kamil2509

ciśnienie sprężania na cylindrach

Polecane posty

kamil2509    26

dziś wypróbowałem zakupiony zestaw do mierzenia sprężania w silnikach diesla. na zimnym  silniku ( czy powinien być nagrzany? ) wychodziło mi od 20 do 22 bar na wszystkich garach.  nie za mało? może ktoś mierzył w swoim mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    520

do perfekcyjne masz sprężanie, bo mieszczą sie w przedziale a tym bardziej ze 22 uzyskujesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Z niskie sprężanie.
Wlej trochę oleju do cylindrów i wtedy zmierz.Jak się podniesie to silnik do remontu a jeśli nie to wyrzuć przyrząd do kosza i kup profesjonalny.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2509    26

na youtube na filmiku w ursus c360 30 bar łapało


Z niskie sprężanie.
Wlej trochę oleju do cylindrów i wtedy zmierz.Jak się podniesie to silnik do remontu a jeśli nie to wyrzuć przyrząd do kosza i kup profesjonalny.

na jesieni wymienione były pierscienie, sworznie na tłokach i uszczelka pod głowicą dlatego mnie ten wynik troche martwi. z olejem slyszałem ze jak sie nie podnosi to wina zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Co dadzą pierścienie jak nie ma tulei? Pochodzi miesiąc i będzie to samo co na starych więc żadna nowość. Ciśnienie 22 bar to już lipa i to duża lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2509    26

zakladalem pierscien w tuleje i wydawało sie ze tuleje jeszcze troche pociągną... jak widac tylko wydawało sie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

No niestety, na drugi raz polecam najpierw wykonać pomiary średnicy tulei co by się dwa razy nie narobić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    520

Tylko zacznijmy ze ruskie zawsze miały problemy z ciśnieniem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jak nie dymi i ma siłę, to nie ma co MTZ rozbierać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Jak nie pali przy +5*C to już kłopot. Ma ktoś normy dla MMZ ile powinno być? W aucie mam 29bar, a silnik niespecjalny


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2509    26

zrobiłem próbę olejową ( wstrzyknąłem  30 ml oleju do cylindra) pomiar wzrósł z 20 do 35 bar. No własnie.. ile powinna wynosić norma? 30-50?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ile przejechane po wymianie pierścieni? Wkładałeś w tuleję same i wiesz jaką miały szczelinę za zamku?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

zrobiłem próbę olejową ( wstrzyknąłem  30 ml oleju do cylindra) pomiar wzrósł z 20 do 35 bar. No własnie.. ile powinna wynosić norma? 30-50?

Szkoda że nie wstrzyknąłeś troszeczkę więcej, miał byś kapitalkę jak w banku. Za to do głowy przydała by Ci się taka dawka.

Pomyśl ile wynosi pojemność komory spalania? (niewiele więcej) gdy byś przekroczył jej pojemność to by Ci rozdupiło silnik, tu nie ma żartów.

5ml jest wystarczające, trzeba to tylko wstrzyknąć gdy tłok jest na dole. Im większa dawka oleju tym większe przekłamanie wyniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2509    26

po wymianie na jesieni zaorane 6 ha i 2ha potem zabronowane pod pszenice przed i po siewie . stan tulei okreslil na dobry "wiejski mechanik" poza tym wymiana pierscieni wynikła przy okazji odkręcenia miski olejowej po kupnie ciagnika ( przy wymianie oleju niemiłosiernie był zawalony bączek i bałem sie ze i stan miski jest podobny) nie mialem zamiaru robic wiekszego remontu silnika a wymiana pierscieni za 50 czy tam 100 zł nie pamietam ile nie byla jakims tam wielkim kosztem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

To w starej tulei będziesz mu musiał dać więcej czasy na ułożenie się pierścieni. Na razie jeździj.

Komora spalania w mtz-cie ma ponad 70 ml  to mu 30-ci nie zaszkodzi ale faktem jest że niepotrzebnie tak dużo.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj