aprilka1

Przyczepa z napędem do ursusa c 360

Polecane posty

aprilka1    1

Witam wszystkich;)

Mam zrobioną przyczepę z Żuka do Ursusa c 360. Po prostu rama z mostem. Skoro jest ten most, pomyślałem, że można by zastosować napęd z wałka od kosiarki rotacyjnej + odpowiednia przekładnia + wał od przekładni do mostu = napęd w przyczepie.

Czytając to forum napotkałem się na wielu mądrych ludzi którzy operują dużą wiedzą na temat ursusa. Potrzebuje jakieś wskazówki dotyczące obliczenia tej przekładni. Jest opcja, że wałek kręci się w zależności od biegu i według tych obrotów chciał bym ta przekładnie robić.

Chodzę do 1 klasy technik mechanik ale jak na razie o niczym takim nas nie uczyli...;/

Z góry dziękuje za jakiekolwiek pomysły dotyczące realizacji mojego planu :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

dobry z ciebie kombinator, słyszałem o takiej przyczepce jest to super sprawa tylko jak on zgrał przełożenia to nie wiem.

Ja bym ci radził policzyć obroty wałka dajmy na trójce przy 1000 obrotach na wyznaczonym odcinku z obrotami wykonanymi przed most

jak już będziesz wiedział jaka jest różnica obrotów to trzeba tak dobrać tryby do przekładni aby przyczepka może ździebko wyprzedzała traktor.

 

Tak ja myślę niech inni również pomogą koledze.

 

a i jedna sprawa czy obroty wałka przez biegi są wprost proporcjonalne do siebie


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

kiedyś buły przyczepy z napędzaną wałkiem przednią osią. była robiona praktycznie pod jeden ciągnik, tylko nie wiem jaki. a to temu że korzystało się z tego na zależnym napędzie wałka a w różnych modelach ciągników obroty wałka pokrywają się inaczej z prędkością jazdy. ogólnie jest to patent trochę przekombinowany, w praktycznej eksploatacji nie sprawdził się i dziś takiego rozwiązania już nigdzie nie zobaczysz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Idealnie obrotów nie zgrasz więc jeśli pisząc o wałku od kosiarki miałeś na myśli wałek ze sprzęgłem jednokierunkowym to bardzo dobrze myślisz. Przekładnię tak dobierz aby przyczepa pomagała w razie poślizgu bo inaczej nie da się uprowadzić ciągnika. Takie samoróbki używa się lesie gdzie potrzebny jest mały i zwrotny ciągnik a dodatkowy napęd pomaga w chwilowych poślizgach i ugrząźnięciach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprilka1    1

Napęd będzie używany tylko w trudnych warunkach... Na początku myślałem żeby zastosować skrzynie biegów z jakiegoś samochodu i dopasować jakiś bieg. No ale to jest mało prawdopodobne, że by coś spasowało. Teraz wyszedłem z założenia, że jak robić to tak żeby to miało ręce i nogi, albo nie robić wcale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

tak dokładnie

obroty trochę zgrać ale tak żeby przyczepka wyprzedzała obrotami traktor i do tego takie sprzęgło jak w kosiarce rotacyjnej i powinno działać wysmienicie


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Mój sąsiad ma tak zrobioną przyczepę Autosana D-47 , zamiast osi ma most , dodatkowo pod dyszlem stała przekladania , zapina to do C -360 , niby wszystko jest ok ale w ciągu 25 lat eksploatacji tego zestawu 6 razy ukręcil wałek Wom - u . Ten zestawik daje sobie radę w każdych warunkach , ze żwirowni podczas budowy drogi jakieś 15 lat temu sam wyjeźdzał , pozostali targali przyczepy dwoma c -360 z wielkimi problemami , oj potrafi to to .................... Wadą są dośc spore opory toczenia podczas jazdy na twardej drodze pomimo rozlaczonego napędu , niestety most trzyma. Według mnie jako biernego obserwatora to rozwiazanie w trudnych warunkach terenowych się sprawdza , ba jest nawet lepsze jak dwa ciagniki targające jedną przyczepę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

jak możesz to zapodaj foty tej hibitki bo zaczyna mię to interesować


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprilka1    1
Wadą są dośc spore opory toczenia podczas jazdy na twardej drodze pomimo rozlaczonego napędu , niestety most trzyma. Według mnie jako biernego obserwatora to rozwiazanie w trudnych warunkach terenowych się sprawdza , ba jest nawet lepsze jak dwa ciagniki targające jedną przyczepę .

Przecież i tak mam ten most założony w przyczepie. A co do jazdy po utwardzonej nawierzchni to dystans 4 km w moim przypadku, a tak to jazda w lesie i bardzo trudnym terenie, wcześniej używaliśmy rosyjskich uazów (4 mieliśmy, w tym jeden z 2002r) do tej przyczepy i sobie radziły z ładunkiem, ale niestety dużo paliły (45L / 100km w ciężkim terenie) i tata postanowił zastąpić je c 360 która z pustą przyczepa tam nie daje rady :)

malorolny był bym wdzięczny jak byś się dowiedział jakie przełożenie zastosował Twój sąsiad i na jakich felgach jest ta jego przyczepa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
626andrzej    2

Widziałem taką fabryczną przyczepe z napędem kiedyś na allegro napewno miała skrzynie biegów zeby można było dopasować obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Most i felgi pochodzą najprawdopodobniej ze starego cieżarowego Lublina , o resztę dopytam w przyszłym tygodniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mario8610
      Witam, muszę wymienić dźwignie opcji siłowek i pozycyjnej, jak ją zdemontować i czy muszę rozbierać dzwiginki mechanizmy przy rozdzielaczu
    • Przez panczo1922
      Pacjent nieśmiertelna siuntka!
      Przed zimą zalalem ciągnik płynem/koncentratem do chłodnicy.
      Teraz na wiosnę czas oprysków a płyn poszedł do oleju i zrobiło się mleko.
      Myślałem że rozpuściło uszczelkę jak cały czas na wodzie jeździł ale niestety problem jest poważniejszy.
      Wżery na tulei i w bloku tam od dołu przy uszczelnieniu tulei.
      Tuleje wiadomo będą nowe ale co zrobić z tym blokiem? Czym to najlepiej skleić? Praktykował ktoś z was takie naprawy?
      Ciągnik pracuje tylko w opryakiwaczu więc nie będzie przegrzewany.
      Co radzicie z tym zrobić?
       
    • Przez MafiaPstrągowa
      witam, wie ktoś może gdzie online sprawdzę historie c360 po samym numerze vin? maszyna została wyrejestrowana dawno temu, nie posiadam żadnych dokumentów, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, ale na każdej stronie typu carvertical, itp wymagany jest 17-cyfrowy vin, a c360 ma 6-cyfrowy
    • Przez Grzesiu360
      Cena 18000 zł do negocjacji zarejestrowany i ubezpieczony. Gostyń wielkopolska.



    • Przez arek116
      co możecie powiedzieć na temat opon chińskich i indyjskich???? oczywiście wolał bym stomila albo baruma ale fundusze na taki wypas nie pozwalają.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj