Skocz do zawartości
VelgoXv2

Wspomaganie MTZ 80

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
VelgoXv2    0

Cześć, piszę do was bo mam problem z wspomaganiem. Jak podłączyć przewody żeby zachować działanie blokady? Proszę o nie odsyłanie mnie do innych tematów. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

No a powinien bo było o tym. 

Rozdzielacz blokady jest zasilany olejem który wraca z rozdzielacza układu kierowniczego. Zakładasz orbitrol i powrót oleju z niego puszczasz tak samo przez rozdzielacz blokady.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VelgoXv2    0

@serweryn20

Tyle też wiem ale tam idą 2 rurki z rozdzielacza i czy jak połączę jakimś trójnikiem to będzie się rozłączała przy skręcie?

A i czy coś trzeba przerabiać w środku oprócz włożenia tego wałka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    726

post-13540-0-55776200-1494739543_thumb.jpgMasz schemat podłączenia orbitrola montowanego na kolumnie.

Żeby automat działał demontując oryginalny siłownik i zaślepiając po nim otwór musisz kupić odpowiednią krzywkę w miejsce starego wycinka  koła zębatego. Polecam to rozwiązanie.

https://sklep.mizar.com.pl/krzywka-blokady-mtz-p-25033.html

Lub zostawić stary siłownik a tylko na wyciąć zęby. A i to nie wszystko bo musisz zostawić układ dwóch drążków co jest kompletnie do bani. 

Przy jednym drążku poprzecznym nie ma co ruszać wąsem od kolumny chyba że go jakoś połączysz.

Osobiście ten automat bym olał.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VelgoXv2    0

To co ja mam zrobić z tymi 2 rurkami żeby blokada działała ? Wstawić trójnik od orbitrola ? Czy to będzie działało poprawnie ?evh3esn5ivph.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Te dwie rurki o rozdzielacz po lewej stronie siłownika są do wywalenia. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

witam czy w orbitrolu od wspomagania w mtz jest jakis zawor do regulacji cisnienia  jesli tak to gdzie sie on znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Praca pod zbyt wysokim lub maksymalnym ciśnieniem non stop, a może też olej rozgrzewać zużyta pompa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez grego
      Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.
      Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?
    • Przez MichaPieprzak
      Witam przymierzam się do remontu skrzyni w mtz 82 powodem jest wycie nie zależnie czy sprzęgło jest wciśnięcie czy nie podejrzewam jakieś łożysko napędu pompy hydraulicznej wycie na tak zwanym żułwiu i wycie 5.8 bieg proszę o porady o czym pamiętać na co uważać trzeba jakieś luzy w skrzyni ustawiać etc z góry dzięki pozdrawiam 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
    • Przez kellyq
      cześć
      Znajdzie się jakaś dobra dusza która by zmierzyła jaki jest gwint w czujniku temperatury wody w mtzcie np takim. Chodzi o tą dużą nakrętkę którą przykręca się czujnik.
       

×