maarianek88

Kąt wyprzedzenia zapłonu renault 103.14

Polecane posty

maarianek88    13
Napisano (edytowany)

Witam

Czy może wie ktoś jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w renault 103.14 z silnikiem MWM TD226-4.

Ustawiałem go na 27 stopni ale jest to za duża wartość, mocy mu przybyło ale ciężko zapalał.

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    198

na zegar ustawiasz??? tam na trybie są otwory fi 12 chyba a śruby fi 8 także kwestia milimetra 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Ustawiam to tak, wykręcam 1 wtryskiwacz, ustawiam na zegar GMP. Dorobiłem sobie blaszkę (znacznik), którą przykręciłem do dekla rozrządu tak aby jej koniec wskazywał na koło pasowe. Wtedy mając ustawiony GMP zaznaczam na kole pasowym markerem kreskę w miejscu gdzie spotyka się z moim znacznikiem. Zakładam na pierwszą sekcję czujnik piezoelekryczny i lampą stroboskopową na odpalonym silniku kontroluję kąt wtrysku. lampa jest z pokrętłem zmiany kąta wyprzedzenia, dlatego mając znaki na GMP przestawiam lampę na 27 stopni i wtedy znak na kole i znacznik muszą mi się zgrać, jeśli tak się nie dzieje, to reguluję kąt wtrysku właśnie tymi fasolkami na trybie. Ustawiałem już c 360, escorta, doutze i mf-y i nie było takich jaj. Fakt faktem, że nie mogę nigdzie znaleźć jakiejś fachowej literatury do renault z której bym się upewnił na 100%, że kąt powinien wynosić 27 stopni. Można by kupić jakiegoś manuala serwisowego, ale żeby zrobić jeden ciągnik renault nie chce mi się kasy wyrzucać.

Dodam jeszcze, że myślałem że może pokrętło na lampie oszukuje i ustawienie nie jest wiarygodne, zmierzyłem więc średnicę koła pasowego, narysowałem w cadzie okrąg o tej średnicy, podzieliłem okrąg na 360 stopni, przeniosłem miarę stopniową na liniową, powstała mi w ten sposób tasiemka z naniesionymi miarami kąta. Wydrukowałem to na śliskim papierze samoprzylepnym, wyciąłem i nakleiłem na koło pasowe, gdzie początek mojej miarki był w GMP a skala kątowa na miarce była do 30 stopni. Jeszcze raz odpaliłem ciągnik i świecąc lampą już bez zmiany kąta na jej pokrętle, znacznik zrobiony z blaszki wskazywał na miarce 27 stopni. Tak więc wniosek nasuwa się jeden, pokrętło na lampie nie oszukało.

Jest jeszcze jedna rzecz, która zapewne ma znaczenie w tej sprawie, mianowicie właściciel maszyny powiedział, że robił remont na własną rękę, demontował rozrząd i koła pośrednie też, mówił że na kole pośrednim tez były fasolki i nie gwarantuje że skręcił to tak jak było. Kąt wtrysku ustawiony jest względem położenia tłoka więc jeśli jest to 27 stopni to jest dobrze ustawiony, ale jeśli przestawione jest koło rozrządu to może zawory nie otwierają się w odpowiednim dla nich momencie i ciągnik tak ciężko pali. Co o tym przypadku sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Gdybym robił ten silnik i miał jakiekolwiek podejrzenia co do wadliwych ustawień z całą pewnością ustawiłbym wszystko od początku tak, jak powinno być.

Trzeba mieć 100% pewności co do poprawności ustawień, bo tylko to gwarantuje zadowalający wynik końcowy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Tak gdybym to ja go jeszcze robił, zgodziłem się tylko ustawić zapłon za pomocą lampy stroboskopowej, bo mam taką możliwość i sprzęt. A remont bądź pseudo remont wykonywał właściciel. Nie będę tez człowiekowi ciągnika rozbierał bo kto inny wziął za to kasę, moim zadaniem było ustawienie zapłonu, czego dokonałem. Tylko nie mam pewności co do wartości kąta 27 stopni, jeśli by mnie ktoś w tym upewnił to znaczy że z mojej strony naprawa tj. ustawienie kata wyprzedzenia było wykonane prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Skoro gość był taki pewny swoich zdolności niech teraz sam ustawia.

Nie wiem jaka jest wartość kąta w stopniach, bo nigdy tego tak nie ustawiałem.

 

Jeśli masz jeszcze na tapecie ten ciągnik i chcesz wiedzieć, jak prawidłowo ustawić kąt wtrysku pisz na PW.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Witam.
Jednak ciągnik znów wraca na tapete. Po pół roku kolejny remont tego ciągnika. Tym razem pękła człowiekowi tuleja i pojawiła się woda w oleju. Ciekawe co remontował wcześniej... mniejsza o to.
Pojawia się ten sam dylemat z ustawieniem kąta wtrysku z tym że silnik jest bez przedniej pokrywy rozrządu i trzeba by ustawić też rozrząd. Pisałem do Ciebie na priv ale nie odpowiadasz AlaCapone, więc zapytam tutaj jak prawidłowo ustawić kąt wtrysku. Może jeszcze ktoś dorzuci swoje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Sorki, ale dłuższy czas nie było mnie na forum i zapomniałem o Tobie. Być może usunąłem temat z wiadomości, bo ciągle mam pełną skrzynkę.

Napisz jeszcze raz na PW, podaj numer telefonu będzie szybciej.

Pozdrawiam

  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Problem według mnie rozwiązany, dane o które prosiłem uzyskałem z pomocą AlaCapone i francuskiego forum na temat silników MWM.

Na francuskim forum trafiłem na człowieka który zajmuje się silnikami MWM i opisuje on jaki jest kąt wyprzedzenia dla silnika TD-226-4 i D-226-4.
Si moteur D226-4 :26°volant ou 7,74 mm piston
Si moteur TD 226-4 : 25°volant ou 7,17 mm piston

Ustawiłem tłok w położeniu GMP za pomocą zegara i oznaczyłem znak na kole pasowym, później cofnąłem tłok tak jak pisze owy fachowiec o 7,17 mm czyli 25° dla tego silnika i znowu oznaczyłem znak na kole pasowym. Poskładałem wszystko i za pomocą lampy stroboskopowej doregulowałem fasolkami na kole pompy szukany kąt wtrysku. Teraz poczekamy na chłodniejsze dni i zobaczymy jak będzie odpalał.

Pozdrawiam

maarianek88

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Kupiłem książkę serwisową do silników MWM, a tam:

Silniki D226-TD226 w ciągnikach czyli zakres obrótów max to 2500-3000 rpm:

kąt wtrysku statyczny dla silników z pompą wtryskową dla których jest regulator kąta wtrysku to 18 stopni (ze wzrostem prędkości obrotowej kąt zmieniany jest do około 25 stopni)

kąt wtrysku statyczny dla silników z pompą wtryskową dla których nie ma regulatora kąta wtrysku to 23 stopnie

kąt wtrysku statyczny dla silników z pompą wtryskową dla których nie ma regulatora kąta wtrysku to 25 stopni jeśli układ wydechowy chłodzony jest cieczą

Wniosek nasuwa się jeden w tym renault trzeba było statycznie 18 ustawić, a dynamicznie sprawdzić czy działa regulator kąta wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Można kupić na zagranicznych stronach internetowych, e-bayu, zaś w Polsce na olx i wielu innych stronach.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13
10 godzin temu, witejus napisał:

gdzie kupiłeś tą książkę?

Kupiłem ją na sprzedajemy.pl. Książka do MWM 226.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Znów odpisuję, nie chce żeby kogoś wprowadzać w błąd. W ciągniku RENAULT 103-14 z silnikiem MWM TD226-4.2 kąt wtrysku powinien wynosić 22 stopnie czyli 5,59mm przed GMP. Poprzednie dane stosowane będą w ciągnikach FENDT. Oto dowód:

1352182161_Renault103-145mwm_226-4.2_6.2_228-6.thumb.jpg.accadb78c22c9cba900bbfc05f97e8b8.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
    • Przez lukasztusin123
      Witam.
      Valtra Valmet 8150, gdzie zamontowana jest pompa, która odpowiada za ciśnienie oleju w skrzyni biegów?  Czy ta sama pompa odpowiada za skrzynię biegów, oraz za całą resztę hydrauliki w traktorze? (wspomaganie, podnośnik itd.)
    • Przez arkadian12
      Witam
      Na OLX
      https://www.olx.pl/oferta/pompa-wtryskowa-international-ihc-case-steyr-mccromick-CID757-IDscaBz.html#e922f8c6a6;promoted
      znalazłem takie ogłoszenie. Potrzebuje do mojego case 956xl z91r pompę. Akurat mam nowszy model VE i do niej nie ma części zamiennych (głowicy) tylko na specjalne zamówienie w BOSCHu.  Ta z ogłoszenia jest do wcześniejszego numeru seryjnego typ VA. Widzę, że jest sporo osób oglądających czy ktoś już może kupił tą pompę, jak się sprawuje. Czy lepiej szukać używanej. Mojej nie da się zregenerować.
    • Przez JumperTomek
      Witam, jak rozpoznać czy posiadam lewą, bądź prawą? Mtz 82 z 94r.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj