lukasagro111

MF 5608 ZAKUP - opinia właścicieli

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukasagro111    15

Witam  jak  w temacie, mam zamiar kupić nowego  maseya serii 5608 i chciałbym się dowiedzieć od ludzi znających ten sprzęt  jak ciągniczek się sprawuje. Jedni mówią że silnik 3 cylindry  i masa 5 ton to porażka, inni że skrzynie padają i remont 30 tyś a jeszcze inni że tylko maseya brać. Sam już zgłupiałem co robić  ale ciągnik ma służyć jako pomocniczy do opryskiwacza , rozsiewacze i  kombajny ziemniaczane więc myślę że 3 cyliindry to ne problem.  Użytkowników proszę o napisanie co i jak brać pod uwagę , z góry wielkie dzięki za każde info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5579

Pomyśl może jeszcze o serii 47xx. Silnik ten sam a skrzynia prostsza i ogólnie ciągnik mniej skomplikowany a więc penie też i tańszy. Miałem na testach 4709 o mocy 95 KM z tym samym silnikiem Sisu. Ciągnik oraz silnik zostawił po sobie bardzo dobre wrażenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasagro111    15

Wiem że jest ten model bo dealer o nim mowil.A ciagniczek ma byc na mgr tak ze o kase bardzo nie chodzi bo w 230tys netto mam sie zmiescic .Dzis jade do dealera i zobacze wizualnie jak te ciagniczki wygladaja. No ale wiadomo ze nikt nic nie powie tam zlego o nich.dlatego chcialbym wiedziec o wadach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

macko25    18

ja mam 5609 I skrzynie podobno dobre są jeszcze nie słyszałem od znajomych żeby skrzynie się tak psuly.a poza tym silnik lepiej żeby była czwórką tzn żeby miał dużą pojemność bo na trzy gary to za słaby ciągnik dusi się .ale każdy musi sobie wypróbować i zaś na przyszłość będzie wiedzial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5579

Jeśli ma służyć jako pomocniczy do wymienionych przez Ciebie prac to warto popatrzeć w kierunku serii 47xx. Fajny i w miarę prosty ciągnik. Jedyne co mi się nie podobało to konstrukcja tylnego zaczepu bo nie był przesuwany tylko na bolcach jak w starych MFach. Silnik bardzo elastyczny i mało pali a skrzynia chodzi idealnie. Chyba właśnie silnik mnie najbardziej zaskoczył bo mimo 3 cylindrów to się tego nie czuje i nie słyszy. Miałem też JD 5075e z 3 cylindrowym silnikiem to tam porażka jeśli chodzi o spalanie,elastyczność i dźwięk. Może nawet bym kupił MF z tej serii tylko,że jak chciałem bez kabiny o mocy 75 KM czyli 4707 a diler nie wiedział kiedy i czy w ogóle będą na stanie. Mieli testowego 4709 bez kabiny i takim pracowałem parę godzin. Były też wersje z polską kabina ale to delikatna porażka. Miały być z oryginalną, która wygląda fajnie ale nie wiem czy już to mają. Ogólnie ta seria jest przebojem MFa na wszystkich rynkach od bogatych do biednych po za oczywiście Polską ale polityka cenowa, sprzedaży i ogólnej obsługi u Korbanków jest co najmniej dziwna więc MFy sprzedają się słabo mimo,że to dobre ciągniki i na świecie idą jak ciepłe bułki a u nas na końcu list sprzedaży jeśli chodzi o nowe ciągniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasagro111    15

macko25. agencja przydzielila mi moc do którejj pasujw tylko 6 marek ciagnikow. mianowicie fendt 208 vario mf 5608 lub mf 4708 ursus c-382. mtz 82 john deere 5080g i famtrak modelu nie pamietam..chce jak najwiecej elektroniki a. na bide musi byc ten rewers elektrochydrauliczny i przedni tuz co byś wybral?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5579

Jeśli cena nie gra roli a chcesz jak najbardziej wypasiony i szpanerski ciągnik to z tego co wymieniasz tylko Fendt serii 2xx tylko wiedz,że ma ten sam 3 cylindrowy silnik Sisu co jest w MF serii 47xx i 56xx oraz oczywiście w kilku modelach Valtry. Możesz też popatrzeć na nową serię M5 Kuboty a o "Ursusach" Fartrackach czy MTZ to możesz zapomnieć jeśli masz takie wymagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasagro111    15

Panowie, byłem dziś u dealera i jestem mile zaskoczony. Oglądałem model 5608 i jednak się upewniłem że będzie to dobry wybór. Przedstawiciel dał mi kluczyki i powiedział że klient wybiera maszyny i wyposażenie a nie oni i poszedł a ja se jezdziłem po placu z pół godz. Sterowanie bajka, sprzęgło popycha tylko czujnik, rewers to samo tylko przełączamy czujnik półbiegi w dzwigni rewersa znakomicie się sprawdzają. Nastepnie to szeroka kabina, pełno miejsca Przy zakupie Opryskiwacza za 40 netto i rozsiewacza za 12 netto za ciągnik powiedzieli 170tyś netto z przednim tuzem wąskim ogumieniem (tylko do zmiany tylne opony) i biegami pełzającymi Według mnie wart tej ceny.

 

extrabyk  kolego dokładnie jak piszesz, nie po to zapierniczam jak tylko mogę żeby cofać się do tyłu w rozwoju gospodarstwa , wolę dołożyć trochę a mieć elektronikę. To już nie te czasy żeby se odgniaty od dzwigen robić, palce mieć poubijane od kiery czy   nogi poobdzierane od hamulców.  Fendt też myślałem o nim ale 240 tyś netto za model 208 a ma tylko  skrzynie bezstopniową i amortyzację przedniej osi w porównaniu do mf-a więc po co przepłacać :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5579

Faktycznie dźwigienka rewersu z funkcją przełączania półbiegów jest rewelacyjna i aż dziwi,że w MFach jest to już dość długo a inni jakoś nie idą w tą stronę.

Kolega ma 8220 kupiony jakieś 16 lat temu i już miał ten rewers z półbiegami w jednej dźwigience. Jeździłem tym i naprawdę super sprawa. W modelu, który Cię interesuje masz jeszcze płynną regulację agresywności rewersu. Fajna funkcja do pracy z ładowaczem. Seria 47xx w standardzie ma rewers mechaniczny ze sprzęgłem nożnym ale w opcji jest taki sam jak w oglądanym przez Ciebie. Niestety mój przedstawiciel miał ogólnie słabe wiadomości o serii 47xx i to plus to co napisałem wcześniej zdecydowało o rezygnacji z MFa.

Z jakiego jesteś rejonu i jaki diler Cię obsługuje ? Pamiętaj,że i tak na wszystkim rękę trzyma Korbanek i to jest największa wada w przypadku zakupu MFa. Pamiętaj,że w tym kraju prawie każdy diler jest bardzo miły i uczynny do czasu podpisania umowy a potem mili i uczynni są tylko nieliczni.

Powodzenia kolego w negocjacjach (poza ceną sprzedaży można i warto negocjować warunki i koszty przeglądów...tylko niech Ci sprzedawca daje wszystko na piśmie bo potem mogą się wypierać...to też jest niestety normą) i pochwal się jak już będziesz miał ciągnik :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasagro111    15

Małopolska dealer z tarnowa.  Wiem że tak mili są teraz ale chyba z każdym sprzętem tak jest  już mnie to nie obchodzi czy potem będą się zajmować bo jestem po mechanice i raczej oleje sam sobie wymienie. ( tak robi większość kolegów) No dzięki może  coś urwać jeszcze się da  a o zakupie  pewnie będzie filmik to spokojnie wstawie tu link. pozdro :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5579

Oleje wymienisz ale serwisu elektroniki czy skrzyni biegów nie zrobisz bo trzeba mieć wiedzę i odpowiedni program w kompie tak więc dobre opinie o serwisie dilera są ważne do podjęcia decyzji o zakupie.

Druga sprawa to jeśli jesteś konkretnie zdecydowany to umawiaj testy ciągnika w swoim gospodarstwie. Mają ciągniki do testów i nawet chętnie dają więc warto. Warto też przetestować kilka innych marek o podobnych parametrach bo może się okazać,że coś sprawi,że zmienisz zdanie. Ja w sumie testowałem pięć ciągników z różnych firm i myślę,że dzięki temu kupiłem to co najbardziej wpisało się w moje potrzeby. Ciągniki są drogie i ciężko na nie pracujemy więc nie ma co podejmować decyzji po zwykłych oględzinach czy przejażdżce po placu u dilera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
    • Przez Wolodymyr
      Czy jest lepszy sposób, czym podpierać dźwignię? Czyżby producent nie przewidział wyjścia dla TURa?


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj