matrix1753

Nowy ciągnik jako główny w gospodarstwie 160km

Polecane posty

Jarecki88    212

Kolego uczepiłeś się tego Pronara i Crystala jakbyś je sprzedawał. Oglądałem Crystala w Kielcach i za pół pieniędzy bym go nie kupił. Spasowanie elementów kabiny to tragedia, widać oszczędności na każdym kroku. Jeśli to taki świetny sprzęt to dlaczego sprzedaje się bo śladowe ilości? Ja jakbym miał 160ha do obrobienia to na pewno nie pchałbym się w takie wynalazki. U mnie duzi mają głównie Fendty, zaraz potem JD. O czymś to chyba świadczy, skoro tyle tego się sprzedaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78

kolego Masterek a możesz cos więcej powiedzieć o mf-ie?
bo u nas w okolicy to same jd jeżdżą i mf-ow malo jest ale zawsze mnie ciekawiły opinie o tych ciągnikach i i ich użytkowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Mówcie co chcecie. Ja nie zmienię zdania że Polskie produkty są o wiele tańsze od zachodnich, awaryjnością biją na głowę. Są co prawda troszkę gorzej wykonane niż Case czy JD ale są 2 albo 3 krotnie tańsze. Się dziwią że Polskie nie sprzedaje tyle co inni np Case, ale jeżeli rolnicy wbili sobie do głowy że zachodnie to lepsze i inne to G*wno to co się dziwić. 


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrix1753    0

Dobrze kolego ale już odpuść skupmy się na tym o czym jest ten temat czyli np kolego Jarecki88 możesz coś więcej powiedzieć jak z kosztami i spalaniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Kolego uczepiłeś się tego Pronara i Crystala jakbyś je sprzedawał. Oglądałem Crystala w Kielcach i za pół pieniędzy bym go nie kupił. Spasowanie elementów kabiny to tragedia, widać oszczędności na każdym kroku. Jeśli to taki świetny sprzęt to dlaczego sprzedaje się bo śladowe ilości? Ja jakbym miał 160ha do obrobienia to na pewno nie pchałbym się w takie wynalazki. U mnie duzi mają głównie Fendty, zaraz potem JD. O czymś to chyba świadczy, skoro tyle tego się sprzedaje.

Zetor też nie jest spasowany dobrze i co.


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78

no masz prawo do swojego zdania i nikt nie może ci narzucic swojego
a za to stwierdzenie,, polskie produkty,, juz bym np ursusa nie kupil
czemu? bo ursus tak naprawdę montowany jest tylko w Polsce a podzespoły pochodzą od różnych producentów np silnik jest z perkinsa
niech polscy producenci wymysla cos swojego ale od totalnego zera tzn niech zaczna od najmniejszej śrubki to wtedy możemy mówić o polskich markach
co do ceny ciągników zachodnich vs ,, polskich,, to masz racje-,, polskie,, sa dużo tańsze ale za to co posiadają z wyposażenia te,, nasze,, a te zachodnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszC5    23

Teraz już coraz mniej firm produkuje wszystko samemu tylko składają.

Oprócz europy wschodniej już tylko JD i CNH produkują sami i slniki i układy napędowe.

Jak chcesz w miarę prosty ciągnik bez zbędnych bajerów to tak jak pisałem wcześniej zobacz Valtre na skrzyni Hitech.

Jedyne wpadki jakie zaliczyła ta firma w ostatnich 10 latach to skrzynia Direct i wadliwe chłodnice które pękały ale chłodnicę już dawno poprawili.

Tutaj masz jedną recenzję:

 

https://youtu.be/fDacbH5JbRs

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212

Kolego Matrix niewiele powiem o JD bo ja się lubuję w DF ale u mnie w okolicy bardzo dużo JD jeździ i jakoś nikt nie narzeka na nie za bardzo a te maszyny raczej mają co robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrix1753    0

No jak lubujesz się w DF to wiesz, że w nowym zetorze idzie ich silnik który teoretycznie jest bardzo oszczędny. Czekam dalej na opinię o MF i JD od posiadacza któregoś z tych modeli lub podobnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrix1753    0

Pojęcie szkoda na paliwo a zmniejszenie kosztów to dwie różne rzeczy panie bez komentarza ;) A jak przyjdą czasy po 0.50zł za litr mleka to wole kupić te filtry i paliwo taniej i w mniejszej ilości ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrix1753    0

Biorę dotację na ten ciągnik także wiecie a fendt odpada bo aż tyle za ciągnik nie dam aż tak mi nie zależy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masterek    8

Mf i fendt to jeden koncern- AGCO. też oglądałem fendta ale nie chciałem tyle inwestować w ciągnik, po prostu cena przesadna. dyna-vt to nic innego niż vario z fendt. agco po prostu wprowadziło tą sprawdzoną skrzynie do mfa. mówią że kupując bezstopniową skrzynie(vt) pojezdzisz 30 tys. mth bez awarii. nie wiem jak jest w dyna-6 choć też słyszałem że są dobre. jakbym kupował jd to tylko i wyłącznie w sprawdzonej skrzyni, czyli 6 biegów i 4 polbiegi. trochę szkoda ze nie jest jak w mf że 4 biegi i 6 polbiegow, byłby lepszy zakres prędkości... awarie jaka miałem w mf to pusil mi w zakuciu główny wąż hydrauliczy i olej się lekko saczyl. wymienili mi go na gwarancji. amortyzacja przedniej osi też wymagała kalibracji. jak dobrze potargujesz się to wcale aż tak dużo nie będziesz musiał dopłacać do mf. co kupisz to już twoja decyzja :P też się zastanawiałem między 6140r a 7615. i nie kupuj jakiejś marki ciągnika bo serwis blisko :D o to chodzi żeby się nie psuł :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Jak nie chcesz polskich ciągników to kup Valtrę T174 versu. Automatyczna skrzynia 30x30, SCR ale bez dpf i egr, amortyzowana oś najlepsza na świecie pneumatyczna, wyposażenie full chyba https://www.otomoto.pl/oferta/valtra-t174-ev-valtra-t174-ecopower-versu-najbogatsza-wersja-stan-jak-nowy-250km-ID6yT4Wr.html


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2260

Biorę dotację na ten ciągnik także wiecie a fendt odpada bo aż tyle za ciągnik nie dam aż tak mi nie zależy.

Odpowiadasz jak na pytanie z przednia osią. Co za różnica czy dotacja czy nie, pułap cenowy musi być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrix1753    0

Ale po co tu pułap cenowy? Dostaje dajmy na to 60% ciągnika za darmo resztę dopłacam to po co ten pułap cenowy jak wziąłem dwie marki które nie są tanimi ciągnikami a na fendt mi nie zależy? 

Masterek Kolego jak można wiedzieć ile dałeś za MF? Co do skrzyń to zgodzę się w 100% i jakbym miał brać to wydaje mi się, że właśnie dyna 6 która ma równie dobrą opinię. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    43

Biorę dotację na ten ciągnik także wiecie a fendt odpada bo aż tyle za ciągnik nie dam aż tak mi nie zależy. 

Z całym szacunkiem kolego piszesz ze bierzesz dotacje na ciagnik ciekawe jaką ? - bo rozpatrujesz całkiem inne cenowo ciągniki  pewnie sie trochę pomylę ale nie zbyt dużo,ZETOR pewnie od 250-260 tys netto  jd czy mf ok 400 nawet netto  różnica zatem b duża wiec jesli podałeś cenę zetora a wezmiesz np jd musisz różnicę zapłacic z własnej kieszeni  .jaką cenę wpisałes we wniosku jezeli nie tajemnica ?     mf i jd to podobna klasa ale zetor niestety odbiega o 2 klasy od nich  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrix1753    0

Kewin dotacja to prow. Zetor to 320tyś, mf ok 400tyś a jd trochę więcej. Różnicę zapłacę z własnej kieszeni i mi to nie przeszkadza. Ile wpisałem (a raczej wujek bo na niego) to nie pamiętam, przepraszam ale zapomniałem. Druga sprawa czemu ten temat zaczyna odbierać od tego do czego został stworzony? Pytałem o trzy ciągniki i opinię o nich a ktoś zaczyna mnie rozliczać z moich pieniędzy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1682

Oriona w ubiegłym roku sprzedali, strzelam, 6 sztuk. To skąd chcesz mieć opinię? Za zetora 320000pln to jakiś żart. A odpowiedz, czemu to zetor ma taką dobrą ośkę? Czym się ona wyróżnia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

A czy nie lepiej daj sobie spokój z nowym za nie wiadomo ile a poszukaj czegoś młodego ale używanego.

A czy nie lepiej nie wypowiadać się jak się nie ma pojęcia?

Ciągnik musi być nowy jeśli liczymy na jakąś dotację/zwrot...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrix1753    0

Ciągnik na dotację może mieć max 5lat ale jaki jest sens brać pięcioletni ciągnik jeśli ceną nie będzie zbytnio odbiegać od nówki a może być już wyeksploatowany? Dla wszystkich uszczypliwych http://sekurwaposzukaj.pl/ (o osi Zetora). Te Crystale (nie zetory) są już jakiś czas na rynku i nie wspominajcie o tym bo mi tylko temat zaśmiecacie bo i tak tego nie kupie i nawet nie pomyślę o tym. Zależy mi na opiniach trzech ciągników Zetor Crystal 160, John Deere 6175R/M lub MF 7616 nic więcej mnie nie interesuje i szukam opinii o tych maszynach i niczym więcej. Moje pieniądze nie powinny nikogo obchodzić i jak będę chciał to będę dobroduszny i dla dealera dam 200tyś więcej i nie powinno to was obchodzić. Skupcie się na ciągnikach a nie innych rzeczach (w tym temacie).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez katopo
      Jaki nowy tani ciągnik polecacie w mocy około 35km?
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Gość murtek
      Przez Gość murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
    • Przez Krzyszt0f
      Witam planuje podnieś moc w moim massey ferguson 5445 dyna 4 i teraz pytanie co sądzicie o tym podnoszeniu mocy i czy jest to bezpieczne czy nie za bardzo?
      ciągnik ma niby 90km a chce podnieś tak do 110/115km 
      a i jaka firmę polecacie do podniesienia mocy? 
      -agrotronic
      v-tuning
      -Agroecopower
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj