Skocz do zawartości
sznajdik

Nie opuszcza ciężkich maszyn MF3060

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
MF3060
sznajdik    141

Jak w temacie problem jest taki że jak podniosę dajmy na to maszynę 1200kg nie podnosi zbyt szybko na wolnych obrotach(gorący olej) i po przejechaniu kilku metrów już nie da się opuścić muszę albo wyjść i ręcznie ruszyć elektrozaworem albo zauważyłem że jak szarpnę kilka razy  wajchą od wyjść hydraulicznych to potrafi załapać. Wydaje mi się że powstaje zbyt duże ciśnienie żeby elektromagnes dał rade sam otworzyć opuszczanie ewentualnie dostaje za słaby prąd by ruszyć elektromagnes. Dodam że z mniejszą maszyną chodzi normalnie ma ktoś jakiś pomysł? przecież udźwig podnośnika ma ponad 3t to śmiało powinien podnieść 1,5t maszynę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

A jak podniesiesz i zaraz opuścisz to się uda, czy też się blokuje? Takie klinowanie po czasie może świadczyć o przepuszczającym zaworze i nie zbyt czystym oleju.

Druga sprawa to udzwig. Trzeba wiedzieć że mierzony jest w linii haków w pionowym ciągu. Wygląda to tak jak byś założył belkę i do tego podwiesił ciężar. Każda maszyna wystaje i im dalej tym gorzej. Dlatego nie można się tym sugerować że jak pług waży 1,5 tony to go podniesie bo ma udzwig 3 ton, bo na pewno nie da rady.

Kolejna sprawa to mocowanie łącznika centralnego, często łączy się go tak że koniec maszyny podnosi się o większą długość niż wynosi skok ramion podnośnika, to również działa na nie korzyść, bo załóżmy że skok ramion ma 70cm a koniec maszyny podnosi się o 100cm to jest to dzwignia zmiejszająca siłę udzwigu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    141

Jak podnoszę i zaraz opuszczam jest ok nawet jadąc robię te czynność cały czas to wszystko gra problem jest jak jakiś czas nie używam funkcji góra dół wtedy zacina się i trzeba kombinować albo wysiąść. Co do udźwigu wiem że im dłuższa tym musi być lżejsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    139
Napisano (edytowany)

Wynika z tego że rozdzielacz delikatnie przepuszcza, do tego jak olej nie jest krystalicznie czysty,to tak się będzie działo. Polega to na tym że olej przeciskając się przez nieszczelny rozdzielacz wpycha mikro opiłki po między części ruchome rozdzielacza i te się przez to klinują. Dlatego im większy ciężar (wyższe ciś. w układzie) i dłuższa przerwa w używaniu rozdzielacza, to większe prawdopodobieństwo że się przytnie.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    184

Częsta przypadłość w tym układzie. Wymienić olej, filtry i przepłukać elektrozawory.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    141
Napisano (edytowany)

Nie takie rzeczy się działy z olejem i wszystko działało. A taka ciekawostka jak jest zacięty podnośnik i dam prąd bezpośrednio na cewkę od opuszczania to opuszcza i co w takim przypadku? A na przewodach zasilających cewkę podczas opuszczania mam ok 14v

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    141

No kolego @ptaszyna miałeś rację z tym olejem padła tarcza od hamulców i robiło syf do tego kawałek okładziny z drugiej odpadło i najciekawsze zaczęły się sypać zęby na tych krótkich półośach na których osadzone są tarcze hamulcowe ogólnie masakra się działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

 A taka ciekawostka jak jest zacięty podnośnik i dam prąd bezpośrednio na cewkę od opuszczania to opuszcza i co w takim przypadku? A na przewodach zasilających cewkę podczas opuszczania mam ok 14v

Myślę że rozwiązaniem tej ciekawostki jest ustawienie (regulacja) szybkości opadania, prawdopodobnie przy ciężkiej maszynie masz zmniejszoną szybkość opadania i w tym momencie rozdzielacz jest celowo hamowany. Gdy podajesz napięcie bezpośrednio, nie ma sztucznej bariery tylko rozdzielacz (cewka) działa na 100%.

 

A tak z ciekawości zapytam, jak rozpoznać kiedy kończą się hamulce (tarcze). Ma ktoś jakiś pomysł? ( po za demontażem zwolnic) Jak długo mogą wytrzymać tarcze. Pytam bo mam dwa takie sprzęty i zaczynam się bać :ph34r:. Bo z tego co się na czytałem ile problemów powoduje przegapienie momentu zużycia tarcz, zastanawiam się kiedy je wymienić , tak profilaktycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    76

Też tak sobie myślałem kilka razy czy jest jakaś "różnica" np. w hamowaniu na zużytych tarczach. Czytałem, szukałem i nic nie znalazłem :/


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    141

Zero różnicy tylko zgrzyt się pojawił przy ostrym hamowaniu gdzie nie było okładziny. Co do cewki i ustawienia prędkości opadania to chyba pierwsze co się sprawdza to ustawienia ehr-u jak coś jest nie halo  chyba że ehr szwankuje ale to za dużo zbieżności w tych nieprawidłowościach na raz by było pewnie opiłki blokowały czy coś jak ogarnę temat i będzie już w miarę czysta skrzynia to zobaczę co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    245

tam jeszcze jest powiązanie z rozdzielaczem na hydraulikę zewnętrzną i jak miałeś syf do zobacz jeszcze tam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    141

Już temat ogarnięty Danielu jeszcze zostało pompę spróbować oddać do reklamacji wiadomo opiłki zrobiły swoje......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Możecie mi coś powiedzieć o MF 3050 ?
      Jakie spalanie, ceny cześci i awaryjność, co najbardziej siada ?
      Czy wogule 3050 opłaca sie kupić ?
    • Przez bartek121996
      Siema. Jak najlepiej sprawdzic elektrozawor od napedu w MF 3065 ??
    • Przez Przemek62432
      Chciałbym aby mi ktoś pomógł i wytłumaczył jak wykręcić z napędu przedniego wałek(to jest ten wałek na zdjęciu) ponieważ zdarły się na nim frezy przy łączniku. Czy muszę wykręcać cały przedni most, czy tylko tą pokrywę od wałka, czy może jakoś inaczej? Chciałbym także informacje o tym gdzie mogę ją kupić i ile kosztuje ta część. Proszę o pomoc i odpowiedzi gdyż jest to pilne. Z góry dziękuję

    • Przez Arek
      Musiałem odkręcić przewód idący od pom hamulcowych do zaworu sterującego hamulcami przyczepy.
      Teraz nie mogę ich odpowietrzyć. Hamulce ciągnika działają ok, po wciśnięciu hamulca olej nie idzie odpowietrznikiem na zaworze sterującym.
    • Przez Mateo905
      Witam,
      mam problem z moim Masseyem 6120 Dynashift 32x32, rewers przy kierownicy. Wytarł się wodzik od rewersu, tzn nie wrzucał biegów do przodu, do tyłu jeszcze jakoś mu się udawało. Ciągnik rozpołowiłem, wodzik został wymieniony i ten problem zniknął. Pojawił się inny: po puszczeniu sprzęgła, bez żadnego biegu, czyli na luzie, ciągnik aż przygasa, strasznie się męczy, czuć jakby go coś hamowało. Wciskam sprzęgło: silnik pracuje lekko. Biegi udaje się włączyć, ciągnik jeździ do przodu i do tyłu, jednak kiedy podczas jazdy wciskam sprzęgło, to prawie staje w miejscu, tak jakby miał wciśnięty hamulec. Można włączyć WOM, podnośnik również działa. Zauważyłem też, że wraz ze zmianą półbiegów zmienia się obciążenie silnika, tzn na jednym z półbiegów przygasa znacznie mocniej niż na pozostałych.
      Przed wymianą tego wodzika wszystkie inne podzespoły (poza rewersem oczywiście) działy normalnie. Macie jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? Nie zrobiłem jeszcze pomiarów ciśnień, bo stwierdziłem, że podczas postoju w garażu na czas remontu raczej nie padła pompa, ale w przyszłym tygodniu postaram się załatwić manometry i te ciśnienia zmierzyć. Jakieś wskazówki, co jeszcze sprawdzić?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.