sznajdik

Nie opuszcza ciężkich maszyn MF3060

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
MF3060
sznajdik    171

Jak w temacie problem jest taki że jak podniosę dajmy na to maszynę 1200kg nie podnosi zbyt szybko na wolnych obrotach(gorący olej) i po przejechaniu kilku metrów już nie da się opuścić muszę albo wyjść i ręcznie ruszyć elektrozaworem albo zauważyłem że jak szarpnę kilka razy  wajchą od wyjść hydraulicznych to potrafi załapać. Wydaje mi się że powstaje zbyt duże ciśnienie żeby elektromagnes dał rade sam otworzyć opuszczanie ewentualnie dostaje za słaby prąd by ruszyć elektromagnes. Dodam że z mniejszą maszyną chodzi normalnie ma ktoś jakiś pomysł? przecież udźwig podnośnika ma ponad 3t to śmiało powinien podnieść 1,5t maszynę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    141

A jak podniesiesz i zaraz opuścisz to się uda, czy też się blokuje? Takie klinowanie po czasie może świadczyć o przepuszczającym zaworze i nie zbyt czystym oleju.

Druga sprawa to udzwig. Trzeba wiedzieć że mierzony jest w linii haków w pionowym ciągu. Wygląda to tak jak byś założył belkę i do tego podwiesił ciężar. Każda maszyna wystaje i im dalej tym gorzej. Dlatego nie można się tym sugerować że jak pług waży 1,5 tony to go podniesie bo ma udzwig 3 ton, bo na pewno nie da rady.

Kolejna sprawa to mocowanie łącznika centralnego, często łączy się go tak że koniec maszyny podnosi się o większą długość niż wynosi skok ramion podnośnika, to również działa na nie korzyść, bo załóżmy że skok ramion ma 70cm a koniec maszyny podnosi się o 100cm to jest to dzwignia zmiejszająca siłę udzwigu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    171

Jak podnoszę i zaraz opuszczam jest ok nawet jadąc robię te czynność cały czas to wszystko gra problem jest jak jakiś czas nie używam funkcji góra dół wtedy zacina się i trzeba kombinować albo wysiąść. Co do udźwigu wiem że im dłuższa tym musi być lżejsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    141
Napisano (edytowany)

Wynika z tego że rozdzielacz delikatnie przepuszcza, do tego jak olej nie jest krystalicznie czysty,to tak się będzie działo. Polega to na tym że olej przeciskając się przez nieszczelny rozdzielacz wpycha mikro opiłki po między części ruchome rozdzielacza i te się przez to klinują. Dlatego im większy ciężar (wyższe ciś. w układzie) i dłuższa przerwa w używaniu rozdzielacza, to większe prawdopodobieństwo że się przytnie.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    237

Częsta przypadłość w tym układzie. Wymienić olej, filtry i przepłukać elektrozawory.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    171
Napisano (edytowany)

Nie takie rzeczy się działy z olejem i wszystko działało. A taka ciekawostka jak jest zacięty podnośnik i dam prąd bezpośrednio na cewkę od opuszczania to opuszcza i co w takim przypadku? A na przewodach zasilających cewkę podczas opuszczania mam ok 14v

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    171

No kolego @ptaszyna miałeś rację z tym olejem padła tarcza od hamulców i robiło syf do tego kawałek okładziny z drugiej odpadło i najciekawsze zaczęły się sypać zęby na tych krótkich półośach na których osadzone są tarcze hamulcowe ogólnie masakra się działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    141

 A taka ciekawostka jak jest zacięty podnośnik i dam prąd bezpośrednio na cewkę od opuszczania to opuszcza i co w takim przypadku? A na przewodach zasilających cewkę podczas opuszczania mam ok 14v

Myślę że rozwiązaniem tej ciekawostki jest ustawienie (regulacja) szybkości opadania, prawdopodobnie przy ciężkiej maszynie masz zmniejszoną szybkość opadania i w tym momencie rozdzielacz jest celowo hamowany. Gdy podajesz napięcie bezpośrednio, nie ma sztucznej bariery tylko rozdzielacz (cewka) działa na 100%.

 

A tak z ciekawości zapytam, jak rozpoznać kiedy kończą się hamulce (tarcze). Ma ktoś jakiś pomysł? ( po za demontażem zwolnic) Jak długo mogą wytrzymać tarcze. Pytam bo mam dwa takie sprzęty i zaczynam się bać :ph34r:. Bo z tego co się na czytałem ile problemów powoduje przegapienie momentu zużycia tarcz, zastanawiam się kiedy je wymienić , tak profilaktycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Też tak sobie myślałem kilka razy czy jest jakaś "różnica" np. w hamowaniu na zużytych tarczach. Czytałem, szukałem i nic nie znalazłem :/


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    171

Zero różnicy tylko zgrzyt się pojawił przy ostrym hamowaniu gdzie nie było okładziny. Co do cewki i ustawienia prędkości opadania to chyba pierwsze co się sprawdza to ustawienia ehr-u jak coś jest nie halo  chyba że ehr szwankuje ale to za dużo zbieżności w tych nieprawidłowościach na raz by było pewnie opiłki blokowały czy coś jak ogarnę temat i będzie już w miarę czysta skrzynia to zobaczę co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    365

tam jeszcze jest powiązanie z rozdzielaczem na hydraulikę zewnętrzną i jak miałeś syf do zobacz jeszcze tam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    171

Już temat ogarnięty Danielu jeszcze zostało pompę spróbować oddać do reklamacji wiadomo opiłki zrobiły swoje......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Scoti
      Witam mam problem nie wiem co robić zaraz wiosna a ciągnik stoi. Paręnaście dni temu odpaliłem ciagnik bo miałem gdzieś jechać lecz kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni sie nie zapalała dodam ze wcześniej sie paliła ,ale nie podczas wciskania sprzegła jak powinno byc tylko po przekreceniu kluczyka. Nie ma też zółwia i zająca nie dział napęd , blokada i WOM. Myślałem ze to czujnik ciśnienia oleju wiec go wymieniłem bo stary był dziwny na nowym to samo. Potem poszła diagnoza ze komputer padł i trzeba go sprawdzić tak wiec odkreciłem podjechałem do znajomego wkreciłem u niego działało ,ale wziąłem od niego komputer to u mnie nic nie działało. Przeczyściłem wszystkie elektrozawory , sprawdzałem bezpiecznki wszystko ok tak wiec  co może być na rzeczy ,że nie ma kontrolki żółwia zajaca napedu wałka i blokady ? z góry dziekuje za wszelkie chęci pomocy.
    • Przez dawid1983
      Witam ponownie  jestem po wymianie filtrow hydraulicznych i oleju hydraulicznego  i stwierdzilem ze na ten sezon wymienie olej w silniku w tamtym sezonie duzo nie przejechalem i ku mojemu zdziwieniu dzis zabralem sie za spuszczenie i co sie okazalo czarny jak smola a byl zalany turdus15w/40 niechce tego oleju moze poradzicie jaki wy zalewacie swoje mf-y
    • Przez Piotr0890
      Witam. Poszukuje katalogu części do mf 3080. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez sznajdik
      Czy po wymianie pompy mogą się zapowietrzyć hamulce?
      Czy odpowietrzając hamulce muszę odpowietrzyć też zawór hamulców do przyczep?
      Jak tak jaka jest kolejność czynności czy najpierw zawór później koła? i które pierwsze które drugie?
    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.