Sadownikx2

Jak zmieniąć biegi bez sprzęgła i nie roz... Skrzyni biegów.

Polecane posty

stempos1980    7905

sadownik a co za wolno jest do ciebie na tych biegach?jak tak to włącz normalny wom i będzie szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    6

Normalnu WOM wolniej kręci.
Dlaczego na WOM zależny i 4 zając nie chce się rozpędzić powużej 1500 obrotów.
Trójka gaz do oporu 3000 trzwórka 1500 na pełnym gazie.
Więc redukcja na trójke bo szkoda silnika.
Wom zależny szyby od WOM 540 E.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

to masz tylko takie złudzenie bo 540Eto jest osiągniecie obrotów maksymalnych wom przy niedużej prędkości obrotowej silnika.a co do używania przez ciebie wałka zależnego to jak będziesz używał go w rozdrabniaczu to  odkładaj już kase na remont bo w każdej chwili się może sypnąć.to nie jest do takich rzeczy.nigdy na 4 ci niezłapie więcej pod obciążeniem bo jest bardzo duże obciążenie ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

ludzie zauważcie ze sadownik sobie tylko posty nabija, i robi nas w ch*ja, nie piszcie w jego tematach, pozdrawiam kolegę autora tematu, pierdolnij się młotkiem w głowę to może dojzysz jakie tu głupoty wypisujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    6

Całe pole jeżdziłem na 540 E.
Wałek zależny to się nie nadaje.Chciałem tylko zobaczyć jak się kręci i czy ma zastosowanie do koszenia.
Najwyrażniej nie ma.
Jakie zastosowanie ma wałek zależny?
Wałek 540E ma 900 obrotów przy 3000 ale po co tak gazować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem miałem 2812 i przez 20 lat jego użytkowania nie miałem z nim większych problemów.
Co do skrzyni i zmiany biegów bez sprzęgła u mnie się nie dało i tyle. Z kolei przy szybkiej zmianie z R na 1 lub odwrotnie potrafiło zblokować skrzynię. Tak samo jak do końca nie wcisnąłem sprzęgła też potrafiło przyblokować.
Co do szybkości wstecznego to tak zrobili i tyle. Cofanie pod przyczepy czy inne graty to lekko na sprzęgle i bez gazu i sprzęgło nie ucierpi. A jak nie to zawsze można na polowych podjeżdżać.

Kolega sadownik widzę że ma wersję z WOM zależnym i niezależnym. Ja miałem tylko niezależny. Ale prędkość WOM jest i tak na tyle duża w tym ciągniku że kombinowanie z WOM zależnym na 4 biegu to gratuluję odwagi.
A i jeszcze jedno WOM eco to nie ta klasa ciągnika no chyba że ktoś tak nazywa WOM zależny. WOM eco to zwiększenie obrotów WOM przy mniejszych obrotach silnika. I te obroty dostępne są zarówno w czasie jazdy jak i postoju. Kwestia przełożenia.
A przy WOM zależnym prędkość na WOM uzyskiwana jest podczas jazdy. Im szybciej jedziesz tym szybciej się kręci.
Nie wiem czy w 2812 jest taka możliwość jak w c360 że rozłączając skrzynie jest możliwość pracy na wałku zależny na postoju. Ale teoretycznie też powinno dać się tak pracować i w 2812.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    6

Ja kosiłem na WOM 540 E traktorem Landini Mistral 55,który ma 540,540E i WOM zależny.
Ursus 2812 ma u mnie tylko jeden WOM 540.
Chodzi o to,że ten polowy wsteczny jest za szybki w ursusie 2812.

Edytowano przez Sadownikx2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CxRAFalxD    0

Nie rozumiem was Panowie.
Nikt od urodzenia nie wie wszystkiego, tym bardziej w takiej dziedzinie jak mechanika i budowa maszyn.
Chłopak jest młody i widać, że się tym interesuje, być może w przyszłości sam będzie jednym z konstruktorów skrzyń biegów. Jeśli chce zdobywać wiedzę to powinniśmy mu to ułatwić, a nie wyśmiewać siew z jego pytań. Bo jak wiadomo, nie ma głupich pytań, jedynie głupie odwiedzi. To bardzo dobrze, że są osoby dociekliwe i zwykłe "tak działa i już" im nie wystarcza. Takie osoby są potrzebne bo zamiast męczyć się z czymś starają siew usprawnić taką czynność by po prostu praca była lżejsza.
Wszystkie komentarze w których go obrażacie i naśmiewacie się z jego pytań niszczą jego dociekliwość i pewność siebie.
To forum, o takiej tematyce, nie innej służy właśnie do tego by pomagać innym użytkownikom, zarówno tym doświadczonym, jak i również dzieciakom, które dzięki temu być może uda nam się zainteresować naszą pasją, jaką jest rolnictwo.
Trzeba zwrócić uwage na to, że polskie szkolnictwo niszczy dociekliwość i zdolność nieszablonowego myślenia, więc my jako użytkownicy na codzień nietuzinkowych rozwiązań powinniśmy to wspierać, zamiast wyśmiewać się z dzieciaków, które chcąc nie chcąc są przyszłością polskiego rolnictwa.

Edytowano przez CxRAFalxD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No i w czym masz problem ? Tłumacz mu do woli , a nie tłumaczysz innym żeby tłumaczyli :D B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

To według twojego rozumowana  CxRAFlxD jak ktoś nie umie zmienić zarówki w lampie czy podłączyć przewodów  do lamp  ma pisać o tym na forum? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek2203    11

Ja posiadam U 3512 i nie wyobrażam sobie zmiany biegów bez sprzęgła czy to w górę czy redukcja....ze sprzęgłem nieraz jest zgrzyt a co dopiero bez :ph34r: W ogóle te przełożenia niedobrane, wsteczny za szybki ( ale czasami to plus ) jedynka za szybka, mała różnica miedzy 2 a 3, czwórka za wolna jak dla mnie u 360 ma fajną skrzynie i taka powinna być w U 3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To kup se c 360 3p i będziesz miał idełał :P .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    6

Ursus2812
W góre podwujne wysprzęglenie.
W dół międzygaz.
I nic nie zgrzyta.
Bez sprzęgła 1,2,3 wchodzą bez zgrzytu.
4 ze sprzęgłam.
Ale zmieniam z podwójnym wysprzęgleniem lub podwójnym wysprzęgleniem i międzygazem.
Mówisz,że 4. za wolna to dlaczego Ursus 2812 jedzie szybciej od C360,nie wiem jak Ursus 3512 ale też pewnie szybciej.
Landini
Dlaczego biegi w skrzyni synchronizowanej w traktorze wchodzą cieżej niż w samochodzie?
Samochodzem nie jeżdziłem ale wajcha chodzi lżej.
Ursus C380
Kolega ma ursusa C380 nowy i nie ma w nim zwolnic.
A w moim Lanidni Mistral niestety są.
Zwolnice są po to aby była oszczędność materiałów na skrzynie biegów cieńsze tryby,wałki i osie w tylnym moście.?

Edytowano przez Sadownikx2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

o nie, następne pytanie na które się nie da prosto odpowiedzieć. A zresztą to nie jest temat o zwolnicach, sorry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

W każdym przypadku masz zwolnice, tylko zamiast prostej zwolnicy zębatej jest wstawiona zwolnica planetarna. Sama konstrukcja jest zdecydowanie bardziej wytrzymała i daje możliwość wykonania prostej i bardzo wytrzymałej, bo pozbawionej dźwigni, obudowy. Dzięki zwolnicy kosztem prędkości uzyskuje się siłę uciągu. Pewno można by było funkcje zwolnic zastąpić rozbudowując skrzynię biegów, ale most z dyferencjałem i skrzynia były by monstrualnych rozmiarów.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    6

Ale np.Ursu 2812 nie ma zwolnic.
Da się jakoś dorobić 5 bieg?
Traktor 55km pociągnie 8 ton po twardym?

Edytowano przez Sadownikx2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Co za pytania, masakra. Te 8 ton z i T25 bez problemu pociągniesz z kasprowego,  a jak będzie to szło człowieku. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    6

30km przejazd w jedną stronę.
Ja nie będe kierował bo nie moge jeździć po asfalcie.
Pojedziemy z wójkikiem 30 km z przyczepą po wióra,co robią droge ekspresową lublin warszawa zapłaci się i 8-10ton wiór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

Odpuść sobie tego małego landiniego I przyczepy 8 ton Bo po pierwsze ten ciągnik jest za lekki a po drugie on niema u ciągu tyle wedługo specyfikacij technicznej.a co do hamowania całym zestawem załadowanym to lepiej że by cie niebyło na ciągniku.a pneumatyke posiadasz?

Edytowano przez stempos1980

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    6

Wójek będzie wracał tirem z warszawy to przywiezie całego tira wiórów.

Edytowano przez Sadownikx2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Nie rozumiem co Ty piszesz, zero to składni ma.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj