Skocz do zawartości
olny3276

valtra 8050 i 8150

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Valtra
olny3276    0

   Witam mam dwie valtry 8050  i 8150 i mam taki problem że  nagle przestał chodzić wałek w czasie jazdy jaka może być przyczyna tego i jeszcze dodam że w tej 8150 nie chodzą półbiegi załanczają się ale tak jak by coś się ślizgało co może być przyczyną tych usterek proszę o podpowiedzi z góry dziękuje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1683

Może to być problem "elektryczny" jeśli masz te funkcje załączane przyciskami. Jeśli elektryka działa to z powodu przebiegu, złej jakości oleju lub słabych pomp ciśnienie nie dociska tarczek sprzęgieł co spowodowało ich zużycie.

Najpierw sprawdź elektrykę i jeśli ta działa to szukaj informacji gdzie podłączyć manometr i jakie powinno być ciśnienie. Jeśli za niskie to wiadomo...szukać mechaniora i rozbierać sprzęt.

Niestety sprzętu przybywa na Polskiej wsi a dobrych mechaników nie no i wszyscy wcześniej czy później mamy problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stepek93    15

Co to znaczy 'ślizgało'? Podczas jazdy na każdym półbiegu przyduś ją hamulcem. Jeśli ciągnik zadławisz to ok, ale jeśli obroty niebędą znacznie spadac a prędkość będzie malała albo się zatrzyma to jest problem z tarczkami albo ciśnieniem załączającym kosze sprzęgłowe.
Co do tego womu, to sprawdź czy niewywaliła jakiegoś błedu. Niemam przy sobie schematu od tego ciągnika, ale zacznij od tych najprostszych rzeczy. Sprawdź bezpieczniki i awaryjny wyłącznik wom na kabinie z tyłu jeśli go posiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marcinn950
      Spotkał się ktoś z taką kontrolką ? Świeci na żółto podczas jazdy. 

    • Przez xxpresso
      Witam, mam problem z chłodzeniem, sprawdzona pompa, sprawdzony termostat. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc?
    • Przez Rolnik117
      Witam mam problem bo niewiem czy nie mam za dużej temperatury w valtrze t 133 bo jak długo ciągnik chodzi w obciążeniu to wzkazowka przepolawia się w stronę czerwonego, jak wzkazowka powinna się znajdować 
    • Przez buchu21
      We valtrze wspomnianej w temacie wyświetla się mi kod błędu 
      L254
      I czy ktoś kojarzy ten błąd od czego jest 
    • Przez AchimR
      Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...
      Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...
       
      Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)
      Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.
      Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.
      I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
      Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

       
      Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

       
      Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.
       
      W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).
      Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.
      Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h
       
      Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.
       
      Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).
      Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.
       
       
       
       


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.