Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzychu652    1

Witam.

Mam pytanie odnośnie WOM-u w Belarusie. Mam Belarusa 892 z 2013 r. (w sumie to jest 820 + turbina + szybsze przełożenia na skrzyni biegów) i tam jest WOM załączany mechanicznie dźwignią - której przełączenie w celu włączenia bądź wyłączenia WOM-u wymaga sporo siły. Po za tym WOM na razie sprawuje się dobrze. Nabawiłem się w tym roku trochę problemów z prawą ręką i jest mi trudno używać WOM-u (bo dźwignia ciężko chodzi), a zbliża się sezon pracy z prasą, orkanem i rozrzutnikiem obornika. Czy znacie jakieś sposoby na przerobienie tego mechanizmu, żeby lżej działał - bez zbędnych ingerencji w całą mechanikę - nie chciałbym aby powstały jakieś nowe problemy z WOM-em. Czy może możliwe jest przerobienie na włączanie hydrauliczne, bez wielu przeróbek, tak jak w modelach lepiej wyposażonych?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silownik elektryczny możesz zastosować
a dłuższe ramię przykręcić na dwie śruby do aktualnej dźwigni nie da rady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Posmaruj oś na której obraca się sama dźwignia, posmaruj oś na której obraca się pod podłogą wajcha w kształcie litery L. Ja tam założyłem kalamitkę. I zaraz będzie chodzić lepiej. Miałem ten sam problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    22

Jak u siebie włączam, to mi bark skrzypi. Z tyłu na dole jest takie coś jakby sprężyna w blaszanej szklance po prawej stronie. To chyba od włączania, co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu652    1
Napisano (edytowany)

silownik elektryczny możesz zastosować

a dłuższe ramię przykręcić na dwie śruby do aktualnej dźwigni nie da rady?

Na pewno da radę i tak pewnie zrobię ostatecznie, ale zastanawiałem się czy zna ktoś może jakiś inny sposób żeby przerobić jakoś ten mechanizm i żeby nie robić tzw. druciarstwa w kabinie, bo maszyna jest w miarę nowa i na razie cała w oryginale. Dodatkowo długa dźwignia będzie miała większy skok, co też nie jest zbyt wygodne. :) Z tego co wiem problem opornego działania tej dźwigni jest powszechny niestety - ruska myśl techniczna :P.

 

Edytowano przez krzychu652

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jesli nie napędzasz nic co ma duże zapotrzebowanie na moc to możesz z tyłu popuścić na sprężynie.

A ostatecznie przerobić załączane hydraulicznie jak w nowszych belarusach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu652    1
Napisano (edytowany)

Jesli nie napędzasz nic co ma duże zapotrzebowanie na moc to możesz z tyłu popuścić na sprężynie.

A ostatecznie przerobić załączane hydraulicznie jak w nowszych belarusach.

Wolałbym nie popuszczać, bo 6-tonowy rozrzutnik z posuwem mechanicznym porządnie załadowany powoduje nieraz lekki poślizg wałka przy rozruchu.

A nie orientujecie się, czy taka przeróbka to duży koszt i konieczność jakiś poważnych ingerencji w hydraulikę ? Nie musiałoby być nawet rozwiązanie elektrohydrauliczne, wystarczyłby mi zwykły rozdzielacz, nie wiem np. sekcja od cyklopa czy cokolwiek.

 

Edytowano przez krzychu652

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Można na zwykły rozdzielacz jednosekcyjny z zatrzaskiem. Tylko musi być jeszcze zawór przelewowy utrzymujący stałe ciśnienie takie jakie jest wymagane nie wiem ile koło 8 bar zdaje się, siłownik i węże. Tyle. Chyba że zawór przy rozdzielaczu da rady pracować na takim niskim to wystarczył by. Cena trudno mi powiedzieć.

Rozdzielacz z zatrzaskiem 40 l 160 zł, 80L 320 zł.

Siłownik womu 170 zeta.

Elektryczny rozdzielacz... nie mogę znaleźć ale nie był tani i nie miał bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Sorry za natręctwo. Czy jak to poluzuję, to lżej będzie chodziło?

 

b5c9329c674667f7e4c6e79e16e30bf0_orig.jp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Tak lżej. Ale jeśli obciążysz wom maszyną o dużym zapotrzebowaniu mocy będzie ślizgała taśma. Poza tym jednym warunkiem nie ma innych przeciwwskazań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    44

nie popuszczaj spalisz taśmę a potem. kuuuuupa roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Wszystko zależy co będzie napędzał. Np. zawieszany opryskiwacz, rozsiewacz do nawozów zawieszany ma małe zapotrzebowanie na moc i jak popuści obrót czy dwa nic się nie stanie. Tylko czy to się opłaci? Dobrze niech posmaruje wszystkie punkty obrotu i zobaczy co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Z kolegą przerabialiśmy ten temat w polskiej podróbce Belarusa. Zatarta była tulejka na wspólnej ośce cięgła Wom i ręcznego hamulca. Polecam to sprawdzić, bo ta tulejka pracuje w piachu z koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Dokładnie. Dla tego ja mam tam założoną kalamitkę. Nawet dźwignię w kabinie z czasem potrafi  łapie i dobrze jej kapnąć oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Nie będę tego ruszał, tylko posmaruję. Dzięki za rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Dokładnie. Sprawdź tylko z ciekawości jak głęboko jest ta śruba od sprężyny wkręcona. Według instrukcji mierząc odległość od dźwigni do łba śruby ma być 35 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    53

Według instrukcji dzwignia nie powinna stawiac wiekszych oporow niz podniesienie 15 kilo. Wiec za lekko to nie moze chodzic bo tasmy spali sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×