się one równie dobrze w wykonywaniu innych zabiegów rolniczych, być może nie tak "morderczych", ale przy których taki traktor również miałby co robić. Mam tu na myśli chociażby nawożenie, tj. aplikacja gnojowicy ciągnąc za sobą kilkudziesięciotysięczną cysternę wyposażoną w doglebowy aplikator czy rozrzucanie obornika równie masywnym rozrzutnikiem. Na YouTube można spotkać filmiki prezentujące traktory o mocy nierzadko przekraczającej 400 KM, które wykonują tego typu zabiegi nawet w połączeniu z rozrzutnikami na gąsienicach, jednak same ciągniki to maszyny kołowe. A przecież takiego 360 konnego John Deere'a serii R ciągnącego Tebbe HS240 na gąsienicach mógłby z powodzeniem zastąpić jego stajenny brat w wersji RT, czy nawet jakiś Cat Challenger o podobnej mocy. Takie traktory, mogące obracać się niemal w miejscu, wydają mi się nawet bardziej zwrotne i "kompaktowe" (o ile 400 konne ciągniki o wadze 13 ton można w ogóle nazwać kompaktowymi...) od przegubowych T.9-tek czy innych Quadtracków. Czy istnieją jakieś techniczne lub inne przeciwwskazania ograniczające użytkowanie gąsienicowych ciągników praktycznie jedynie do prac uprawowo-siewnych?

Edytowano przez Maikerus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu9802    9

przedewszystkim wydaje mi się, że nikt nie stosuje takich ciagikow do tych prac ze względu na transport po drogach publicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Maikerus    1

 

Krótki filmik prezentujący podróż za Challengerem, jak widać po drodze publicznej. Sądząc po znakach i tablicach- w Polsce. Swoją drogą jak dla mnie modele tej marki mają najfajniejszy wygląd spośród wszystkich gąsienicowców, szczególnie nowe wersje E, ze skośnymi światłami.

 

Pierwszy czynnik, który przychodzi mi na myśl, to koszty paliwa, ale nie wiem, nie dotarłem do informacji czy jego zużycie rzeczywiście odbiega, a jeśli tak, to w jakim stopniu od kołowych ciągników w podobnym przedziale mocy.

Edytowano przez Maikerus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    31

w gospodarstwie Romanowscy mają kilka challengerów i chyba są zadowoleni. A co do jazdy po drogach publicznych to tak jak np koparko-ładowarki teoretycznie nie są dopuszczone do ruchu ale jest odgórne przyzwolenie i sobie latają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    187

Skoro są normalnie rejestrowane to jak mogą nie być dopuszczone do ruchu?
Swoją drogą koparko-ładowarki też są do ruchu dopuszczone. To, że nie są rejestrowane nie znaczy, że nie mogą się poruszać po drogach publicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    247

koparki jak i wózki paletowe lub kombajny zbożowe są dopuszczone do ruchu. Tylko pojazdy gąsienicowe bez odpowiednich systemów zabezpieczających nawierzcznię nie mogą się poruszać po drogach ale gdy np będziesz przekładał matę pod gąsienicą to możesz pod jeszcze kilkoma warunkami.
To jest gumowa gąsienica więc tylko od tego ile kasy ma właściciel i jak często chce to zmieniać zależy czy będzie czy niebędzie latał w transporcie. Nacisków na bank nie przekracza jedynie musi załatwić zezwolenie od starosty bo mają one ponadnormatywną szerokość - coś jak dłużyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    280

Po drogach publicznych mogą jeździć pojazdy które maja gumowe gąsienice bądź maja zabezpieczenia na stalowych tak aby nie uszkadzały nawierzchni. Co przy koparkach i tego typu ciężkim sprzęcie jest mało opłacalne ze względu na ograniczona prędkość jazdy tych pojazdów. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maikerus    1

w gospodarstwie Romanowscy mają kilka challengerów i chyba są zadowoleni.

Wiadomo Ci może coś na temat tego, czy wykorzystują je do wspomnianych przeze mnie prac?

 

 

P.S. https://www.agrofakt.pl/ciagnik-kolowy-czy-gasienicowy/

Ciekawy artykuł, jak widać po zdjęciach miało w nim udział także AgroFoto :)

Edytowano przez Maikerus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maikerus    1

Udało mi się znaleźć parę poglądowych, kołowo-gąsienicowych kombinacji zestawów do nawożenia:

 

 

Case Quadtrac 450 i JBS FLOAT-MAXX

 

thumb_CeEqdKhUEAAGZXI.jpg

 

 

Kolejny Quadtrac, tym razem z kołowym JBS WIDE BODY

 

jbs3.jpg

 

 

JD 8360R ciągnący Tebbe HS 240

 

hqdefault.jpg

 

 

Następny Jasiek, 8370RT z jakąś beczką niewiadomej proweniencji

 

3fb226116687d.jpg

 

 

I na koniec (A jakże! :D) Jasiek 9530T i BALZER ELIMINATOR 6500

 

b48d91e595bf350d97abd8d37f976b3f.jpg

 

Stwierdziłem, że "zwykłych, kołowo-kołowych" zestawów nie ma sensu dostawać, bo większość z nas może sobie nimi nacieszyć oko na swoim lub ewentualnie sąsiedzkim podwórku :P

Edytowano przez Maikerus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jabu
      Witam, chciałem się dowiedzieć jak podłączyć 2 pompy hydrauliczne o wydajności 40 l każda pod rozdzielacz o przepływie 80 l.
      Czy wystarczy sam trójnik czy potrzeba jakieś zawory?
    • Przez Webson_
      Witam. Posiada ktoś na gospodarstwie ciągnik serii MB-trac? Chodzi mi tu o przedni tuz do niego, jak wykonać?
    • Przez ferdek3085
      witam, podczas orki podnosnik przestal podnosic. Na panelu podczas pracy zaczely migac kontrolki gora-dol podczas podnoszenia pluga i pali sie kontrolka stop. Z panelu w kabinie nie opuszcza ani nie podnosi, na blotnikach rowniez. Dzialaja jedynie te mechaniczne przyciski znajdujace sie kolo silownika z prawej strony, wciskajac je bez problemu podnosi i opuszcza.. co sie dzieje ?
    • Przez kaczor937
      Witam
       
      Tak jak w temacie mam problem z podnośnikiem EHR w moim Fiacie F140, , mianowicie wyświetla błąd 20, powoli podnosi ramiona bo aż 8 sekund i po ustawieniu potencjonometru na 99 mimo podniesionych ramion dalej ładuje ciśnienie, Jak ktoś wie jak skaliborwać podnośnik prosze o POMOC !!
    • Przez Wojtek
      chciał bym sie dowiedziec troche na temat t150k a dokładniej jak sobie radzi na ciezkich i górzystych polach, czy silnik łatwo traci obroty i sie szybko dusi pod górki i czy jest awaryjny
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.