Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Napisano (edytowany)

siema wszystkim może ktoś wie. mam zetora 8111 z 91 roku i gdy jadę i mam włączony żółwia jest wszystko oki a gdy załączę zająca coś rzęzi w skrzyni jadąc  na wolnych obrotach. ale jak dodam gazu to wszystko jest oki albo wcisnę sprzęgło i nie wiem czy tak już jest czy cos sie dzieje ??

Edytowano przez DanielStefaniuk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    7

Jak na moje to nie używa sie żółwia na wolnych obrotach silnika. Na wolnych obrotach nie  ma odpowiedniego ciśnienia oleju i tarczki się ślizgają. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale mi to tak robi sie za zającu bo na żółwiu jest wszystko oki.a jak ma małe ciśnienie to co może siadać. bo ja nie wiem bo jest dopiero właścicielem od kilku miesięcy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BUSTED    60

one tak mają jezdzij nic się nie stanie A jak Cię wkurza to zostawiaj albo na zolwiu albo na wyższych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Jakie masz cisnienie i na jakich obrotach. Zmierz to. Zegar bedzie pasowal od opryskiwacza, tylko musisz dokupic redukcje i miec jakis wąż
Instrukcja podaje minimum 1000 obr.
Ja mam zupełnie innego zetora i mi podaje cisnienie tylko na żołwiu. Być może kiedyś robili inaczej, trzeba sprawdzić.
Nie hamuje ci ciągnika jak wcisniesz sprzęgło.
Silnik na luzie może ciężej chodzić przy takich objawach(sprawdz na luzie)
Zmierz cisnienie na poszczegolnach obrotach silnika.


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

jak małe ciśnienie to mikropompka i trzeba rozpolawiac a stan oleju jest?

 

tak tak olej jest bo został wymieniony na wiosne

 

 

Jakie masz cisnienie i na jakich obrotach. Zmierz to. Zegar bedzie pasowal od opryskiwacza, tylko musisz dokupic redukcje i miec jakis wąż

Instrukcja podaje minimum 1000 obr.

Ja mam zupełnie innego zetora i mi podaje cisnienie tylko na żołwiu. Być może kiedyś robili inaczej, trzeba sprawdzić.

Nie hamuje ci ciągnika jak wcisniesz sprzęgło.

Silnik na luzie może ciężej chodzić przy takich objawach(sprawdz na luzie)

Zmierz cisnienie na poszczegolnach obrotach silnika.

 

zetores jak mam na luzie i nie wduszone sprzęgła to jak by troche ciężej chodził a jak wduszę to jak by chodził trochę lżej. i jak by trochę hamował na luzie.

Edytowano przez DanielStefaniuk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16
Napisano (edytowany)

masz prawdopodobnie za małe ciśnienie i masz dwa biegi naraz. Umnie pomaga przegazawanie, i ciśnienie już trzyma.  może być winien rozdzielacz lub elementy w skrzyni. Musisz wszystko sprawdzić i dopiero wymieniać. Wymień też filtr mikropompki

bez pomiarów za dużo nie zrobisz prócz wydawania pieniedzy..

 

Edytowano przez zetores

Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    7

Albo ślizgają się tarczki albo ślizga się taśma. I nie należy tak jeździć ponieważ przez "takie coś" zużywają się (albo tarczki albo taśma) Ja bym na początku sprawdził naciąg taśmy (bo najmniej roboty :)). Ale na moje to coś z ciśnieniem jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Albo ślizgają się tarczki albo ślizga się taśma. I nie należy tak jeździć ponieważ przez "takie coś" zużywają się (albo tarczki albo taśma) Ja bym na początku sprawdził naciąg taśmy (bo najmniej roboty :)). Ale na moje to coś z ciśnieniem jest. 

 

jak sprawdzić ten nacią taśmy ??

masz prawdopodobnie za małe ciśnienie i masz dwa biegi naraz. Umnie pomaga przegazawanie, i ciśnienie już trzyma.  może być winien rozdzielacz lub elementy w skrzyni. Musisz wszystko sprawdzić i dopiero wymieniać. Wymień też filtr mikropompki

bez pomiarów za dużo nie zrobisz prócz wydawania pieniedzy..

 

a możesz powiedzieć jak te pomiary zrobić bo ja jestem zielony co do tego traktora bo mam go od kilku miesięcy a co do rożdzielacza to chodzi o o rozdzielacz górnej pokrywy  skrzyni biegów ??

 

 

Edytowano przez DanielStefaniuk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    507
Napisano (edytowany)

To ze jestes zielony to widać ,tak samo jak koledzy którzy piszą bzdury
Co chcesz sprawdzać jak nie masz pojęcia ?
Popros kogos kto sie zna a nie piszesz z dzieciami
Chcesz cos sie dowiedziec to poczytaj w tematach juz istniejacych ....a jest ich sporo i tam jest opisane co i jak

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak nie mam pojęcia to nie znaczy żę nie mogę sie podpytac co może być nie tak i jaki może być koszt naprawy a te dzieci to zapewne lepiej znają  sie od ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    507

jasne.. szczególnie ten się zna co mu podaje ciśnienie na  żółwiu i ma dwa biegi na raz :D  :D  :D 

jedno jest pewne skoro na żółwiu masz wszystko git to taśma jest w porządku  ..więc nie łam główki nad regulacją  bo to nie ten problem 

 

 

 

masz tu fachową wiedzę jak dla ciebie na początek powinno być przystępne 

wyciągnij wnioski czy te dzieci się znają  ;)

 

http://ikm.wz.cz/index.php?module=articles&action=show_article&id=0000000139


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

W takim razie podaj mi dokładnie w którym dokładnie miejscu w Układzie przeniesienia napędu obciąża mi silnik?
Do sprecyzowania- dzieje się tak na niższych obrotach. Cisnienie 5-8 bar.
Gdy cisnienie wzrosnie do 14 jest ok. Silnik wtedy nie ma obciążenia


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Za małe ciśnienie i sprężyna zaczyna napinać taśmę a tarczki trzymają na wzmacniaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Więć swiadczy o nie całkowitym rozłączeniu przełożenia...
Dodam ogólnie że u mnie wystarczy przegazowka by przeżuciło.
I wiem z pomiarów, że w moim przypadku w pewnym stopniu ucieka również rozdzielaczem ciśnienie..


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

W moim ciągniku Gdy wałek wyłączony pompa nie podaje na Wom cisnienia.

Ale zauważyłem za to że gdy na niskich obrotach 700rpm włącze żółwia-mam 8 bar. A gdy włącze jeszczee Wom wzrasta o 12 bar


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91
Napisano (edytowany)

No jak pompa podaje olej na hamulec wałka wom bo inaczej i tak by się obracał wałek bo tarczki by ciągły do tego właśnie jest hamulec ale już wiadomo że masz nie szczelność na oringach na wom

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zubi1990    0

witam, mam problem ze skrzynią w 8011. Problem polega na tym że jak się zagrzeje olej to traktor idzie jak by szedł na żółwiu a mam na zającu. Podejrzewam że mogły się skączyć tarczki lub pompka ale nie wiem gdzie wpiąć manometr żeby zmierzyć ciśnienie. Dodam też że wom działa a hamulec  wom-u nie działa. Na razie wymieniłem olej i filtr oleju skrzyni. Jak byście podali jakie mają być ciśnienia i gdzie zmierzyć był bym wdzięczny. Dodam że to jest skrzynia 4 biegowa. Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Na początek możesz wymienić uszczelkę na tłoku hamulca taśmy. Jeżeli to nie pomoże to mikropompa do wymiany.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damo    26

jak  ciśnienia brak i ślizga to i taczki  już  dostały  pewnie ...  koszt  naprawy  nie jest duży  tylko pracy  sporo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Tam jest najlepszy dostęp i najprościej jeżeli chcesz to sprawdzić.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.