Skocz do zawartości
janek1990

Grzenie się oleju w Proxima Power

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
janek1990    1

Witam 

 

Mam problem. Wczoraj cały dzień pryskałem Proximą zboże, po skończonej pracy korpus skrzyni, podnośnika i tylnego mostu był tak rozgrzany że aż parzył. Czy to jest normalne? Co może być przyczyną tego problemu poproszę o szybką pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Zależy jaka to temperatura?!

Jeśli podczas długotrwałej pracy ciągnika z użyciem podnośnika, hydrauliki zewnętrznej lub WOM olej rozgrzewa się do temp. 60-700C to normalne, jeśli w granicach 85-900C - trzeba poważnie zastanowić się nad przyczyną.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    109

miałeś puszczony obieg oleju do opryskiwacza? jeżeli tak to musisz zrobić swobodny spływ bezpośrednio do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Roman_h2    58

kolego zdejmuj pokrywe skrzyni i sprawdzaj czy nie ma luzow bo może Ci się balagan narobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    22

w Kaliszu mówią że tak może być !

miałem taki przypadek, jazda samym ciągnikiem ok 120km w temperaturze powietrza ok 10 stopni C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek1990    1

Jak można sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni?

 

Opryskiwacz nie posiada hydrauliki więc w tym problem nie tkwi.

 

O jakie luzy może chodzić w skrzyni?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    93

Możesz sprawdzić temp skrzyni termometrem elektronicznym tak dla ludzi tam jest funkcja mierzenia temperatury powierzchni.

Ciekawe czy przednie zwolnice też były gorące??

W mojej proximie też skrzynia jest gorąca.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    22

nic nie robiłem, grzeje się mocno tylko przy całodziennej (ok 8-10h) pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Sprawdź wartość temperatury! Temperatura oleju w granicach 900C świadczy o wadzie konstrukcyjnej albo blokowaniu przepływu - na dłuższą metę wpływa negatywnie na właściwości smarne oleju.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek1990    1

Chłodnicę wyczyściłem. Problem rozwiązany okazało się że było trochę za dużo oleju, upuściłem nadmiar i wszystko się uspokoiło. Dzięki za pomoc wszystkim  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Mało prawdopodobne, chyba że oleju było niemal do pełna. Przyczyna zapewne była banalna.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    237

za dużo i się grzał ? ??

Prawa fizyki najwidoczniej nie wszystkim są znane ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

Prawa fizyki najwidoczniej nie wszystkim są znane ;)

niby jak ,wyjaśnij


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Belaruss820
      Jaki rozmiar kół mogę założyć na felgi w zetorze 9540. Dodam że jest to stary typ felg z przodu te czarne. Teraz mam z przodu 12,4/11r24 a z tylu 16,9 r38. Czy mogę na te felgi założyć sersze opony?jeżeli tak to.jakie najszersze?z tylu 18,4r38 a na przód wtedy jakie?aby się zgrywało wszystko?
    • Przez krystek1992
      Mam Zetorka 9641 i mam z nim problem mały. Co jakiś czas zapowietrza sie mi w nim tylni prawy hamulec. Mechanik mówił że trzeba instalacje uszczelnić. No i właśnie nie wiem gdzie to trzeba uszczelnić, jak i czym. Może ktoś już z tym sie spotkał, bardzo bym prosił o pomoc.
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie czy wyciągał ktoś już chłodnice cieczy silnika z Zetora Proximy Plus 110?Lekko się rosi gdzieś od góry i nie wiem czy się może przetarła o coś czy może puściła gdzieś na zgrzewie,albo może spróbować wsypać jakiegoś uszczelniacza i zobaczyć co się będzie działo
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, 
      dziś podczas pracy wyżej napisany model zetora w trakcie jazdy na pierwszym biegu szosowym, półbiegach i napedzie nagle stanął jakby bieg wyleciał i przestały działać biegi w przód można je włączać bez sprzęgła natomiast biegi w tył działają normalnie. Dodam że zetor nie pracuje dużo jest z 2007 roku ma przepracowane tylko 1300 mtg, zawsze na czas jest wymiana oleju i od nowości jest on na orginalnym oleju zetora. Czy ktoś miał podobne problemy? Wie ktoś może co jest grane?  
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam okazję kupić traktor zetor proxima 100 power z roku 2012 i 2010. Jakie opinie macie na temat tego traktora (jazda, awarie)? Naprawiał ktoś sprzęgło elektrohydrauliczne? Jakie są częste awarie w tych traktorach? Na co patrzyć przy kupnie traktora? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.