Skocz do zawartości
News
dzony9203

belarus 920 - odpalił na wysokich obrotach, zgasł i nie odpala

Polecane posty

dzony9203    1

Witam, jak w temacie.

Po ok 2 tygodniowym odpoczynku belarusa 920 chciałem go odpalić.

Odpalił, wszedł na wysokie obroty (na ok 15-20 sekund) i zgasł. Przy następnej próbie odpalania kręcił ale bez dymu z komina.

Odpowietrzyłem go, jest dymek ale dalej nie odpala (długo z tym walczyłem, aż prawie zamęczyłem aku).

Dodam że nic nie było robione od tego czasu, daw tygodnie temu jeździł i pracował na tym samym paliwie bez problemu.

Przy kręceniu "saleje" wskazówka obrotomierza i zapalają się wszystkie diody licznika od WOM.

 

Proszę o poradę co może być przyczyną?

Pozdrawiam, Janek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    380

A jak jest z paleniem na ciepłym ?, moim zdaniem jest problem z pompą, częstą wadą są źle ustawione sekcje fabrycznie co skutkuje ich zużyciem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    156

Ja bym powiedział ze regulator obrotów Ci padł w pompie.


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dzony9203    1

Na ciepłym i na zimnym zawsze palił na dotyk, takie coś mam pierwszy raz.

 

Jak sprawdzić czy to wina pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1
Napisano (edytowany)

Rozumiem, że plak do filtra powietrza i kręcić?
Pompa może paść z dnia na dzień bez wcześniejszych usterek?

Edytowano przez dzony9203

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    45

na 99%pompa wtryskowa mialem identyczny problem w ursusie. Bylo to spowodowane zlym paliwem. Pompa po regeneracji dziala do dzis ale tankuje juz tylko na markowych stacjach


-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    380

Wykrec obejme gumową co wychodzi z filtra powietrza i tam daje sie plaka(może ktoś jaśniej ci objasnij)... ciężkie opalanie jest tego objawem.
i jakość paliwa, chociaż ruski nie jest wybredny ja to...:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Pokrywkę na regulatorze odkręć i sprawdź czy listwa zębata się porusza. Musi chodzić lekutko.

Przesuwając listwę do przodu zwiększasz dawkę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Dzięki za liczne wypowiedzi. Jeśli winna pompa to pewniak to wyciągam ją i daje do sprawdzenia. Sam niewiele zdziałam więc od razu dam ją do fachowca.
Przy okazji czy pompę sie ustawia w jakimś położeniu bo na wszelki wypadek zaznaczyłem przecinakiem jak jest osadzona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

He he nic ci to nie da. Musisz ustawić początek tłoczenia paliwa. Będziesz montował to ci powiemy ewentualnie poszukaj na forum było o tym dość sporo sam taż pisałem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    63

W 552 nie musiałem nic ustawiać, a w 920 trzeba? Jak to jest?


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Chętnie wyslucham każdej porady.
Jak możecie to napiszcie w krokach jak to zrobić bo pewnie zawsze cos wyjdzie w trakcie.

Pompa już zdjeta i w piątek wioze do regeneracji.
Zobaczę co mi powiedzą.

Dziwne, że w pierwszym filtrze (z prawej strony) niema paliwa pomimo odpowiertzania. Tu pompa sama sobie zasysa paliwo podcisnieniem czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Jak nie musisz?żeby wyjąć pompę musisz odkręcić zębatkę czyli już ustawienie leci w łeb. Po remoncie pompy mógł się zmienić początek tłoczenia paliwa względem wałka z krzywkami. W belarusach 8xx,9xx zębatka jest przykręcana trzema śrubami przez fasolkowe otwory. Po każdym demontażu należy sprawdzić początek tłoczenia paliwa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    63

2 razy wyjmowałem pompę z 552 bez poruszania dekla czy zębatki. Tylko przewody paliwowe, sekcje, i 4 śruby mocujące pompę. Nie ustawiałem nic.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784
Napisano (edytowany)

Nie da się wyjąć pompy z zębatką, nie da się jej dwa razy tak samo założyć, po remoncie nie wiesz jak są ustawione sekcje względem wałka. Nie sprawdzałeś to nie wiesz. Chodzi ci bo chodzi ale jaki masz kąt wtrysku nie wiesz, a twierdząc że jest dobry bo silnik pracuje świadczy tylko o tym że nie za bardzo wiesz o co chodzi.

Kąt sprawdza się po każdym demontażu pompy.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    63

Nie wiem, no może w 552 było inaczej coś, bo 2 razy wyjmowałem i po regeneracji wkładałem i tylko 4 śruby, nic więcej.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Możliwe że w 552 jest inaczej. Sama pokrywa jest inna, nie ma kompresora. W 80/82 się nie da i regulację musisz rozkręcić a to już wymaga ponownego ustawienia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Pompa poszła do naprawy. Rzekomo winne byle słabej jakosci paliwo.
Chcieli żebym jeszcze dał im do sprawdzenia wtryski i będę wstawiać.

Od czego zacząć przy wstawianiu i jak ustawić kąt wtrysku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz5678    0

Witam. U mnie dzieje się podobne zjawisko. Ciągnik potrafi sam zgasnąć. Winny jest "wodzik, mechanizm od gaszenia w pompie" nie wiem jak to się fachowo nazywa. Otóż bez podciągania za linkę do gaszenia ta "listwa/pret" w pompie potrafi wyskoczyć. Moje pytanie czy ktoś już się z tym spotkał i ma jakiś patent żeby to jakoś na własną rękę naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Witam. Pompa i wtryski wstawione. Udało mi się dobrze ustawić pompę, ciagnik odpalił.
Chodzi w miarę normalnie (odgłos pracy), natomiast przy dodaniu gazu mniej lub bardziej kopci na czarno. Wcześniej dawał siwy dymek.
Pompa jest ustawiona na oko, w podobny sposób jak przed wyciągnięciem.
Jak sprawdzić czy początek tłoczenia paliwa jest dobrze ustawiony i czy to prawda ze dobrze że kopci na czarno (bo od zawsze tak się mowi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Ja wiem czy dobrze że kopci na czarno.... silnik ogólnie starej konstrukcji zawsze jakiegoś dyma puści. Możesz zmniejszyć dawkę maksymalną a tym samym kopcenie przy dodawaniu gazu czy max obciążeniu. 

Początek tłoczenia ustaw a jest to banalnie proste. 

Odkręć przewód z pierwszej sekcji,  daj gaz na max, kręć wałem aż drgnie paliwo w króćcu, z prawej strony pod odstojnikiem jest kołek. Wykręć go i włóż w ten sam otwór trzpieniem, poruszaj wałem przód tył aż wpadnie w otwór w kole zamachowym.

Odkręć pokrywkę pod kompresorem mocowaną na trzy śrubki i tu w zależności jaką masz regulację....

Albo trzy otwory podłużne albo wieniec z samymi otworami. W każdym razie wykręcasz śruby, kręcisz pompą w prawo pełny obrót, gdy drgnie paliwow króćcu skręcasz do kupi regulacją i po robocie.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Ok dzięki już trochę łapie. A pompa krece z wkreconym króccem czy bez?
Jak zmniejszyć dawkę paliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Króciec zostaje odkręcasz tylko sam przewód.

W pompach silnika turbo regulacja to dolna śrubka a w wolnossących górna. Wkręcasz dawka większa, wykręcasz mniejsza.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PRZEMO_84
      WITAM
      MAM PROBLEM MOJ BELARUS NIE POKAZUJE PREDKOSCI A MOTOGODZINY KRECI NORMALNIE
      CO MOZE BYC PRZYCZYNA POMOCY.
      POZDRAWIAM
    • Przez Budzik12
      Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.
      Mam pytanie odnośnie ciągnika Belarus 952.2 a może lepszy bedzie 920.2  . Stoje przed zakupem nowego ciagnika kusi mnie ten wiekszy ale czy nie będe miał problemu z turbiną. Znajomy wybrał Belarusa 820 i mówi że bał by sie brac z turbem bo zacznie szybciej brać olej ale czy to prawda. Mam nadzieję że wypowiedzą się posiadacze ciągników 952.2 albo mechanicy znajacy temat.Wiem że gdybym wzioł 920.2 to nie miał bym problemu z turbiną . I jeszcze jedno pytanie czy warto dopłacić do klimatyzacji. Czy nie ma z nią problemów .
    • Przez Papier
      Witam, zastanawiam sie nad zakupem ciagnika.
      Ciagnik miłby pracować z wozem asenizacyjnym 4300l. Czasami do opryskiwacza czy tez kosiarki.
      Opinie o nich mile widziane.
      Farmtrac
      https://www.otomoto.pl/oferta/farmtrac-farmtrac-6060-dtn-60km-4cylindry-naped-4x4-polska-jakosc-swietny-ciagnik-piekny-styl-wyprzedaz-rocznika-kabina-tanio-farmtrac-6060-dtn-60km-naped-4x4-kabina-dostepny-od-reki-ID6yDjUW.html
      Belarus
      https://www.otomoto.pl/oferta/belarus-mtz-820-ciagnik-rolniczy-mtz-belarus-820-o-mocy-81km-most-stozkowy-ID6zmgir.html
      Posiadam juz jednego Belarusa 6 cyl ale ciekawi mnie ten Farmtrac.
       
       
       
    • Przez makra75
      Belarus 920.3nie pali ze stacyjki tylko na krótko na rozruszniku mam instalację elektryczną 12rozruch 24bez przełącznika 12/24tylko przekaźniki. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
       
    • Przez thefarmer
      Witam serdecznie, proszę o poradę czy koła do międzyrzędzi o rozmiarze 11,2 r42 tył i 11,2 r24 przód będą odpowiednie do tego ciągnika? dodam, że aktualnie jest on na kołach 18,4 r34 tył i 360/70 r24 przód a może macie sposób jak to policzyć? proszę Was bardzo o poradę.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.