Skocz do zawartości

Polecane posty

Adek0505    0

Ostatnio stałem się posiadaczem zetora 6245 i zastanawiamy się nad założeniem do niego tura. Nigdy nie miałem styczności z turem w żadnym ciągniku i mam kilka pytań. Ciągnik z turem pracował by głównie przy sianokiszonce, jakiś przerzucenie ziemi, wywóz obornika, ale i czasami będzie trzeba paletę przewieźć. Pytanie numer 1: Czy tur który podnosi około 1500kg będzie okej do takiego ciągnika czy jest za duży? Pytanie numer 2: Czy taki tur który ma podane ze udźwig jego wynosi 800kg, podniesie paletę która waży ponad tonę, nie musiał by jej dźwigać wysoko wystarczy ze by ją podniósł np na ten 1 metr. Bo wyczytałem gdzieś ze jakiś tam tur miał udźwigu około 800kg ale na samej górze a na dole dźwigał mocno ponad tonę. Pytanie numer 3: jakiej firmy polecacie ładowacz, wiadomo im taniej tym lepiej ale musi być też dobry. Myślę ze tak do 10tys jeśli by wystarczył taki z udźwigiem do 1t, a jeśli ten z udźwigiem  ponad tonę nie będzie za duży do tego ciągnika i będzie konieczny żeby poradzić sobie z paletą to cena niestety musi przekroczyć 10tys ale tak w granicach rozsądku.

 

PS. Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem, a jeśli coś było to z przed kilkunastu lat a od tej pory firmy produkujące ładowacze jak i większość samych modeli ładowaczy się pozmieniały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to prędzej szukaj używanego co fabrycznie podniesie te 1200 albo jeśli kupisz ten tańszy co podniesie 800 to odpuść SB palety
sianokiszonkę i gnój da radę
a big bagi z nawozem też bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tobi866    49

A jakie masz wspomaganie w ciągniku? Zwykłe serwo czy orbitrol? Serwo przy takich ładunkach nie wytrzymuje długo. Jeszcze jest to czy potrzebny jest Ci dwu czy trzy sekcyjny? Używany można kupić już od 5-6 tyś a nowy około 10albo i więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adek0505    0

Wspomaganie mam serwo i wiem o tym ze może być konieczność wymiany na orbitrol. I ładowacz miałby być 3 sekcyjny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez grazia80
      Witam 
      Mam problem z manometrem powietrza,mianowicie po włączeniu stacyjki pokazuje cały czas 0,6 bara co może być przyczyną ,podejrzewam czujnik na butli czy jest możliwość sprawdzenia go np omomierzem.Dodam że uw czujnik ma u mnie jedno wyjście
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
    • Przez Kondzik
      Witam.  Przymierzam się  do kupna ładowacza czołowego i padło na firmę  Stoll i stąd moje pytanie. Jakie macie doświadczenia że sterowaniem elektronicznym? Czy jest warte swojej ceny? Z mojej dotychczasowej pracy ładowaczem (trac lift przy zetorze proxima) wiem że bardzo często nie otwiera się zaworów do końca aby precyzyjniej operować turem. Rozumiem, że siłą rzeczy przy sterowaniu elektronicznym nie da się zrobić czegoś  takiego.  Jak wtedy wygląda praca? Czy nie ma problemu z precyzyjnymi pracami? Nie występuje zbytnie rzucanie, szczególnie lekkim ciągnikiem? Dodam tylko że mam zamiar założyć ww ładowacz do Kuboty m7040. Z góry  dzięki za odpowiedź. 
    • Przez chwiolas
      Witam. Zastanawia mnie czy macie również problem z prasowaniem Forterrami. Chodzi o przypadek gdy są duże lusy słomy albo ściernisko jest wysoko. Mam forterre 110 hsx i forterre 135 i obie mają tak zaniżone mocowanie zaczepów że słoma normalnie się podwija i zapycha pod ciągnikiem. Chyba nie ma możliwości przesunięcia tego mocowania do góry? Jak sobie z tym radzicie?
    • Przez lukasztusin123
      Witam kupiłem zetora 8145 w którym ciężko ze zgrzytem wchodziły biegi oraz ciągnęło sprzęgło.
      po rozjechaniu Wymieniłem : Słoneczko, piasta napędu WOM, tarcza dociskowa była nowa i w bdb stanie więc zostawiłem, tarcza sprzęgła nowa, koło zamachowe było już nowe i w bdb stanie, łożysko oporowe zmieniłem na nowe wyższe 45mm, nowa tuleja wyciskowa + nowe widełki i cięgło regulacyjne. piaste WOM i tarczę sprzęgła założyłem na 100% dobrze (tarcze krótszą piastą w stronę skrzyni. Po zjechaniu jest tak samo co przed "naprawą".
      Zrobiłem pomiary i po wciśnięciu pedału sprzęgła łożysko oporowe pracuje max 10.5mm, natomiast skręciłem na wierzchu docisk z tarczą do koła zamochowego i po wciskaniu prasą hydrauliczną tarcza zwalnia się przy 13-14mm wciskając słoneczko. stara tarcza była zwykła pełna i tutaj pytanie czy w docisku typu słoneczko nie powinna znajdować  się 6ramienna tarcza ceramiczna? czy to może być problemem złego wysprzęglania tarczy?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.