Skocz do zawartości
News
maarianek88

Kąt wyprzedzenia zapłonu renault 103.14

Polecane posty

maarianek88    4
Napisano (edytowany)

Witam

Czy może wie ktoś jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w renault 103.14 z silnikiem MWM TD226-4.

Ustawiałem go na 27 stopni ale jest to za duża wartość, mocy mu przybyło ale ciężko zapalał.

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    10

na zegar ustawiasz??? tam na trybie są otwory fi 12 chyba a śruby fi 8 także kwestia milimetra 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    4

Ustawiam to tak, wykręcam 1 wtryskiwacz, ustawiam na zegar GMP. Dorobiłem sobie blaszkę (znacznik), którą przykręciłem do dekla rozrządu tak aby jej koniec wskazywał na koło pasowe. Wtedy mając ustawiony GMP zaznaczam na kole pasowym markerem kreskę w miejscu gdzie spotyka się z moim znacznikiem. Zakładam na pierwszą sekcję czujnik piezoelekryczny i lampą stroboskopową na odpalonym silniku kontroluję kąt wtrysku. lampa jest z pokrętłem zmiany kąta wyprzedzenia, dlatego mając znaki na GMP przestawiam lampę na 27 stopni i wtedy znak na kole i znacznik muszą mi się zgrać, jeśli tak się nie dzieje, to reguluję kąt wtrysku właśnie tymi fasolkami na trybie. Ustawiałem już c 360, escorta, doutze i mf-y i nie było takich jaj. Fakt faktem, że nie mogę nigdzie znaleźć jakiejś fachowej literatury do renault z której bym się upewnił na 100%, że kąt powinien wynosić 27 stopni. Można by kupić jakiegoś manuala serwisowego, ale żeby zrobić jeden ciągnik renault nie chce mi się kasy wyrzucać.

Dodam jeszcze, że myślałem że może pokrętło na lampie oszukuje i ustawienie nie jest wiarygodne, zmierzyłem więc średnicę koła pasowego, narysowałem w cadzie okrąg o tej średnicy, podzieliłem okrąg na 360 stopni, przeniosłem miarę stopniową na liniową, powstała mi w ten sposób tasiemka z naniesionymi miarami kąta. Wydrukowałem to na śliskim papierze samoprzylepnym, wyciąłem i nakleiłem na koło pasowe, gdzie początek mojej miarki był w GMP a skala kątowa na miarce była do 30 stopni. Jeszcze raz odpaliłem ciągnik i świecąc lampą już bez zmiany kąta na jej pokrętle, znacznik zrobiony z blaszki wskazywał na miarce 27 stopni. Tak więc wniosek nasuwa się jeden, pokrętło na lampie nie oszukało.

Jest jeszcze jedna rzecz, która zapewne ma znaczenie w tej sprawie, mianowicie właściciel maszyny powiedział, że robił remont na własną rękę, demontował rozrząd i koła pośrednie też, mówił że na kole pośrednim tez były fasolki i nie gwarantuje że skręcił to tak jak było. Kąt wtrysku ustawiony jest względem położenia tłoka więc jeśli jest to 27 stopni to jest dobrze ustawiony, ale jeśli przestawione jest koło rozrządu to może zawory nie otwierają się w odpowiednim dla nich momencie i ciągnik tak ciężko pali. Co o tym przypadku sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    4997

Gdybym robił ten silnik i miał jakiekolwiek podejrzenia co do wadliwych ustawień z całą pewnością ustawiłbym wszystko od początku tak, jak powinno być.

Trzeba mieć 100% pewności co do poprawności ustawień, bo tylko to gwarantuje zadowalający wynik końcowy.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    4

Tak gdybym to ja go jeszcze robił, zgodziłem się tylko ustawić zapłon za pomocą lampy stroboskopowej, bo mam taką możliwość i sprzęt. A remont bądź pseudo remont wykonywał właściciel. Nie będę tez człowiekowi ciągnika rozbierał bo kto inny wziął za to kasę, moim zadaniem było ustawienie zapłonu, czego dokonałem. Tylko nie mam pewności co do wartości kąta 27 stopni, jeśli by mnie ktoś w tym upewnił to znaczy że z mojej strony naprawa tj. ustawienie kata wyprzedzenia było wykonane prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Skoro gość był taki pewny swoich zdolności niech teraz sam ustawia.

Nie wiem jaka jest wartość kąta w stopniach, bo nigdy tego tak nie ustawiałem.

 

Jeśli masz jeszcze na tapecie ten ciągnik i chcesz wiedzieć, jak prawidłowo ustawić kąt wtrysku pisz na PW.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    4

Witam.
Jednak ciągnik znów wraca na tapete. Po pół roku kolejny remont tego ciągnika. Tym razem pękła człowiekowi tuleja i pojawiła się woda w oleju. Ciekawe co remontował wcześniej... mniejsza o to.
Pojawia się ten sam dylemat z ustawieniem kąta wtrysku z tym że silnik jest bez przedniej pokrywy rozrządu i trzeba by ustawić też rozrząd. Pisałem do Ciebie na priv ale nie odpowiadasz AlaCapone, więc zapytam tutaj jak prawidłowo ustawić kąt wtrysku. Może jeszcze ktoś dorzuci swoje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Sorki, ale dłuższy czas nie było mnie na forum i zapomniałem o Tobie. Być może usunąłem temat z wiadomości, bo ciągle mam pełną skrzynkę.

Napisz jeszcze raz na PW, podaj numer telefonu będzie szybciej.

Pozdrawiam

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    4

Problem według mnie rozwiązany, dane o które prosiłem uzyskałem z pomocą AlaCapone i francuskiego forum na temat silników MWM.

Na francuskim forum trafiłem na człowieka który zajmuje się silnikami MWM i opisuje on jaki jest kąt wyprzedzenia dla silnika TD-226-4 i D-226-4.
Si moteur D226-4 :26°volant ou 7,74 mm piston
Si moteur TD 226-4 : 25°volant ou 7,17 mm piston

Ustawiłem tłok w położeniu GMP za pomocą zegara i oznaczyłem znak na kole pasowym, później cofnąłem tłok tak jak pisze owy fachowiec o 7,17 mm czyli 25° dla tego silnika i znowu oznaczyłem znak na kole pasowym. Poskładałem wszystko i za pomocą lampy stroboskopowej doregulowałem fasolkami na kole pompy szukany kąt wtrysku. Teraz poczekamy na chłodniejsze dni i zobaczymy jak będzie odpalał.

Pozdrawiam

maarianek88

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    4

Kupiłem książkę serwisową do silników MWM, a tam:

Silniki D226-TD226 w ciągnikach czyli zakres obrótów max to 2500-3000 rpm:

kąt wtrysku statyczny dla silników z pompą wtryskową dla których jest regulator kąta wtrysku to 18 stopni (ze wzrostem prędkości obrotowej kąt zmieniany jest do około 25 stopni)

kąt wtrysku statyczny dla silników z pompą wtryskową dla których nie ma regulatora kąta wtrysku to 23 stopnie

kąt wtrysku statyczny dla silników z pompą wtryskową dla których nie ma regulatora kąta wtrysku to 25 stopni jeśli układ wydechowy chłodzony jest cieczą

Wniosek nasuwa się jeden w tym renault trzeba było statycznie 18 ustawić, a dynamicznie sprawdzić czy działa regulator kąta wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Można kupić na zagranicznych stronach internetowych, e-bayu, zaś w Polsce na olx i wielu innych stronach.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    4
10 godzin temu, witejus napisał:

gdzie kupiłeś tą książkę?

Kupiłem ją na sprzedajemy.pl. Książka do MWM 226.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cichy94
      witam czy ktos sie zna lub czy mógłby mi ktos pomóc w sprawie pompy przy beczkowozie niedawno zaczeła mi pluc olejem i musze co chwile dolewac olejuco jest tego przyczyną.jak ktos moze mi pomóc to piszcie dam fotki pompy.jest tez na zdjeciu tabliczka z danymi pompy jak ktos by chciał.
       
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8c3e4740ecfb268.html
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d586a52cf5bc34ef.html
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23837223671ca6bc.html
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/710efafe653402cb.html
    • Przez massey3120
      Mam fergusona 3120 95r NIewiem dlaczego ale dynashift nie dziala poprawnie. NIe działa na małych obrotach tzn poniżej 1300 obr i gdy zmienie na zakres A to czuje sie jakby koła sie kleszczyły (blokują np. ciągnik nie zjezdza z górki)? na zakresie D wszystko działa ok (nie blokują sie) Czy możliwe że to wina pompy hydraulicznej? Chociaż podnośnik działa bez zarzutu! Może miał ktoś z was podobny problem? Piszczie co wiecie.... pomocy
    • Przez piterq1991
      Witam!
       
      Czy jest możliwość aby w MF 3080 zwiększyć przepływ oleju na podnośnik?
      Chodzi mi o to, że chcę aby szybciej podnosił(pompa jest nowa założona). Jak jadę z maszyną w polu to zanim zdąży podnieść to ciągnik już zakopany. Siłę ma, bo podnosi wszystko bez problemu na wolnych obrotach, ale chodzi, żeby szybciej to robił. U znajomego w NH tak było, że wydajność miał zmniejszoną i w serwisie bez problemu od ręki mu to zwiększyli i zdecydowanie szybciej podnosił. Gdzieś kiedyś na forum coś czytałem, że w MF też tak jest. Czy to prawda? Jak to zrobić jeśli jest taka możliwość?
       
      Pozdrawiam
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez erni16pl
      kto wie niech napisze ile kosztuje pompa hydrauliki u korbanków oryginalna, mi wysiadła niedaje ciśnienia
      Najlepiej jak ktoś by sprawdził u korbanków
×