Skocz do zawartości

Zetor 9540 czasami brak napedu...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czasami nie mam przedniego napdu, tzn. jak sprezarka napompuje powietrze i załącze naped to po chwili spada ciśnienie powietrza i napedu brak, a czasami działa normalnie. Co może być przyczyną ? Podobno za tylnym kołem lewym jest elektrozawór, czy on może być przyczyną ? Może coś nie łączy ? Czekam o podpowiedz gdyż zetorka mam od niecałego roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napęd jest załączony jak nie ma powietrza tzn. podanie ciśnienia na siłownik wewnątrz przystawki powoduje rozłączenie napędu a wypuszczenie powietrza powoduje załaczenie napędu  .Jak wyłączysz zapłon (kluczyk w stacyjce ) napęd się załącza  -zawór wypuszcza powietrze z siłownika . Włączasz kluczyk to plus idzie do elktrozaworu  i napęd wyłączony - przekręcasz włącznik napędu -zasilanie zaworu jest przerwane napęd działa . 

Nad przystawką  (z lewej strony  jest przykręcony do pokrywy podnośnika elektrozawór sterujący napędem i masz doprowadzony plus do cewki która steruje zaworem -możesz ,łącząc na krótko , sprawdzić  jego działanie  .

Sytuacja ,w której jak piszesz brakuje powietrza w butli powinna spowodować załączenie napędu a nie odwrotnie!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca tego nie rozumiem, u mnie jest tak że jak zapale ciągnik spreżarka napompuje pokoazuje mi zegar cisnienia na 6, po czym załącze naped i cisnienie stoi na 6 to naped działa, ale czasami po zalączeniu napedu cisnienie powietrza mi spada zapali sie czerwona lampka na zegarze od cisnienia i w tej sytuacji naped nie działa. Czy to może być wina tego elektrozaworu ?  Czy to jest ten http://allegro.pl/zawor-elektrozawor-sprzegla-wom-zetor-i5023314796.html#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to ten zawór i zacznij od niego .

Jeszcze raz powtórzę :podanie zasilania na ten zawór  powinno uruchomić siłowniczek rozłaczający sprzęgło napędu . Jak włączasz napęd to  odcinasz zasilanie cewki zaworu  ,zawór wypuszcza powietrze z siłownika a sprężyna wewnątrz przystawki wypycha przesuwkę powodując zazębienie  napędu . Tak to ma działać.

Skoro piszesz ,że uruchomienie napędu powoduje nagły spadek ciśnienia  w całym   układzie to wygląda na to ,że zawór napędu szwankuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v