Skocz do zawartości
D-e-x-t-e-r

Zetor 9540 czasami brak napedu...

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
D-e-x-t-e-r    2

Witam, czasami nie mam przedniego napdu, tzn. jak sprezarka napompuje powietrze i załącze naped to po chwili spada ciśnienie powietrza i napedu brak, a czasami działa normalnie. Co może być przyczyną ? Podobno za tylnym kołem lewym jest elektrozawór, czy on może być przyczyną ? Może coś nie łączy ? Czekam o podpowiedz gdyż zetorka mam od niecałego roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

napęd jest załączony jak nie ma powietrza tzn. podanie ciśnienia na siłownik wewnątrz przystawki powoduje rozłączenie napędu a wypuszczenie powietrza powoduje załaczenie napędu  .Jak wyłączysz zapłon (kluczyk w stacyjce ) napęd się załącza  -zawór wypuszcza powietrze z siłownika . Włączasz kluczyk to plus idzie do elktrozaworu  i napęd wyłączony - przekręcasz włącznik napędu -zasilanie zaworu jest przerwane napęd działa . 

Nad przystawką  (z lewej strony  jest przykręcony do pokrywy podnośnika elektrozawór sterujący napędem i masz doprowadzony plus do cewki która steruje zaworem -możesz ,łącząc na krótko , sprawdzić  jego działanie  .

Sytuacja ,w której jak piszesz brakuje powietrza w butli powinna spowodować załączenie napędu a nie odwrotnie!!!!


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
D-e-x-t-e-r    2

Do końca tego nie rozumiem, u mnie jest tak że jak zapale ciągnik spreżarka napompuje pokoazuje mi zegar cisnienia na 6, po czym załącze naped i cisnienie stoi na 6 to naped działa, ale czasami po zalączeniu napedu cisnienie powietrza mi spada zapali sie czerwona lampka na zegarze od cisnienia i w tej sytuacji naped nie działa. Czy to może być wina tego elektrozaworu ?  Czy to jest ten http://allegro.pl/zawor-elektrozawor-sprzegla-wom-zetor-i5023314796.html#

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    60

jest to ten zawór i zacznij od niego .

Jeszcze raz powtórzę :podanie zasilania na ten zawór  powinno uruchomić siłowniczek rozłaczający sprzęgło napędu . Jak włączasz napęd to  odcinasz zasilanie cewki zaworu  ,zawór wypuszcza powietrze z siłownika a sprężyna wewnątrz przystawki wypycha przesuwkę powodując zazębienie  napędu . Tak to ma działać.

Skoro piszesz ,że uruchomienie napędu powoduje nagły spadek ciśnienia  w całym   układzie to wygląda na to ,że zawór napędu szwankuje


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jac00
      Witam!!
      Jestem nowym - starym użytkownikiem tego forum, bo zaglądam tu od ok 2 lat. Teraz jednak sytuacja zmusiła mnie do rejestracji.
      Drodzy Koledzy, głównie użytkownicy proximy 75 bo ten ciągnik posiadam, mam problem z podnośnikiem. Niby wszystko jest ok, ładnie podnosi, nie opada ale problem jest przy opuszczaniu. Otóż, podczas pracy z ciężkimi maszynami (waga powyżej 600 -700kg) nie można normalnie opuścić maszyny. Przy niewielkim ruchu dźwigni maszyna opada do zadanej wysokości bezwładnie. Takie działanie powoduje że przodek ciągnika aż odrywa się od ziemi. A jeżeli puści się maszynę do samego dołu to bym porównał do tego jak ktoś wyrzucał w akademiku telewizor z okna (wielkie łuuuup!!). Sęk w tym że w ten sposób można np. połamać lemiesze czy inne elementy robocze. Stąd moje pytanie, bo widziałem w galerii że pracujecie cięższymi maszynami, czy mam wyjątkowy egzemplarz czy ten typ tak ma??
      Zapraszam do dyskusji B)
    • Przez mens
      jaki olej do silnika 
      olej aral traktoral 10 w40 
      czy olej platinum agro basic 15w40 -- w u dilera polecali platinum 
    • Przez krystek1992
      Mam Zetorka 9641 i mam z nim problem mały. Co jakiś czas zapowietrza sie mi w nim tylni prawy hamulec. Mechanik mówił że trzeba instalacje uszczelnić. No i właśnie nie wiem gdzie to trzeba uszczelnić, jak i czym. Może ktoś już z tym sie spotkał, bardzo bym prosił o pomoc.
    • Przez kris14
      Witam.
      Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.
      Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.
       
      Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.
       
      Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.
       
      Pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.