Skocz do zawartości
janek1990

Grzenie się oleju w Proxima Power

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
janek1990    1

Witam 

 

Mam problem. Wczoraj cały dzień pryskałem Proximą zboże, po skończonej pracy korpus skrzyni, podnośnika i tylnego mostu był tak rozgrzany że aż parzył. Czy to jest normalne? Co może być przyczyną tego problemu poproszę o szybką pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Zależy jaka to temperatura?!

Jeśli podczas długotrwałej pracy ciągnika z użyciem podnośnika, hydrauliki zewnętrznej lub WOM olej rozgrzewa się do temp. 60-700C to normalne, jeśli w granicach 85-900C - trzeba poważnie zastanowić się nad przyczyną.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    82

miałeś puszczony obieg oleju do opryskiwacza? jeżeli tak to musisz zrobić swobodny spływ bezpośrednio do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Roman_h2    47

kolego zdejmuj pokrywe skrzyni i sprawdzaj czy nie ma luzow bo może Ci się balagan narobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    12

w Kaliszu mówią że tak może być !

miałem taki przypadek, jazda samym ciągnikiem ok 120km w temperaturze powietrza ok 10 stopni C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek1990    1

Jak można sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni?

 

Opryskiwacz nie posiada hydrauliki więc w tym problem nie tkwi.

 

O jakie luzy może chodzić w skrzyni?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    87

Możesz sprawdzić temp skrzyni termometrem elektronicznym tak dla ludzi tam jest funkcja mierzenia temperatury powierzchni.

Ciekawe czy przednie zwolnice też były gorące??

W mojej proximie też skrzynia jest gorąca.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    12

nic nie robiłem, grzeje się mocno tylko przy całodziennej (ok 8-10h) pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Sprawdź wartość temperatury! Temperatura oleju w granicach 900C świadczy o wadzie konstrukcyjnej albo blokowaniu przepływu - na dłuższą metę wpływa negatywnie na właściwości smarne oleju.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek1990    1

Chłodnicę wyczyściłem. Problem rozwiązany okazało się że było trochę za dużo oleju, upuściłem nadmiar i wszystko się uspokoiło. Dzięki za pomoc wszystkim  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Mało prawdopodobne, chyba że oleju było niemal do pełna. Przyczyna zapewne była banalna.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    68

za dużo i się grzał ? ??

Prawa fizyki najwidoczniej nie wszystkim są znane ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

Prawa fizyki najwidoczniej nie wszystkim są znane ;)

niby jak ,wyjaśnij


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Mam problem z ehr w moim zetorku forterze. A mianowicie nie działa mi ehr poprostu umarł. Nie działa sterowanie z kabiny ani z błotników jakby ktoś mógł podpowiedzieć gdzie jest jakieś wyjątkowo wrażliwy punkt tego układu bo przejrzałem instalacje i nic specjalnego nie wpadło w oko. Powiem że uszkodzony był alternator i nie było ładowania (uszkodzony mostek). Jutro podrzucę numer błędu jeśli uda mi się go odczytać.
    • Przez adamek1942
      witam ciągnik mi nagle zaczął kopcić w połowie drogi na aż taki zaniosły dym siwy i bardzo śmierdzący jakby olej się spalał z silnika,po chwili ustało i niema ani dymka, silnik z dpf, zauważyłem ze tłumik na koću wydechu zrobił się troszkę mokry ale już wszystko ustało, co sie do cholery dzieje to jest nowy ciągnik pomocyy, pracowałem co prawda troszke na wolnych obrotach i morze tego dpfa przypchało.
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam okazję kupić traktor zetor proxima 100 power z roku 2012 i 2010. Jakie opinie macie na temat tego traktora (jazda, awarie)? Naprawiał ktoś sprzęgło elektrohydrauliczne? Jakie są częste awarie w tych traktorach? Na co patrzyć przy kupnie traktora? 
    • Przez Kondzio55
      Witam.Od jakiegoś czasu mam problem z przednim napędem w moim zetorze.Mianowicie,podczas jazdy czasem słychać jakies odgłosy z napędu.
      Odkreciłem wał napędowy i okazało się ze na tej łączce zerwane są frezy.Więc zakupiłem tą łączke załozylem i wszystko fajnie,lecz samym wałem moge kręcić w lewo i prawo do pewnego momentu ale przy kręceniu słychać stuki tak jakby na zębatkach w moscie.I moje pytanie gdzie szukać przyczyny,czy zdejmować koło i probować się jakoś tam dostać,czy probować grzebać w przekladni od strony wału??
    • Przez WojtekRabiczko
      Koledzy potrzebuje pomocy co do zetora 8541 proxima z 2007r jeszcze przed liftingiem chcialbym go kupic ale jest malo informacji o nim czym sie różni od 8441 czy warto sie nad nim zastanawiac ma on jakis polbieg pod obciazeniem prosze o pomoc 
×