zasimex

Nawiew/klimatyzacja Ares 550rz

Polecane posty

zasimex    0
Napisano (edytowany)

Koledzy,

 

mam pytanko dotyczące sterowania nawiewami/klimatyzacją:

 

c59bb2bda351.png

 

w moim Aresie włączam:

 

1 - mam klimatyzację, chodzą tylko wentylatory tył, mogę regulować obroty, ustawiając pokrętło obrotów na 0 wyłączają się wentylatory

2 - mam nawiew zwykły, chodzą tylko wentylatory tył, mogę regulować obroty, ustawiając pokrętło obrotów na 0 wyłączają się wentylatory

3 - mam nawiew zwykły (chyba?), chodzi tylko wentylator z przodu, nie mogę regulować obrotów, nawet ustawiając pokrętło prędkości obrotów na 0 ciągle dmucha...

 

czy tak u Was też to działa czy mam coś zepsute?

Edytowano przez zasimex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Pokrętło drugie od góry służy do wyboru nawiewu, i tak (jak słusznie zauważyłeś) gwiazdka to aktywna klima, środkowa pozycja, to nawiew zimnego (atmosferycznego )powietrza bez udziału klimy. W obu przypadkach pokrętło drugie od dołu powinno być ustawione na niebieskim polu.

Pozycja trzecia to nawiew gorącego powietrza (pokrętło ustawione na czerwone) i wtedy działa wentylator dolny. Powinien dać się tak samo sterować i wyłączać jak te górne. Jeżeli tak nie jest to znaczy że coś ktoś przerobił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    1826

Cześć. Odświeżę temat, może mi ktoś pomoże

A więc gdy drugie pokrętło od góry mam przekręcone na sam dół to powietrze leci na nogi/szybe, gdy przełącze na klimatyzacje(gwiazdka) czy środek to tylko charakterystyczne piknięcie, nic sie nie dzieje i po chwili spala się bezpiecznik od nawiewów z tyłu( te nawiewy mają osobny wentylator? Rozumeiem że to nawiewy od klimy?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Z tyłu są dwa wentylatory, lewy/prawy. Jak przepala się bezpiecznik to pewnie któryś szwankuje. Odkręć pokrywę z tyłu (dolną) to będziesz miał dostęp do wentylatorów, potem rozepnij wtyczkę raz na jednym ,potem drugim i zobaczysz czy przestanie przepalać bezpiecznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    1826

Dziękuje, ptaszyna. Oba wentylatory z tyłu spalone. Warto wymienić od razu osuszacz, klima nie używana z 8 lat  ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

No to trochę bekniesz za wentylatory, ciekawe czemu się przepaliły? Czyżby nie mogły ruszyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik330m    0

Koledzy nawiasem górnych nawiewow szukajcie na autoszrotach nawiewu od reno clio z lat 90tych i przematujcie sam silnik potrzebna tylko lutownica. Jest idetyczny a zaplacicie ok 50 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Witam a do czego służy te pokrętło na samej górze ? czyli jakie parametry wentylacji obsługuje 

 Skoro pokrętło 2 od góry przy położeniu gwiazdka załącza klimę

Dodam ze w moim przypadku pod tym pokrętłem 1 górnym nie ma nic jest same pokrętło i miejsc na 2 wkręty jaka by miało być coś przykręcona a w instalacji leży jakaś kostka która ma zrobione zworkę. I podejrzewam ze jest wpinana do tego elementu co u mnie brakuje a jest sterowane tym pokrętłem . Ma ktoś może fotkę tego elementu  to  może było to wstanie czymś zastąpić.pozdrawiam

panel deski.jpg

Edytowano przez JacoVR6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baska524    2

I jak domontowałes ten brakujący potencjometr za 300 złoty czy nadal klima na zworce?? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati2812820    3588
Dnia 7.01.2018 o 23:39, JacoVR6 napisał:

Witam a do czego służy te pokrętło na samej górze ? czyli jakie parametry wentylacji obsługuje 

 Skoro pokrętło 2 od góry przy położeniu gwiazdka załącza klimę

Dodam ze w moim przypadku pod tym pokrętłem 1 górnym nie ma nic jest same pokrętło i miejsc na 2 wkręty jaka by miało być coś przykręcona a w instalacji leży jakaś kostka która ma zrobione zworkę. I podejrzewam ze jest wpinana do tego elementu co u mnie brakuje a jest sterowane tym pokrętłem . Ma ktoś może fotkę tego elementu  to  może było to wstanie czymś zastąpić.pozdrawiam

To pokrętło służy do ustawienia temperatury klimatyzacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj