Skocz do zawartości
Xeon

DeutzFahr DX 6.30 dwie kulki w oleju skrzyni biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Xeon    4
Napisano (edytowany)

Witam,

W moim DX 6.30 zabrałem się za czyszczenie filtra oleju skrzyni biegów (ten, który jest wewnątrz skrzyni przykręcany od spodu okrągłą pokrywką).

Na pokrywce od filtra były 2 małe kulki (takie jak od łożyska) średnicy ok 5mm oraz kawałek drucika (wygląda jak jeden zwój odłamany od sprężyny - średnica taka jak znalezionych kulek).

Mam trochę problem ze skrzynią, bo wyskakuje mi reduktor przy jeździe po dziurach lub np w transporcie z górki (pod obciążeniem nie).

Jak w tej skrzyni jest zrobiona kwestia blokowania biegu na załączonej pozycji? Może właśnie robi to kulka dociskana przez sprężynkę?

 

Jak się do tego dostać? Czy wystarczy odkręcić aluminiową obudowę z prawej strony (tam gdzie wchodzą lewarki od biegów i reduktora)?

Edytowano przez Xeon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie radze się samemu do tego zabierać nie sadze aby były to śruty z mechanizmu sterowniczego coś się raczej w skrzyni rozpadło


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogi430    0

Kolego prawdopodobnie są to kulki od blokowania przesuwek biegów . za blokowanie biegów odpowiadają  właśnie kulki i sprężynki jeśli ich nie będzie  będą wyskakiwały przełożenia doprowadzi to do zniszczenia przesuwek = duże koszty  przerabiałem ten temat . jak zdejmiesz tą pokrywę to  będziesz widział niektóre przesuwki.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursus1991
      Cześć
      Mam do kupienia ciągnik, w którym zmieniono fabryczny silnik na sześcio cylindrowy chłodzony powietrzem deutza o mocy 95 km.  nie znam się na tych silnikach. Podejżewam ze on z lat 80. Prosiłbym o opinie na temat tych silników? Czy są w miarę oszczędne? Czy są wytrzymałe? Jaka jest kultura pracy? CZy jest dostęp do części? Czy można jakoś łatwo podnieść moc? Może wystarczy regulacja pompy wtryskowej do podniesienia mocy. 6 cyl i 95 km to jakiś zapas na pewno jest. Nie miałem wcześniej styczności z silnikami chłodzonymi powietrzem.  Z właścicielem ciągnika rozmawiałem tylko telefonicznie ze względu na odległość. Chciałem się was podpytać trochę żeby wiedzieć, czy zawracać sobie głowę tym traktorem. Proszę o opinie
    • Przez Patrykxd
      Witam mam problem, ponieważ robi mi się ciśnienie w przednim moście i wyrzuca olej uszczelniaczami. Dodam, że przód był robiony wymiana uszczelniaczy i tulejek. Co może być przyczyną tego wycieku i że robi się ciśnienie?
    • Przez DawidWsik
      Witam mam pytanie do amortyzacji przedniej osi. Podnosi i opuszcza bez problemu lecz wydaje mi się że w ogóle nie amortyzuje gdyż byłem na skupie to w innym ciągniku jak wjeżdżał na wagę to cały przód się bujał.
    • Przez Tomon007
      Witam. Mam problem odnosnie ukladu kierowniczego w Same100. Gdy chce przykladowo skrecic w prawo to reakcja skrecania jest slaba poniewaz musze z 2 obroty kierownicy zrobic aby skrecic . Nie raz dobrze dziala a nie raz nie reaguje jak trzeba . Wspomaganie dziala. Co moze byc przyczyna ? Z gory dziekuje i pozdrawiam 
    • Przez Pompad2
      Witam, co może być przyczyną nierównego pracowania silnika w Lamborghini Racing 165? Pompki co są na listwie były w regeneracji i zostały doprowadzone do porządku. Wtryski naprawione, chodzi o to że nie pracują one równo jedna działa mocniej a druga słabiej. Reguluje to się podkładkami pod pompki? Dodam że po naprawie pompek ciągnik gaśnie na wolnych obrotach.
×