Skocz do zawartości
News
dszywala

Problem z zakupem ziemi? Młody rolnik 2015..

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dszywala    2

Jestem młodym rolnikiem  z 2015 roku, obecnie mam około 4h ziemi, chciałbym dokupić kolejne 4.

Za premię z młodego rolnika mogę kupić 2 ha. Trafiła się ziemia do kupna w sąsiedniej gminie.

Pojawia się jednak problem w związku z ustawą o obrocie ziemią.

Gospodarstwo mam od 2015r i od tego roku płacę KRUS. w swojej gminie mieszkam od urodzenia.

Na papierze nie mam wykształcenia rolniczego- mam studia wyższe w innym kierunku.

Czy mimo tego że posiada gospodarstwo, mam numer gospodarstwa, płacę KRUS itp  nie mogę zakupić ziemi powyżej 30a? Wychodzi na to że nie spełniam definicji rolnika indywidualnego.... Dobrze myślę?

pozdrawiam

potrekk    74

Musisz złożyć podanie do prezesa ANR. Czas oczekiwania to około 1,5 msc

dszywala    2

Podanie składa się do zakupu konkretnej działki czy ogólnie?

Wątpię żeby sprzedający czekał 1.5 miesiąca na mnie...

Wiadomość z agroFakt.pl

potrekk    74

w ciągu dwóch tygodni ale decyzje o wszczęciu postępowania musisz odebrać osobiście z kupującym oraz właściwą decyzję również osobiście z kupującym. dowiedz się jaką masz szansę na pozytywną odpowiedz od prezesa i najwyżej daj zadatek. i śpisz umowę przedwstępną

pp1208    471

tez mialem taki sam problem... nie bylo czasu wiec ziemia zostala kupiona na tate

wyjechany    37

Na 4 ha własne dostałeś młodego. Minimalna aby dostać to około średniej krajowej. I musisz do niej dorównać przez kupno właśnie lub dzierżawę. Ja też kupowałem ziemię na młodego i też występował o kupno ziemi. Ja czekałem ok 2 miechy na decyzja z anr.

john77    3

Ja złożyłem dokumenty 4 kwietnia po ok 2 tygodni przyszła decyzja o wszczęciu postępowania i jak narazie decyzji jeszcze nie mam.

Mocnyfend    22