Skocz do zawartości
gigix

Pronar, dokręcanie głowicy

Polecane posty

gigix    1

Otoż w moim 82sa wydobywa sie olej spod głowicy w okolicach filtra powietrza. Wiem,że po 50 h powinno sie ją dokręcic i wszystko wskazuje na to , że podczas przeglądu pomineli tą czynność. Czy dokręcanie teraz (700 mth) coś da, czy trzeba wymieniać uszczelkę? Czy wystarczy zdjąć pokrywe zaworów, czy zabawy jest wiecej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Zanim rozgrzebiesz cały silnik,to mam taki patent na ten wyciek:

wykręć śruby którymi jest przykręcony kolektor wydechowy i mocowanie filtra,dokładnie odtłuść śruby i otwory, następnie śruby posmaruj klejem do mocowania gwintów lub nawiń taśmę teflonową i ponownie skręć do kupy, napisz czy wyciek ustanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trzeba zdjąć klawiaturę. Możesz spróbować dokręcić, na pewno to nie zaszkodzi. Ja ostatnio robiłem takie kontrolne dokręcenie w MTZ 82 i szczerze mówiąc nie było ono potrzebne (śruby były dobrze dokręcone). Jednak przy skręcaniu głowicy nie używałem klucza dynamometrycznego i śruby były dokręcone większym momentem niż wymagany. Co do tych wycieków to kolega @S-Piotr może mieć rację. Spod śrub mocujących kolektor często przecieka olej. Uszczelnij te śruby i zobacz. Bo jest mało prwdopodobne, że wyciek jest spod głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gigix    1

Niestety panowie porady z RPT już próbowałem i olej nie wydobywa sie przez otwory szpilek mocowania kolektora. Już kilka razy spotkałem sie z opinią, że głowice przy 1 przeglądzie należy dokręcać, a ja jestem przekonany, że to nie zostało wykonane stawiam więc na wyciek pod uszczelką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam podobny problem. Na początku było to delikatne pocenie a teraz leci na całego jeszcze wczoraj w okolicach filtra powietrza a dziś już przez całą długość po prawej stronie silnika.Myślę poważnie nad próbą dokręcenia śrub mocujących głowicę bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

jak to nie ze srub kolektora to do zwalenia glowica i wstawienie w kanal olejowy uszczelki oringu, dokrecanie nic nie pomoze , przy okazji mozesz zalozyc nowa uszczelke , grosze kosztuje. Po zalozeniu oringa bedziesz mial suchutko chyba ze Ci wyleci jak bedziesz do kupy skladal, ale nie powinien jak dobrze go dopasujesz

Edytowano przez Uziu92
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

@Uziu ma rację jeżeli zaczęło ciec, to żadne dokręcanie głowicy nie pomoże, (spróbować nie zaszkodzi, po pierwszych 50 Mth powinna być dokręcona) sprawę załatwia wstawienie o-ringu o grubości takiej samej jak grubość uszczelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

ja chyba wstawilem kapeczke grubszy jak uszczelka i problem ustal , bylo suchutko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×