D-e-x-t-e-r

Zetor 9540 czasami brak napedu...

Polecane posty

D-e-x-t-e-r    2

Witam, czasami nie mam przedniego napdu, tzn. jak sprezarka napompuje powietrze i załącze naped to po chwili spada ciśnienie powietrza i napedu brak, a czasami działa normalnie. Co może być przyczyną ? Podobno za tylnym kołem lewym jest elektrozawór, czy on może być przyczyną ? Może coś nie łączy ? Czekam o podpowiedz gdyż zetorka mam od niecałego roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

napęd jest załączony jak nie ma powietrza tzn. podanie ciśnienia na siłownik wewnątrz przystawki powoduje rozłączenie napędu a wypuszczenie powietrza powoduje załaczenie napędu  .Jak wyłączysz zapłon (kluczyk w stacyjce ) napęd się załącza  -zawór wypuszcza powietrze z siłownika . Włączasz kluczyk to plus idzie do elktrozaworu  i napęd wyłączony - przekręcasz włącznik napędu -zasilanie zaworu jest przerwane napęd działa . 

Nad przystawką  (z lewej strony  jest przykręcony do pokrywy podnośnika elektrozawór sterujący napędem i masz doprowadzony plus do cewki która steruje zaworem -możesz ,łącząc na krótko , sprawdzić  jego działanie  .

Sytuacja ,w której jak piszesz brakuje powietrza w butli powinna spowodować załączenie napędu a nie odwrotnie!!!!


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
D-e-x-t-e-r    2

Do końca tego nie rozumiem, u mnie jest tak że jak zapale ciągnik spreżarka napompuje pokoazuje mi zegar cisnienia na 6, po czym załącze naped i cisnienie stoi na 6 to naped działa, ale czasami po zalączeniu napedu cisnienie powietrza mi spada zapali sie czerwona lampka na zegarze od cisnienia i w tej sytuacji naped nie działa. Czy to może być wina tego elektrozaworu ?  Czy to jest ten http://allegro.pl/zawor-elektrozawor-sprzegla-wom-zetor-i5023314796.html#

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jest to ten zawór i zacznij od niego .

Jeszcze raz powtórzę :podanie zasilania na ten zawór  powinno uruchomić siłowniczek rozłaczający sprzęgło napędu . Jak włączasz napęd to  odcinasz zasilanie cewki zaworu  ,zawór wypuszcza powietrze z siłownika a sprężyna wewnątrz przystawki wypycha przesuwkę powodując zazębienie  napędu . Tak to ma działać.

Skoro piszesz ,że uruchomienie napędu powoduje nagły spadek ciśnienia  w całym   układzie to wygląda na to ,że zawór napędu szwankuje


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj