Skocz do zawartości
sznajdik

Nie opuszcza ciężkich maszyn MF3060

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
MF3060
sznajdik    147

Jak w temacie problem jest taki że jak podniosę dajmy na to maszynę 1200kg nie podnosi zbyt szybko na wolnych obrotach(gorący olej) i po przejechaniu kilku metrów już nie da się opuścić muszę albo wyjść i ręcznie ruszyć elektrozaworem albo zauważyłem że jak szarpnę kilka razy  wajchą od wyjść hydraulicznych to potrafi załapać. Wydaje mi się że powstaje zbyt duże ciśnienie żeby elektromagnes dał rade sam otworzyć opuszczanie ewentualnie dostaje za słaby prąd by ruszyć elektromagnes. Dodam że z mniejszą maszyną chodzi normalnie ma ktoś jakiś pomysł? przecież udźwig podnośnika ma ponad 3t to śmiało powinien podnieść 1,5t maszynę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

A jak podniesiesz i zaraz opuścisz to się uda, czy też się blokuje? Takie klinowanie po czasie może świadczyć o przepuszczającym zaworze i nie zbyt czystym oleju.

Druga sprawa to udzwig. Trzeba wiedzieć że mierzony jest w linii haków w pionowym ciągu. Wygląda to tak jak byś założył belkę i do tego podwiesił ciężar. Każda maszyna wystaje i im dalej tym gorzej. Dlatego nie można się tym sugerować że jak pług waży 1,5 tony to go podniesie bo ma udzwig 3 ton, bo na pewno nie da rady.

Kolejna sprawa to mocowanie łącznika centralnego, często łączy się go tak że koniec maszyny podnosi się o większą długość niż wynosi skok ramion podnośnika, to również działa na nie korzyść, bo załóżmy że skok ramion ma 70cm a koniec maszyny podnosi się o 100cm to jest to dzwignia zmiejszająca siłę udzwigu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Jak podnoszę i zaraz opuszczam jest ok nawet jadąc robię te czynność cały czas to wszystko gra problem jest jak jakiś czas nie używam funkcji góra dół wtedy zacina się i trzeba kombinować albo wysiąść. Co do udźwigu wiem że im dłuższa tym musi być lżejsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    140
Napisano (edytowany)

Wynika z tego że rozdzielacz delikatnie przepuszcza, do tego jak olej nie jest krystalicznie czysty,to tak się będzie działo. Polega to na tym że olej przeciskając się przez nieszczelny rozdzielacz wpycha mikro opiłki po między części ruchome rozdzielacza i te się przez to klinują. Dlatego im większy ciężar (wyższe ciś. w układzie) i dłuższa przerwa w używaniu rozdzielacza, to większe prawdopodobieństwo że się przytnie.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    205

Częsta przypadłość w tym układzie. Wymienić olej, filtry i przepłukać elektrozawory.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147
Napisano (edytowany)

Nie takie rzeczy się działy z olejem i wszystko działało. A taka ciekawostka jak jest zacięty podnośnik i dam prąd bezpośrednio na cewkę od opuszczania to opuszcza i co w takim przypadku? A na przewodach zasilających cewkę podczas opuszczania mam ok 14v

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

No kolego @ptaszyna miałeś rację z tym olejem padła tarcza od hamulców i robiło syf do tego kawałek okładziny z drugiej odpadło i najciekawsze zaczęły się sypać zęby na tych krótkich półośach na których osadzone są tarcze hamulcowe ogólnie masakra się działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

 A taka ciekawostka jak jest zacięty podnośnik i dam prąd bezpośrednio na cewkę od opuszczania to opuszcza i co w takim przypadku? A na przewodach zasilających cewkę podczas opuszczania mam ok 14v

Myślę że rozwiązaniem tej ciekawostki jest ustawienie (regulacja) szybkości opadania, prawdopodobnie przy ciężkiej maszynie masz zmniejszoną szybkość opadania i w tym momencie rozdzielacz jest celowo hamowany. Gdy podajesz napięcie bezpośrednio, nie ma sztucznej bariery tylko rozdzielacz (cewka) działa na 100%.

 

A tak z ciekawości zapytam, jak rozpoznać kiedy kończą się hamulce (tarcze). Ma ktoś jakiś pomysł? ( po za demontażem zwolnic) Jak długo mogą wytrzymać tarcze. Pytam bo mam dwa takie sprzęty i zaczynam się bać :ph34r:. Bo z tego co się na czytałem ile problemów powoduje przegapienie momentu zużycia tarcz, zastanawiam się kiedy je wymienić , tak profilaktycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Też tak sobie myślałem kilka razy czy jest jakaś "różnica" np. w hamowaniu na zużytych tarczach. Czytałem, szukałem i nic nie znalazłem :/


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Zero różnicy tylko zgrzyt się pojawił przy ostrym hamowaniu gdzie nie było okładziny. Co do cewki i ustawienia prędkości opadania to chyba pierwsze co się sprawdza to ustawienia ehr-u jak coś jest nie halo  chyba że ehr szwankuje ale to za dużo zbieżności w tych nieprawidłowościach na raz by było pewnie opiłki blokowały czy coś jak ogarnę temat i będzie już w miarę czysta skrzynia to zobaczę co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    308

tam jeszcze jest powiązanie z rozdzielaczem na hydraulikę zewnętrzną i jak miałeś syf do zobacz jeszcze tam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Już temat ogarnięty Danielu jeszcze zostało pompę spróbować oddać do reklamacji wiadomo opiłki zrobiły swoje......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
    • Przez Michał6180
      witam mam problem z ciągnikiem 6180 polega on na tym ze traktor nie chce jezdzic po rozgrzaniu ostatnio prasowałem słome ok 8ha po przepracowaniu 4 hektarów traktor ustał na polu nie chciał jeździć biegi bez sprzegła wchodziły po jakimś czasie traktor zaczął jezdzić cały czas sie to działo wymieniłem pompkę sprzęgła był jakiś czas spokój a później przyszedł czas na kukurydzę woziłem nim jakiś czas był spokój po paru godzinach traktor na pusto nie dawał rady podjeżdżać pod z górkę na drodze silnik nie tracił obrotów tylko było czuć jak traktor spowalniał a wjazd na pryzmę nie było mowy zebym wjechał szosowymi biegami traktor stawał w miejscu i nie chciał jechać z terenowymi miał nawet problemy wjezdzać zdecydowałem wymienić pompę w skrzyni wymieniłem ale okazało sie ze nadal ciężko podjeżdża pod górę i teraz stoi na podwórku i nie chce jezdzić biegi wchodzą bez sprzęgła i nie wiem co robić więc prosze was o pomoc co z tym robić za wszelkie odpowiedzi Bardzo Dziękuję :)
    • Przez Mariano126
      Witam wszystkich jestem nowy na forum i równocześnie nowym użytkownikiem MF 3060 czytałem dużo na forum na temat EHR ale nie znalazłem odpowiedzi która pomogła by mi rozwiązać mój problem z EHR a jest on następujący po zapaleniu ciągnika i po przygazowaniu (włączenie ładowania) zaswieca sie dolna kontrolka EHR (opuszczanie) mimo iż przełącznik jest w pozycji neutralnej powiem jeszcze ze ta kontrolka swieci Ciągle nawet po zgaszeniu ciągnika nawet gdy przełącze na pozycje dzwigania zaswieca sie górna kontrolna ale swieci również dolna a podnośnik ani drgnie podnosnik mozna podnieś jedynie odpinająć przednią wtyczke od jednego z elektrozaworu a wciskająć recznie drugi które znajdują sie z tyłu ko lewego tylniego koła
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.