tata1

Kopcenie/dymienie C-330

Polecane posty

dawid2m    1

Wtryski ustaw na 160 +/- 5 barów. Jeżeli to nie pomoże to wyreguluj zawory: luz wg instrukcji to 0,18-0,22 mm na wlocie i wylocie (ale i 0,3 też się ustawia). Jeżeli to nic nie da, to proponowałbym sprawdzić pompę i ewentualnie ją naprawić. Jeżeli to nic nie da, to niestety chyba trzeba zmienić pierścienie na tłokach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Dlaczego tak jednoznacznie wypowiadacie się na temat ciśnienia wtrysku? Czy choć jeden z was wie w jakim stanie jest pompa wtryskowa? Ciśnienie wtrysku dla tego silnika to 132 bar. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Wtryski ustaw na 160 +/- 5 barów. Jeżeli to nie pomoże to wyreguluj zawory: luz wg instrukcji to 0,18-0,22 mm na wlocie i wylocie (ale i 0,3 też się ustawia). Jeżeli to nic nie da, to proponowałbym sprawdzić pompę i ewentualnie ją naprawić. Jeżeli to nic nie da, to niestety chyba trzeba zmienić pierścienie na tłokach.

Ty chyba sam nie wiesz co piszesz z tym ciśnieniem wtrysku średnie 160 barów ustawia się dla C-360 a nie dla C-330.

Co mu żałować może od razu na 180 lub 200 :wacko: tylko ciekawe ile pompa pochodzi o ile jest w stanie przebić takie ciśnienie.

W 30-stce zazwyczaj ustawia się na 135 barów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Objawami dymienia na czarno mogą być np:

lejące wtryskiwacze lub za niskie ciśnienie otwarcia wtryskiwacza, ale to sprawdziłeś

dostaje zbyt mało powietrza czyli przytkany filtr powietrza

niedomykające się zawory ssące lub wydechowe czyli wypalenie gniazda zaworu lub pęknięta sprężyna lub inne uszkodzenie

oczywiście źle wyregulowane zawory o czym było pisane wcześniej

zapieczone lub zużyte już pierścienie tłokowe co daje niskie ciśnienie sprężania, niskie ciśnienie mogą powodować też nieszczelne zawory jak pisałem wcześniej

pompa wtryskowa dająca już zbyt małe ciśnienie na sekcji czyli ciśnienie jakie daje sekcja nie może być mniejsze niż 1,5 krotność otwarcia wtryskiwacza

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak ale silnik odpala od strzała czy zimny czy ciepły, ale jutro sprawdzę zawory stało się to po wymianie głowicy może ta co kupiłem nie miała dotartych zaworów :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

To już masz odpowiedz gdzie szukać, jak było ok a po wymianie głowicy masz jak masz.

Teraz nowa czy używana głowica przed wstawieniem trzeba sprawdzić szczelność zaworów zalewając kanały naftą lub benzyną bo zazwyczaj zawory przeciekają 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Po dotarciu silnika ustawia się na nowo zawory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Jak głowica była robiona lub nowa to nie zaszkodzi zajrzeć w końcu minutowa sprawa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    27

Witam. 

Ostatnio w mojej C-330 M wymieniłem olej w silniku, filtrze powietrzna i pompie. W pompie prawie go nie było. Po tej operacji zaczą dymić na biało-brązowo zaraz po odpaleniu. Przez pierwsze 10 sekund bardzo, następnie po około 30-40 sekundach od odpalania wszystko wraca do normy i zachowuje się normalnie. 

Wtryski były regulowane jakieś 3 lata temu. Ciągnik ma 2700 MTH. Macie jakieś pomysły? Może to pompa się już kończy??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    27

A, co w niej mogło się zepsuć? Ile może kosztować regeneracja?

Gdzie w lubelskiem proponujecie regenerować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W Skrobowie . Koszt ok. 200 zł. Nie trzymają sekcje .

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witajcie. Posiadam Ursusa C-328, po remoncie silnika (wymiana tłoków, remont głowicy) i do tego zrobiona pompa, ciągnik jest dotarty już. Ostatnią wziąłem go pod kultywator i przy pracy strasznie kopcił na biało, teraz tak czasami puści bialego dymka, czy to wina niewyregulowanych zaworów silnika po dotarciu? z góry dziekuje za odpowiedź, pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ekstremalny    7

Witam, mam C330. ostatnio zaczął strasznie kopcić na czarno i stracił moc. Więc zregenerowana została pompa, nowe końcówki wtrysków, wymieniona uszczelka pod głowicą,zawory wyglądały ok ,  zrobione luzy zaworowe, nowe filtry paliwa, ustawiony zapłon, lecz dalej to samo. Ciągnik na wolnych obrotach ok, lecz jak mu się naciśnie gaz na maksa to wchodzi na obroty i strasznie kopci na czarno, po chwili mimo trzymana gazu do spodu sam schodzi z obrotów jakby tracił moc i pojawia się biały dym , po chwili pojawia się siwy dym (połączenie tego czarnego z białym ) i ciągnik dalej bez sił mimo że gaz ma do spodu, dopiero trzeba puścić gaz i po chwili nacisnąć gaz i wtedy ponownie wchodzi na obroty i znów massakrycznie kopci na czarno i wszystko od nowa. Co to może być ? Czy pompa mogła być źle zregenerowana  ? Bo jeśli nie to to zostaje już chyba tylko kapitalka ? Winne pierścienie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ekstremalny    7

A filtr powietrza przejrzałeś? I cały dolot

No właśnie filtr niezbyt dobrze wygląda, ogolnie go rozebralem i musiałem wyjąć ze środka ten drugi okrągły wkład z siatki który jest tam luzem bo się porozrywal, będę pewnie musiał wymienić cały filtr na Nowy ale czy te objawy mogą być przez filtr powietrza ? Wydaje mi się ze raczej nie. Jak to sprawdzić najlepiej ?zdjąć całkowicie filtr i zobaczyć bez filtra ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1439

Czarny dym- zbyt bogata dawka czyli albo pompa i końcówki wtryskiwaczy za bardzo leją (źle wyregulowane) albo dostaje zbyt mało powietrza i ciągnik się dusi (przytkany filtr). Spróbuj bez filtra- będziesz wiedział gdzie szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

W c330 mam moment tłoczenia paliwa w Gmp bo zaskrzypil wtryskiwacz,w drugim otworze zaznaczony na kole zamachowym
Czy drgniecie paliwa na króćcu pompy spowoduje jednocześnie zaskrzypienie wtrysku?

Edytowano przez lolek2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

Co może być przyczyną w 330 na wolnych obrotach 400-500 czy zimny czy ciepły cały czas leci czarny trochę siwy dymek, reszta wszystko cacy, odpalanie na dotyk pod obciążeniem też wszystko ok, 200mtg po remoncie tłoki, głowica, wtryskiwacze, pompa tylko nominał nie ruszana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ja regenerowałem swoją, bo chciałem też zmniejszyć ten dymek. Niewiele się zmieniło.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj