Skocz do zawartości
kamil2509

ciśnienie sprężania na cylindrach

Polecane posty

kamil2509    1

dziś wypróbowałem zakupiony zestaw do mierzenia sprężania w silnikach diesla. na zimnym  silniku ( czy powinien być nagrzany? ) wychodziło mi od 20 do 22 bar na wszystkich garach.  nie za mało? może ktoś mierzył w swoim mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    400

do perfekcyjne masz sprężanie, bo mieszczą sie w przedziale a tym bardziej ze 22 uzyskujesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    208

Z niskie sprężanie.
Wlej trochę oleju do cylindrów i wtedy zmierz.Jak się podniesie to silnik do remontu a jeśli nie to wyrzuć przyrząd do kosza i kup profesjonalny.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil2509    1

na youtube na filmiku w ursus c360 30 bar łapało


Z niskie sprężanie.
Wlej trochę oleju do cylindrów i wtedy zmierz.Jak się podniesie to silnik do remontu a jeśli nie to wyrzuć przyrząd do kosza i kup profesjonalny.

na jesieni wymienione były pierscienie, sworznie na tłokach i uszczelka pod głowicą dlatego mnie ten wynik troche martwi. z olejem slyszałem ze jak sie nie podnosi to wina zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    230

Co dadzą pierścienie jak nie ma tulei? Pochodzi miesiąc i będzie to samo co na starych więc żadna nowość. Ciśnienie 22 bar to już lipa i to duża lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2509    1

zakladalem pierscien w tuleje i wydawało sie ze tuleje jeszcze troche pociągną... jak widac tylko wydawało sie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    230

No niestety, na drugi raz polecam najpierw wykonać pomiary średnicy tulei co by się dwa razy nie narobić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    84

Jak nie dymi i ma siłę, to nie ma co MTZ rozbierać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206

Jak nie pali przy +5*C to już kłopot. Ma ktoś normy dla MMZ ile powinno być? W aucie mam 29bar, a silnik niespecjalny


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2509    1

zrobiłem próbę olejową ( wstrzyknąłem  30 ml oleju do cylindra) pomiar wzrósł z 20 do 35 bar. No własnie.. ile powinna wynosić norma? 30-50?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Ile przejechane po wymianie pierścieni? Wkładałeś w tuleję same i wiesz jaką miały szczelinę za zamku?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

zrobiłem próbę olejową ( wstrzyknąłem  30 ml oleju do cylindra) pomiar wzrósł z 20 do 35 bar. No własnie.. ile powinna wynosić norma? 30-50?

Szkoda że nie wstrzyknąłeś troszeczkę więcej, miał byś kapitalkę jak w banku. Za to do głowy przydała by Ci się taka dawka.

Pomyśl ile wynosi pojemność komory spalania? (niewiele więcej) gdy byś przekroczył jej pojemność to by Ci rozdupiło silnik, tu nie ma żartów.

5ml jest wystarczające, trzeba to tylko wstrzyknąć gdy tłok jest na dole. Im większa dawka oleju tym większe przekłamanie wyniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2509    1

po wymianie na jesieni zaorane 6 ha i 2ha potem zabronowane pod pszenice przed i po siewie . stan tulei okreslil na dobry "wiejski mechanik" poza tym wymiana pierscieni wynikła przy okazji odkręcenia miski olejowej po kupnie ciagnika ( przy wymianie oleju niemiłosiernie był zawalony bączek i bałem sie ze i stan miski jest podobny) nie mialem zamiaru robic wiekszego remontu silnika a wymiana pierscieni za 50 czy tam 100 zł nie pamietam ile nie byla jakims tam wielkim kosztem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797
Napisano (edytowany)

To w starej tulei będziesz mu musiał dać więcej czasy na ułożenie się pierścieni. Na razie jeździj.

Komora spalania w mtz-cie ma ponad 70 ml  to mu 30-ci nie zaszkodzi ale faktem jest że niepotrzebnie tak dużo.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie czy macie ciśnienie w filtrze paliwa i czy powinno być???? Bo mi się wydaje że ja mam i chyba duże ponieważ kupiłem nowy filtr paliwa ten koło pompy wtryskowej i okazał się dziurawy i z tej miniaturowej dziurki leci mgiełka taka że zbiornik hydrauliki jest obryzgany ropą a jak się zgasi silnik to cały czas kapie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.