Skocz do zawartości
zasimex

Nawiew/klimatyzacja Ares 550rz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ares
zasimex    0
Napisano (edytowany)

Koledzy,

 

mam pytanko dotyczące sterowania nawiewami/klimatyzacją:

 

c59bb2bda351.png

 

w moim Aresie włączam:

 

1 - mam klimatyzację, chodzą tylko wentylatory tył, mogę regulować obroty, ustawiając pokrętło obrotów na 0 wyłączają się wentylatory

2 - mam nawiew zwykły, chodzą tylko wentylatory tył, mogę regulować obroty, ustawiając pokrętło obrotów na 0 wyłączają się wentylatory

3 - mam nawiew zwykły (chyba?), chodzi tylko wentylator z przodu, nie mogę regulować obrotów, nawet ustawiając pokrętło prędkości obrotów na 0 ciągle dmucha...

 

czy tak u Was też to działa czy mam coś zepsute?

Edytowano przez zasimex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    136

Pokrętło drugie od góry służy do wyboru nawiewu, i tak (jak słusznie zauważyłeś) gwiazdka to aktywna klima, środkowa pozycja, to nawiew zimnego (atmosferycznego )powietrza bez udziału klimy. W obu przypadkach pokrętło drugie od dołu powinno być ustawione na niebieskim polu.

Pozycja trzecia to nawiew gorącego powietrza (pokrętło ustawione na czerwone) i wtedy działa wentylator dolny. Powinien dać się tak samo sterować i wyłączać jak te górne. Jeżeli tak nie jest to znaczy że coś ktoś przerobił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    24

Cześć. Odświeżę temat, może mi ktoś pomoże

A więc gdy drugie pokrętło od góry mam przekręcone na sam dół to powietrze leci na nogi/szybe, gdy przełącze na klimatyzacje(gwiazdka) czy środek to tylko charakterystyczne piknięcie, nic sie nie dzieje i po chwili spala się bezpiecznik od nawiewów z tyłu( te nawiewy mają osobny wentylator? Rozumeiem że to nawiewy od klimy?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    136

Z tyłu są dwa wentylatory, lewy/prawy. Jak przepala się bezpiecznik to pewnie któryś szwankuje. Odkręć pokrywę z tyłu (dolną) to będziesz miał dostęp do wentylatorów, potem rozepnij wtyczkę raz na jednym ,potem drugim i zobaczysz czy przestanie przepalać bezpiecznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    24

Dziękuje, ptaszyna. Oba wentylatory z tyłu spalone. Warto wymienić od razu osuszacz, klima nie używana z 8 lat  ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    136

No to trochę bekniesz za wentylatory, ciekawe czemu się przepaliły? Czyżby nie mogły ruszyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik330m    0

Koledzy nawiasem górnych nawiewow szukajcie na autoszrotach nawiewu od reno clio z lat 90tych i przematujcie sam silnik potrzebna tylko lutownica. Jest idetyczny a zaplacicie ok 50 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1
Napisano (edytowany)

Witam a do czego służy te pokrętło na samej górze ? czyli jakie parametry wentylacji obsługuje 

 Skoro pokrętło 2 od góry przy położeniu gwiazdka załącza klimę

Dodam ze w moim przypadku pod tym pokrętłem 1 górnym nie ma nic jest same pokrętło i miejsc na 2 wkręty jaka by miało być coś przykręcona a w instalacji leży jakaś kostka która ma zrobione zworkę. I podejrzewam ze jest wpinana do tego elementu co u mnie brakuje a jest sterowane tym pokrętłem . Ma ktoś może fotkę tego elementu  to  może było to wstanie czymś zastąpić.pozdrawiam

panel deski.jpg

Edytowano przez JacoVR6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kolo12
      Witam, mam taki problem moja Renaulta dymi na biało taki gesty biały dym pojawia się on zaraz po za kręcenia rozrusznikiem, uprzedzam pytanie płyny chłodniczy w normie. Ten dym pojawia się na wolnych obrotach i podczas schodzenia z obrotów)(odpuszczenie gazu). Moje podejrzenia padły na lejace wtryski idąc tym tokiem myślenia wtryski są zrobione i dym jest dalej może mniejszy ale jest. Paliwo dobrej jakości. Tu moje pytanie gdzie szukać przyczyn może zawory są zle wyregulowane i się nie domykaja. Bo już nic nie przychodzi mi do głowy moc silnika jest w normie. 
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez piotrekbial1
      witam mam rozebrany  silnik mwm 226-6 na cienkich, suchych  tulejach
      dwie z nich sa pęknięte,  co mogło być  przyczyną  ? przegrzanie/ zalanie gorącego  układu  zimnym płynem? 
      przegrzanie  wydaje sie być  najbardziej  prawdopodobne
      co o tym sadzicie ? może  sa jakies wady tego silnika ? 
    • Przez kondziu123
      Witam wszystkich mam taki problem ze skrzynią w reni 155.54 z 3 półbieganmi i rewersem elektrohydraulicznym : podczas ruszania ciągnik prawie nigdy nie rusza łagodnie tylko trochę szarpie i nie wiem czy tak w tych ciągnikach jest czy coś w niej jest nie tak, czasami też renia zaczyna wariować kontrololka (na panelu od skrzyni) za z wykrzyknikiem miga rewers nie przerzóca w ogóle biegu do tyłu a do przodu rusza po dłuższym czasie ale i to samo przeżuci na drugi póbieg . Wie ktoś jaka może być tego przyczyna??
    • Przez Mucha
      Panowie mam problem z rozłączeniem przedniego napędu w Reni 110 54 a mianowicie rozsypal mi się przełącznik od napędu i gdy zobaczyłem jego cenę na allegro.pl to zaniemówiłem. Więc założyłem zwykły dwupinowy przełącznik klawiszowy. I tu teraz tkwi problem. przyjechał elektryk szukaliśmy przez parę ładnych godzin jak to zrobić żeby to wszystko działało. I mam pytanie. czy ten elektrozawór obok lewego koła pod kabiną to jest też od napędu czy on jest od womu? i jeżeli ktoś może mi powiedzieć dlaczego w tym oryginalnym przełączniku jest 7 przewodów a do elektrozaworu przecież idą tylko 2 więc po co ta reszta i które numery przewodów na tej okrągłej kostce lecą do elektrozaworu. Proszę o szybka pomoc.
×