Skocz do zawartości
janek1990

Grzenie się oleju w Proxima Power

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
janek1990    1

Witam 

 

Mam problem. Wczoraj cały dzień pryskałem Proximą zboże, po skończonej pracy korpus skrzyni, podnośnika i tylnego mostu był tak rozgrzany że aż parzył. Czy to jest normalne? Co może być przyczyną tego problemu poproszę o szybką pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5002

Zależy jaka to temperatura?!

Jeśli podczas długotrwałej pracy ciągnika z użyciem podnośnika, hydrauliki zewnętrznej lub WOM olej rozgrzewa się do temp. 60-700C to normalne, jeśli w granicach 85-900C - trzeba poważnie zastanowić się nad przyczyną.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    99

miałeś puszczony obieg oleju do opryskiwacza? jeżeli tak to musisz zrobić swobodny spływ bezpośrednio do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Roman_h2    56

kolego zdejmuj pokrywe skrzyni i sprawdzaj czy nie ma luzow bo może Ci się balagan narobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    16

w Kaliszu mówią że tak może być !

miałem taki przypadek, jazda samym ciągnikiem ok 120km w temperaturze powietrza ok 10 stopni C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek1990    1

Jak można sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni?

 

Opryskiwacz nie posiada hydrauliki więc w tym problem nie tkwi.

 

O jakie luzy może chodzić w skrzyni?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    92

Możesz sprawdzić temp skrzyni termometrem elektronicznym tak dla ludzi tam jest funkcja mierzenia temperatury powierzchni.

Ciekawe czy przednie zwolnice też były gorące??

W mojej proximie też skrzynia jest gorąca.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    16

nic nie robiłem, grzeje się mocno tylko przy całodziennej (ok 8-10h) pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5002

Sprawdź wartość temperatury! Temperatura oleju w granicach 900C świadczy o wadzie konstrukcyjnej albo blokowaniu przepływu - na dłuższą metę wpływa negatywnie na właściwości smarne oleju.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek1990    1

Chłodnicę wyczyściłem. Problem rozwiązany okazało się że było trochę za dużo oleju, upuściłem nadmiar i wszystko się uspokoiło. Dzięki za pomoc wszystkim  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

za dużo i się grzał ? ??


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5002

Mało prawdopodobne, chyba że oleju było niemal do pełna. Przyczyna zapewne była banalna.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    187

za dużo i się grzał ? ??

Prawa fizyki najwidoczniej nie wszystkim są znane ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek1990    1

Tak. Po prostu za dużo bo dzisiaj znowu pryskałem i wszystko już było w porządku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

Prawa fizyki najwidoczniej nie wszystkim są znane ;)

niby jak ,wyjaśnij


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jac00
      Witam!!
      Jestem nowym - starym użytkownikiem tego forum, bo zaglądam tu od ok 2 lat. Teraz jednak sytuacja zmusiła mnie do rejestracji.
      Drodzy Koledzy, głównie użytkownicy proximy 75 bo ten ciągnik posiadam, mam problem z podnośnikiem. Niby wszystko jest ok, ładnie podnosi, nie opada ale problem jest przy opuszczaniu. Otóż, podczas pracy z ciężkimi maszynami (waga powyżej 600 -700kg) nie można normalnie opuścić maszyny. Przy niewielkim ruchu dźwigni maszyna opada do zadanej wysokości bezwładnie. Takie działanie powoduje że przodek ciągnika aż odrywa się od ziemi. A jeżeli puści się maszynę do samego dołu to bym porównał do tego jak ktoś wyrzucał w akademiku telewizor z okna (wielkie łuuuup!!). Sęk w tym że w ten sposób można np. połamać lemiesze czy inne elementy robocze. Stąd moje pytanie, bo widziałem w galerii że pracujecie cięższymi maszynami, czy mam wyjątkowy egzemplarz czy ten typ tak ma??
      Zapraszam do dyskusji B)
    • Przez mens
      jaki olej do silnika 
      olej aral traktoral 10 w40 
      czy olej platinum agro basic 15w40 -- w u dilera polecali platinum 
    • Przez krystek1992
      Mam Zetorka 9641 i mam z nim problem mały. Co jakiś czas zapowietrza sie mi w nim tylni prawy hamulec. Mechanik mówił że trzeba instalacje uszczelnić. No i właśnie nie wiem gdzie to trzeba uszczelnić, jak i czym. Może ktoś już z tym sie spotkał, bardzo bym prosił o pomoc.
    • Przez kris14
      Witam.
      Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.
      Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.
       
      Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.
       
      Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.
       
      Pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.