krzychu652

Załączanie WOM Belarus

Polecane posty

krzychu652    3

Witam.

Mam pytanie odnośnie WOM-u w Belarusie. Mam Belarusa 892 z 2013 r. (w sumie to jest 820 + turbina + szybsze przełożenia na skrzyni biegów) i tam jest WOM załączany mechanicznie dźwignią - której przełączenie w celu włączenia bądź wyłączenia WOM-u wymaga sporo siły. Po za tym WOM na razie sprawuje się dobrze. Nabawiłem się w tym roku trochę problemów z prawą ręką i jest mi trudno używać WOM-u (bo dźwignia ciężko chodzi), a zbliża się sezon pracy z prasą, orkanem i rozrzutnikiem obornika. Czy znacie jakieś sposoby na przerobienie tego mechanizmu, żeby lżej działał - bez zbędnych ingerencji w całą mechanikę - nie chciałbym aby powstały jakieś nowe problemy z WOM-em. Czy może możliwe jest przerobienie na włączanie hydrauliczne, bez wielu przeróbek, tak jak w modelach lepiej wyposażonych?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemekuliski    126

silownik elektryczny możesz zastosować
a dłuższe ramię przykręcić na dwie śruby do aktualnej dźwigni nie da rady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Posmaruj oś na której obraca się sama dźwignia, posmaruj oś na której obraca się pod podłogą wajcha w kształcie litery L. Ja tam założyłem kalamitkę. I zaraz będzie chodzić lepiej. Miałem ten sam problem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jak u siebie włączam, to mi bark skrzypi. Z tyłu na dole jest takie coś jakby sprężyna w blaszanej szklance po prawej stronie. To chyba od włączania, co?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu652    3
Napisano (edytowany)

silownik elektryczny możesz zastosować

a dłuższe ramię przykręcić na dwie śruby do aktualnej dźwigni nie da rady?

Na pewno da radę i tak pewnie zrobię ostatecznie, ale zastanawiałem się czy zna ktoś może jakiś inny sposób żeby przerobić jakoś ten mechanizm i żeby nie robić tzw. druciarstwa w kabinie, bo maszyna jest w miarę nowa i na razie cała w oryginale. Dodatkowo długa dźwignia będzie miała większy skok, co też nie jest zbyt wygodne. :) Z tego co wiem problem opornego działania tej dźwigni jest powszechny niestety - ruska myśl techniczna :P.

 

Edytowano przez krzychu652

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jesli nie napędzasz nic co ma duże zapotrzebowanie na moc to możesz z tyłu popuścić na sprężynie.

A ostatecznie przerobić załączane hydraulicznie jak w nowszych belarusach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu652    3
Napisano (edytowany)

Jesli nie napędzasz nic co ma duże zapotrzebowanie na moc to możesz z tyłu popuścić na sprężynie.

A ostatecznie przerobić załączane hydraulicznie jak w nowszych belarusach.

Wolałbym nie popuszczać, bo 6-tonowy rozrzutnik z posuwem mechanicznym porządnie załadowany powoduje nieraz lekki poślizg wałka przy rozruchu.

A nie orientujecie się, czy taka przeróbka to duży koszt i konieczność jakiś poważnych ingerencji w hydraulikę ? Nie musiałoby być nawet rozwiązanie elektrohydrauliczne, wystarczyłby mi zwykły rozdzielacz, nie wiem np. sekcja od cyklopa czy cokolwiek.

 

Edytowano przez krzychu652

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Można na zwykły rozdzielacz jednosekcyjny z zatrzaskiem. Tylko musi być jeszcze zawór przelewowy utrzymujący stałe ciśnienie takie jakie jest wymagane nie wiem ile koło 8 bar zdaje się, siłownik i węże. Tyle. Chyba że zawór przy rozdzielaczu da rady pracować na takim niskim to wystarczył by. Cena trudno mi powiedzieć.

Rozdzielacz z zatrzaskiem 40 l 160 zł, 80L 320 zł.

Siłownik womu 170 zeta.

Elektryczny rozdzielacz... nie mogę znaleźć ale nie był tani i nie miał bloku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Sorry za natręctwo. Czy jak to poluzuję, to lżej będzie chodziło?

 

b5c9329c674667f7e4c6e79e16e30bf0_orig.jp


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak lżej. Ale jeśli obciążysz wom maszyną o dużym zapotrzebowaniu mocy będzie ślizgała taśma. Poza tym jednym warunkiem nie ma innych przeciwwskazań.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

nie popuszczaj spalisz taśmę a potem. kuuuuupa roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wszystko zależy co będzie napędzał. Np. zawieszany opryskiwacz, rozsiewacz do nawozów zawieszany ma małe zapotrzebowanie na moc i jak popuści obrót czy dwa nic się nie stanie. Tylko czy to się opłaci? Dobrze niech posmaruje wszystkie punkty obrotu i zobaczy co dalej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Z kolegą przerabialiśmy ten temat w polskiej podróbce Belarusa. Zatarta była tulejka na wspólnej ośce cięgła Wom i ręcznego hamulca. Polecam to sprawdzić, bo ta tulejka pracuje w piachu z koła.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Dla tego ja mam tam założoną kalamitkę. Nawet dźwignię w kabinie z czasem potrafi  łapie i dobrze jej kapnąć oleju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie będę tego ruszał, tylko posmaruję. Dzięki za rady.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Sprawdź tylko z ciekawości jak głęboko jest ta śruba od sprężyny wkręcona. Według instrukcji mierząc odległość od dźwigni do łba śruby ma być 35 mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2345

Według instrukcji dzwignia nie powinna stawiac wiekszych oporow niz podniesienie 15 kilo. Wiec za lekko to nie moze chodzic bo tasmy spali sie


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

To już sporo jak na jedną rękę.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez chrap17
      Witam. Ostatnio zakupilem prase sipma z569/1, lecz w komplecie nie dostalem walka wom. Wiem ze musi być on z sprzeglem(sruba zrywalna) i chcialem do innego walka dolozyc widłaka z zabezpieczeniem lecz nie wiem ile ma wynosic siła  tego zabezpieczenia Nm. Jezeli ktos moglby sprawdzic na swoim wałku to bym był bardzo wdzieczny.
    • Przez Legend115
      Witam wszystkich . Czy ktos ma wiedze jak zalaczany jest wom ,sprzeglo womu w landini legend 115 96r mam zamiar nabyc taki ciagnik ale brak mi wiedzy na jego temat . Moze ktos ma instrukcje od tego ciagnika i muglby sie nia podzielic
    • Przez MariuszKlim
      Cześć
      Szukam używki: ładowacz TUR do tego ciągnika, ktoś może wie z jakich ciągników pasować będzie taki rozstaw/mocowań tura? małe przeróbki mogą być
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj