Skocz do zawartości
sznajdik

Nie opuszcza ciężkich maszyn MF3060

Polecane posty

sznajdik    133

Jak w temacie problem jest taki że jak podniosę dajmy na to maszynę 1200kg nie podnosi zbyt szybko na wolnych obrotach(gorący olej) i po przejechaniu kilku metrów już nie da się opuścić muszę albo wyjść i ręcznie ruszyć elektrozaworem albo zauważyłem że jak szarpnę kilka razy  wajchą od wyjść hydraulicznych to potrafi załapać. Wydaje mi się że powstaje zbyt duże ciśnienie żeby elektromagnes dał rade sam otworzyć opuszczanie ewentualnie dostaje za słaby prąd by ruszyć elektromagnes. Dodam że z mniejszą maszyną chodzi normalnie ma ktoś jakiś pomysł? przecież udźwig podnośnika ma ponad 3t to śmiało powinien podnieść 1,5t maszynę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    136

A jak podniesiesz i zaraz opuścisz to się uda, czy też się blokuje? Takie klinowanie po czasie może świadczyć o przepuszczającym zaworze i nie zbyt czystym oleju.

Druga sprawa to udzwig. Trzeba wiedzieć że mierzony jest w linii haków w pionowym ciągu. Wygląda to tak jak byś założył belkę i do tego podwiesił ciężar. Każda maszyna wystaje i im dalej tym gorzej. Dlatego nie można się tym sugerować że jak pług waży 1,5 tony to go podniesie bo ma udzwig 3 ton, bo na pewno nie da rady.

Kolejna sprawa to mocowanie łącznika centralnego, często łączy się go tak że koniec maszyny podnosi się o większą długość niż wynosi skok ramion podnośnika, to również działa na nie korzyść, bo załóżmy że skok ramion ma 70cm a koniec maszyny podnosi się o 100cm to jest to dzwignia zmiejszająca siłę udzwigu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

Jak podnoszę i zaraz opuszczam jest ok nawet jadąc robię te czynność cały czas to wszystko gra problem jest jak jakiś czas nie używam funkcji góra dół wtedy zacina się i trzeba kombinować albo wysiąść. Co do udźwigu wiem że im dłuższa tym musi być lżejsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    136
Napisano (edytowany)

Wynika z tego że rozdzielacz delikatnie przepuszcza, do tego jak olej nie jest krystalicznie czysty,to tak się będzie działo. Polega to na tym że olej przeciskając się przez nieszczelny rozdzielacz wpycha mikro opiłki po między części ruchome rozdzielacza i te się przez to klinują. Dlatego im większy ciężar (wyższe ciś. w układzie) i dłuższa przerwa w używaniu rozdzielacza, to większe prawdopodobieństwo że się przytnie.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    141

Częsta przypadłość w tym układzie. Wymienić olej, filtry i przepłukać elektrozawory.


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133
Napisano (edytowany)

Nie takie rzeczy się działy z olejem i wszystko działało. A taka ciekawostka jak jest zacięty podnośnik i dam prąd bezpośrednio na cewkę od opuszczania to opuszcza i co w takim przypadku? A na przewodach zasilających cewkę podczas opuszczania mam ok 14v

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

No kolego @ptaszyna miałeś rację z tym olejem padła tarcza od hamulców i robiło syf do tego kawałek okładziny z drugiej odpadło i najciekawsze zaczęły się sypać zęby na tych krótkich półośach na których osadzone są tarcze hamulcowe ogólnie masakra się działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

Zasadniczy moje tryby tak samo wyglądają więc dzięki poszukam całych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    136

 A taka ciekawostka jak jest zacięty podnośnik i dam prąd bezpośrednio na cewkę od opuszczania to opuszcza i co w takim przypadku? A na przewodach zasilających cewkę podczas opuszczania mam ok 14v

Myślę że rozwiązaniem tej ciekawostki jest ustawienie (regulacja) szybkości opadania, prawdopodobnie przy ciężkiej maszynie masz zmniejszoną szybkość opadania i w tym momencie rozdzielacz jest celowo hamowany. Gdy podajesz napięcie bezpośrednio, nie ma sztucznej bariery tylko rozdzielacz (cewka) działa na 100%.

 

A tak z ciekawości zapytam, jak rozpoznać kiedy kończą się hamulce (tarcze). Ma ktoś jakiś pomysł? ( po za demontażem zwolnic) Jak długo mogą wytrzymać tarcze. Pytam bo mam dwa takie sprzęty i zaczynam się bać :ph34r:. Bo z tego co się na czytałem ile problemów powoduje przegapienie momentu zużycia tarcz, zastanawiam się kiedy je wymienić , tak profilaktycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    76

Też tak sobie myślałem kilka razy czy jest jakaś "różnica" np. w hamowaniu na zużytych tarczach. Czytałem, szukałem i nic nie znalazłem :/


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

Zero różnicy tylko zgrzyt się pojawił przy ostrym hamowaniu gdzie nie było okładziny. Co do cewki i ustawienia prędkości opadania to chyba pierwsze co się sprawdza to ustawienia ehr-u jak coś jest nie halo  chyba że ehr szwankuje ale to za dużo zbieżności w tych nieprawidłowościach na raz by było pewnie opiłki blokowały czy coś jak ogarnę temat i będzie już w miarę czysta skrzynia to zobaczę co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    204

tam jeszcze jest powiązanie z rozdzielaczem na hydraulikę zewnętrzną i jak miałeś syf do zobacz jeszcze tam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

Już temat ogarnięty Danielu jeszcze zostało pompę spróbować oddać do reklamacji wiadomo opiłki zrobiły swoje......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Misiaul
      Witam
      Rozebralem dzisiaj sprzęgło przedniego napędu i po wstępnych oględzinach tarczek wydają się one dobre. Rowki na nich są, grubość mają w okolicach 2,3mm. I czy rozbierać tą część co jest ten duży seger? Jest tam cos co by mogło wpływać na brak przedniego napędu? 
      Chyba zamowie te tarczki bo jak juz rozebrane i je wymienie. 
      Pozdrawiam
    • Przez Narko
      Witam.
      Kilka pytan mam do Was:
      -czy silowniki podnosnika to sa silowniki glowne czy jest jeszcze jakis w monobloku jak to jest w C- 330?
      - jakie jest cisnienie nominalne silownikow i rozdzielacza?
      - czy w ciagniku jest jakis amortyzator ktory niweluje skoki cisnienia w ukladzie hydrauliki np. przy zjezdzie  ciagnikiem  z miedzy z bardzo ciezka maszyna?
      - jaki jest skok silownika?
      Chcialbym takie silowniki zastosowac w innym ciagniku jako glowne podnosnika.
       
    • Przez mateusz3060
      Po odpaleniu ciagnika jest ładowanie awaryjnie podnosi kostki ktore znalazłem przeczyszczone po odpieciu ehr jest prad w dwuch kablach bezpieczniki dobre czego to moze byc przyczyna no i na blotnikach przyciski tez nie działaja ehr nie wlaczy sie nawet na sekunde z ogledzin kabli wszystko jest ok prosze o porady mecze sie z tym juz od jesieni i nikt mi jeszcze nie pomógł
    • Przez Wojar12
      Witam, zablokowała mi się skrzynia. Podczas jazdy ciągnik się zadusił. Od tamtej pory na luzie jest bieg (chyba 1) jak się wrzuca na dźwigni jakikolwiek bieg to ciągnik się zadusza, na luzie jeździ do przodu i tyłu ( zmieniając rewersem). Rozkeciłem dekiel z prawej strony i sir okazało że się od kręciła nakrętka nr 21. Teraz moje pytania. Czy mogła to być przyczyną zakleszczenia skrzyni? Dziś już nic nie robiłem, czy nie będę miał problemu ze skręcenie tego? Dodaje kilka zdjęć może ktoś zauważy inne nieprawidłowości i podpowie co od razu sprawdzić.



    • Przez Adan1
      nie mogę wyjać walka przędniego napędu ponieważ muszę wyjąć zwrotnicę.Proszę o pomoc w podaniu sposobu wyjęcia sfożni ze zwrotnicy
×