krzychu652

Załączanie WOM Belarus

Polecane posty

krzychu652    1

Witam.

Mam pytanie odnośnie WOM-u w Belarusie. Mam Belarusa 892 z 2013 r. (w sumie to jest 820 + turbina + szybsze przełożenia na skrzyni biegów) i tam jest WOM załączany mechanicznie dźwignią - której przełączenie w celu włączenia bądź wyłączenia WOM-u wymaga sporo siły. Po za tym WOM na razie sprawuje się dobrze. Nabawiłem się w tym roku trochę problemów z prawą ręką i jest mi trudno używać WOM-u (bo dźwignia ciężko chodzi), a zbliża się sezon pracy z prasą, orkanem i rozrzutnikiem obornika. Czy znacie jakieś sposoby na przerobienie tego mechanizmu, żeby lżej działał - bez zbędnych ingerencji w całą mechanikę - nie chciałbym aby powstały jakieś nowe problemy z WOM-em. Czy może możliwe jest przerobienie na włączanie hydrauliczne, bez wielu przeróbek, tak jak w modelach lepiej wyposażonych?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silownik elektryczny możesz zastosować
a dłuższe ramię przykręcić na dwie śruby do aktualnej dźwigni nie da rady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Posmaruj oś na której obraca się sama dźwignia, posmaruj oś na której obraca się pod podłogą wajcha w kształcie litery L. Ja tam założyłem kalamitkę. I zaraz będzie chodzić lepiej. Miałem ten sam problem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    93

Jak u siebie włączam, to mi bark skrzypi. Z tyłu na dole jest takie coś jakby sprężyna w blaszanej szklance po prawej stronie. To chyba od włączania, co?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu652    1
Napisano (edytowany)

silownik elektryczny możesz zastosować

a dłuższe ramię przykręcić na dwie śruby do aktualnej dźwigni nie da rady?

Na pewno da radę i tak pewnie zrobię ostatecznie, ale zastanawiałem się czy zna ktoś może jakiś inny sposób żeby przerobić jakoś ten mechanizm i żeby nie robić tzw. druciarstwa w kabinie, bo maszyna jest w miarę nowa i na razie cała w oryginale. Dodatkowo długa dźwignia będzie miała większy skok, co też nie jest zbyt wygodne. :) Z tego co wiem problem opornego działania tej dźwigni jest powszechny niestety - ruska myśl techniczna :P.

 

Edytowano przez krzychu652

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Jesli nie napędzasz nic co ma duże zapotrzebowanie na moc to możesz z tyłu popuścić na sprężynie.

A ostatecznie przerobić załączane hydraulicznie jak w nowszych belarusach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu652    1
Napisano (edytowany)

Jesli nie napędzasz nic co ma duże zapotrzebowanie na moc to możesz z tyłu popuścić na sprężynie.

A ostatecznie przerobić załączane hydraulicznie jak w nowszych belarusach.

Wolałbym nie popuszczać, bo 6-tonowy rozrzutnik z posuwem mechanicznym porządnie załadowany powoduje nieraz lekki poślizg wałka przy rozruchu.

A nie orientujecie się, czy taka przeróbka to duży koszt i konieczność jakiś poważnych ingerencji w hydraulikę ? Nie musiałoby być nawet rozwiązanie elektrohydrauliczne, wystarczyłby mi zwykły rozdzielacz, nie wiem np. sekcja od cyklopa czy cokolwiek.

 

Edytowano przez krzychu652

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Można na zwykły rozdzielacz jednosekcyjny z zatrzaskiem. Tylko musi być jeszcze zawór przelewowy utrzymujący stałe ciśnienie takie jakie jest wymagane nie wiem ile koło 8 bar zdaje się, siłownik i węże. Tyle. Chyba że zawór przy rozdzielaczu da rady pracować na takim niskim to wystarczył by. Cena trudno mi powiedzieć.

Rozdzielacz z zatrzaskiem 40 l 160 zł, 80L 320 zł.

Siłownik womu 170 zeta.

Elektryczny rozdzielacz... nie mogę znaleźć ale nie był tani i nie miał bloku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    93

Sorry za natręctwo. Czy jak to poluzuję, to lżej będzie chodziło?

 

b5c9329c674667f7e4c6e79e16e30bf0_orig.jp


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Tak lżej. Ale jeśli obciążysz wom maszyną o dużym zapotrzebowaniu mocy będzie ślizgała taśma. Poza tym jednym warunkiem nie ma innych przeciwwskazań.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Wszystko zależy co będzie napędzał. Np. zawieszany opryskiwacz, rozsiewacz do nawozów zawieszany ma małe zapotrzebowanie na moc i jak popuści obrót czy dwa nic się nie stanie. Tylko czy to się opłaci? Dobrze niech posmaruje wszystkie punkty obrotu i zobaczy co dalej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220

Z kolegą przerabialiśmy ten temat w polskiej podróbce Belarusa. Zatarta była tulejka na wspólnej ośce cięgła Wom i ręcznego hamulca. Polecam to sprawdzić, bo ta tulejka pracuje w piachu z koła.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Dokładnie. Dla tego ja mam tam założoną kalamitkę. Nawet dźwignię w kabinie z czasem potrafi  łapie i dobrze jej kapnąć oleju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    93

Nie będę tego ruszał, tylko posmaruję. Dzięki za rady.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Dokładnie. Sprawdź tylko z ciekawości jak głęboko jest ta śruba od sprężyny wkręcona. Według instrukcji mierząc odległość od dźwigni do łba śruby ma być 35 mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    248

Według instrukcji dzwignia nie powinna stawiac wiekszych oporow niz podniesienie 15 kilo. Wiec za lekko to nie moze chodzic bo tasmy spali sie


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220

To już sporo jak na jedną rękę.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gipek69
      Witam wszystkich
      Szukam osób które posiadają ciągnik BELARUS ze skrzynią 24/12. Zależy mi na opisie przełożeń. Dostępności u dealerów. I opinie z użytkownia. Pozdrawiam
    • Przez KubAE86
      Witam czy na taką felgę mogę zakładać oponę 360/70/r20? Czy lepiej 320/70 ?

    • Przez TheXxKamilxX
      Siemka chciałbym się zapytać jak sie zabrać za pomalowanie takich plastików
      https://zapodaj.net/f270b95795aa8.jpg.html
      https://zapodaj.net/ee40f1eec4126.jpg.html
      https://zapodaj.net/5af9e6c035778.jpg.html
      Maska i błotniki straciły kolor po około 4 latach od zakupu
      Jaki rodzaj farby kupić bo w sumie nw co to za materiał  i jaki lakier 
      I ostatnie pytanie na to pęknięcie na błotniku wystarczy Żywica App i mata ?? 
      Wiem że może głupie pytanie ale jestem zielony w tym temacie
      Z góry dzięki za odp
       
    • Przez Rafaeloelo
      Witam potrzebuje pomocy okres orki pozyczyłem traktor od szefa, dzisiaj podnioslem pług zabezpieczylem żeby nie opadł i już nie chce podnosić jaka może być przyczyna? Poratujcie bo trzeba go oddać? Z gory dziękuję za zainteresowanie:)
    • Przez Pattyk9601
      Witam.
      Panowie mam do wyboru w bardzo podobnych pieniążkach zetora 7745 (90r) lub Belarusa 820 (2009r). O zetorze trochę wiem, jestem w stanie naprawiać jego wszelkie usterki, natomiast o Belarusie nie mam zielonego pojęcia. Chciałbym się dowiedzieć jak on stoi z awaryjnością, dostępem części i czy nie zedrą za nie ze mnie skóry, czy jest trudny w obsłudze, a także jak wygląda komfort pracy. Dodam że Ciągnik ma pracować na około 12ha z kierunkiem rozwoju. Ziemie są różne, od lekkich do ciężkich gliniastych. Teren dość pagórkowaty. Sprzet będę dopasowywał do ciągnika. Narazie posiadam c360 to za bogato nie ma
      Jeżeli podobny temat był, to wybaczcie widocznie przeoczyłem.
      Za pomoc serdecznie dziękuję. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.