Skocz do zawartości
adamson330

Zachodnie, niemieckie uzywane przyczepy z drewnianymi burtami- opinie

Polecane posty

adamson330    4

Czołem

 

Co sądzicie o  używanych  przyczepach  z zachodu . Drewniane burty. Znalazłem kilka ciek awych ogłoszeń:

 

https://www.olx.pl/o...57-IDlWJM0.html

https://www.olx.pl/o...57-IDldVvC.html

https://www.olx.pl/o...57-IDm0BRA.html

https://www.olx.pl/o...57-IDm0BtO.html

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-wywrotka-kemper-6t-CID757-IDlhB0g.html

 

Jak jest z trwałością tego drewna? Mogą stać pod chmurką?

Ogólne uwagi

Ceny wg Was?

 

Ps Przyczepy głównie do zboża w żniwa i sporadycznie do innych prac. Ciągnik MTZ 82.

 

Z góry dzięki za pomoc

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    56

teoretycznie mogą bo dobrze są zabezpieczone ale pewnie zaczną gnić po pewnym czasie.
ja ma taką Niemkę ale kupiona była za 1200 zł kilka lat temu. burty były w słabym stanie i zmieniłem na blachę. znajomy ma taką jak ta zielona i nic nie zmieniał i mu służy. musisz pamiętać aby dbać o hamulec najazdowy, przy 8 tonach wypada coś miec, ciekawym rozwiązaniem jest zbiornik i pompa by móc podnosić bez ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SajzPL    26

Moim zdaniem burty drewniane jeśli ich nie połamiesz są lepszym rozwiązaniem-lżejsze, odporniejsze na warunki atmosferyczne i tańsze w naprawie. Znajomy ma dwie przyczepy jak w linku pierwszym, kilka razy porzyczałem i bardzo mi się spodobały głównie przez to że są niskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

aprochota    19

zachodnie przyczepy maja bardzo solidne ramy nie to co nasze d47 itp. a burty nawet jesli są polamane to koszt nowych burt metalowych niejest duzy za 10 000 zl z 3 stronnym wywrotem nic lepszego nie kupisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    4

@lukaschels

za 1200zł czy 12 tys? :)

Tam jest tylko hamulec najazdowy? Jeśli brak pneumatyki to się chyba nie zarejestruje, a chciałbym to zrobić.

Pompka ze zbiornikiem fajna sprawa. Przyczepę można opróżniać w żniwa bez ciągnika. Na pożyczki dobra, oleje się nie mieszają.

 

@SajzPL

Z tym drewnem też mi się tak wydaje. Na pomostach, tarasach itp są zabezpieczone deski i wytrzymują lata. Ważne żeby woda nie stała.

Te co pożyczałeś miały pneumatykę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    22

a dlaczego bez pneumatyki ci nie zarejestruja? przecież jest to oryginalne rozwiązanie zrobione przez producenta i spełnia normy na ich lata produkcji czyli lata 70 60 a co do burt to z czasem można wymienić na metalowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    4

Oglądałem dziś tą:

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-krone-CID757-IDldVvC.html

Fajna nawet. Oponki, podłoga, siłownik, resory zdrowe. Jedynie burty takie sobie ale jeszcze posłużą. Hamulec tylko najazdowy. Wymiary skrzyni 2x4,5x0,9m. DMC chyba 7200kg. Nie ma Brefa ale jest niemiecka umowa sprzedażny. Handlarz mówi ze rejestracja zależy od wydziału komunikacji. Muszę się zorientować czy w moim by to przeszło. Ewentualnie proponował rejestracje na siebie i po pól roku przepisanie. Sporo korowodów. Wspominał coś że z hamulcem najazdowym wbijaja w dowód 4 tony, tylko czy DMC czy ładowności to nie potrafił powiedzieć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Moim zdaniem ładowność wielu podana jest z lekką fantazją. Np ta ostatnia za 4900. Przecież przy 6 tonach to się wszystko rozleci. Burty drewniane może i są dobre jak przyczepę się garażuje. Poza tym stan tych już na przyczepach w wielu wypadkach nie wygląda najlepiej. i widać, że burty się rozłażą. Problem jest też z częściami. Kumpel kupił ifę. Felgi popękały to od polskiej trzeba było dorabiać. Opony często tez są w różnych dziwnych rozmiarach. Pakę co prawda miał metalową. Ale powyrabiane były jabłka w siłownikach więc co raz wypadały, Wszystko ciekło. A jak kupował u handlarza wyglądała ładnie. Ja już wolę polską d 47 lub coś podobnego popularnego na naszym rynku. O części łatwo. A nie ma co się łudzić, że jak zaczniemy stara przyczepę użytkować to różne kwiatki powychodzą. Bo jak mówiłem u handlarza wygląda ładnie. Remont burt z desek to tez nie takie grosze. Porządne deski kosztują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Przy tych 6-stkach osie cieńkie jak zapałki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Wszystkie mają lekko po 2 - 3 tony ładowności dodane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    22

poszukaj jakiejś hl do remontu tylko będzie wywrot na dwie strony ale to sa mocne przyczepy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    4

Powoli dochodzę do wniosku, że to za dużo kombinacji. Rejestracja powinno być OK, ale ta DMC (niepotwierdzone jeszcze u diagnosty i w wydz. komunikacj) 4 t. Wychodzi ładowności ze 2,5 - 3 tony. Na skrzynie weszło by ok. 6 ton pszenicy. Przy kontroli nawet laik policjant albo krokodylek bez wagi się może przyczepić. Wszystko grubymi nićmi szyte <_<. Konstrukcyjnie są fajne ale te problemy prawne.

 

Na razie będzie to jedyna moja przyczepa na rozruch gospodarstwa. Pasowało by żebym mógł nią wyjechać dalej. Priorytetem jest sprawność a dopiero później wywrot. Do zboża zrobię szyberek w spodzie i będzie ok.

 

@ gosciu506.

Potrzebuje przyczepy na te żniwa, na remont nie ma czasu. HL fajne a Brandyski jeszcze lepsze, ale to przyszłościowa sprawa.

@ asharot, hubertuss

Burty może się w nich rozlecą z czasem, ale konstrukcyjnie to uważam ze są dopracowane. To że materiał jest cieńszy to jeszcze nic nie znaczy. Myślę ze trwałe przeładowanie 20 % spokojnie by zniosły. Z częściami fakt, możne być różnie. Przyczepy maja po >30 lat.

___________________________________________________________________________________________

 

Co myślicie o tej. Jeszcze nie oglądana. Zarejestrowana w PL. DMC 12,650 t. Masa własna 2,7 t. Hamulec najazdowy ale ma bebny pod pneumatyke.

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-kesborer-8-ton-CID757-IDm0BRA.html

 

Tą widziałem. Poszerzona i burty metalowe. Zarejestrowana w PL, DMC ~13t. Odstraszyły mnie trochę resory, nie mogłem też znaleśc tabliczki znamionowej. Hamulce pneumatyczne do poprawek.

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-rolnicza-11-ton-CID757-IDlulwq.html

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

20% przeładowania by zniosły. Tylko nikt nie wie jaka ta ładowność jest. A wszystkie mają na bank dopisaną większą. To są stare przyczepy nie myśl, że wykonane nie wiadomo z czego. Stal stalą. I na odpowiednią ładowność musi być jej odpowiednio dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    24
Napisano (edytowany)

Ale taka zachodnia stal,nawet spracowana i cienka zniesie więcej niż nowa gruba polska stal :lol:

Lepiej poszukaj jakieś normalnej polskiej przyczepy,może nawet warto pokusić się o coś do remontu i samemu zrobić coś porządnego.

Edytowano przez Rolnik1111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    13

 

___________________________________________________________________________________________

 

Co myślicie o tej. Jeszcze nie oglądana. Zarejestrowana w PL. DMC 12,650 t. Masa własna 2,7 t. Hamulec najazdowy ale ma bebny pod pneumatyke.

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-kesborer-8-ton-CID757-IDm0BRA.html

 

 

Ciekawe jakim cudem została zarejestrowana z hamulcem najazdowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    4
Napisano (edytowany)

Wczoraj oglądałem. Hamulce pneumatyczne jednak są ale nie sprawne. Najazdowe jest na przednią oś, dodatkowo działa on na opuszczenie dyszla. Dobra sprawa przy rozlaczaniu przyczepy.
Ogólny stan słaby. Podłoga drewniana, łatana i zapada się. Rama skorododana silnie.
Szukam dalej.

Edytowano przez adamson330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×