Skocz do zawartości
jd6220

Pronar NV161/2 VS. Metal Fach N267

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
jd6220    1

Witam. Planuje kupić na MR jeden z powyższych rozrzutników i mam dylemat który wybrać Pronara czy MF ? Cena podobna może coś doradzicie ? :) Narazie bedzie pracował z jednym ciągnikiem i czesto trzeba bedzie odpinać ciągnik żeby naładować pełen rozrzutnik

Edytowano przez jd6220

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasiek45    18

Pronar lepiej pójdzie po mokrym bo jest na dużych kołach i duże koło lżej toczy się po drodze poza tym jedną osią łatwiej manewrować, ja bym się na twoim miejscu nie zastanawiał i wybrał bym Pronar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jd6220    1

ale na jednej osi troche ciagnik dociąża i nie wiem czy łatwo bedzie podpinać pełen rozrzutnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

stasiek45    18

Z tego co wiem MF jest na wózku więc nacisk na ciągnik działa tak samo jak na jednej osi, jedyne co to zapewnie wózek jest bardziej z przodu rozrzutnika, ale za to adapter w pronarze jest zapewnie cięższy co również przesuwa środek ciężkości.
zapewne*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jd6220    1

a jak z podatnoscia na korozje ? bo wiem ze w MF jest z tym problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol091193    152

Na malowanie pronarowskich przyczep rolnicy nie narzekają, a wręcz chwalą więc z rozrzutnikami jest/będzie podobnie. Byłem w fabryce pronaru i to wszystko robi wrażenie. Bez wahania pomiędzy tymi 2 markami brałbym rozrzutnik z Pronaru. Jedyną rzeczą do której bym się doczepił to łańcuchy, ale w każdym rozrzutniki jest to problemem, nawet w zachodnich maszynach


Wszystkie moje posty i zdjęcia są chronione prawem autorskim ;)
Zainteresowanych wykorzystaniem proszę o kontakt na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasiek45    18

Pewnie chodzi o to że się wyciągają jak w każdym rozrzutniku w którym są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    195

Jeżeli będziesz jednym ciągnikiem pracować to pomyśl o odpowiednim zaczepie typu hitch w ciągniku albo o podporze hydraulicznej w rozrzutniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jd6220    1

ale nie wiem czy w opcji można zamówic podporę hydrauliczną...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rsiejka
      Witam. Wiem że jest dużo różnych tematów tego typu. Rozwarzam zakup polskiego rozrzutnika jednoosiowego i przerobic go na przyczepe i tu zaczyna sie problem. Domyslam się, że nie ma on 2m szerokości skrzyni więc tu mam pytanie do Was czy jest sens kupic kilka metrow profila/ceownika takiego żeby poszerzyc go na 2m i 5-10cm. Oczywiście adapter, przekładnia, wałek i łancuchy nie sa mi potrzebne. Czy to wogole jest płacalne zakup, poszerzenie i jakas farba czy darowac sobie i nakupic więcej materiału i samemu wyspawac wszystko od podstaw. Przypuszczam że paka ma okolo 1,8m woec trzeba by kupic ceownik/profil 14cm. Do tego pewnie jakos trzeba rozsunać oś. Jest to możlise czy cięcie i spawanie znowu? Przyczepa o ktorej myśle bedzie potrzebna do wożenia skrzyniopalet o wymiarach 1m/1.2/0.8m wys. Załadunek bedzie się odbywał od boku więc burty nie są mi zbytnio potrzebne. Ile ton moze wytrzymac oryginalna konstrukcja na zdrowych oponach 11? Jedna skrzyniopaleta z towarem to okolo 250-300 kg a chciałbym zabierać 12 sztuk. Jeszcze jedno. Czy ltpś ma może chwile wolnego czasu i mogłby mi podac wymiary tego rozrzutnika? Chodzi mi o wysokość na podłogi od ziemi, szerokośc paki, długość paki i najważniejsze, jaka jest odleglość od przedniej burty do osi i od osi do konca paki. Potrzebne jest mi to do tego,że skrzynia załadowane od boku ma 1.2m. Czy wyda to tak ze bedzie od burty do osi 2.4m a od osi do konca 1.2? Dziekuje za wszyskie odpowiedzi. Każda informacja jest przydatna
    • Przez Smoka
      Co powiecie o rozrzutnikach Knapik czy są dobre ?
       
    • Przez Sokol2
      Witam, kilka lat temu kupilem nowy rozrzutnik metal fachu 10t z hamulcami hydraulicznymi poniewaz posiadałem wtedy mf 3080 bez pneumatyki... dopłaciłem za te hamulce cos ok 2500zł (tak faktycznie to sie zastanawiam za co ta dopłata)... fregusona sprzedałem kupiłem nht5 z pneumatyka a rozrzutnik został  z hydraulicznymi... Jak tanio rozwiązac ten problem bo bez hamulcy przy takim obciażeniu to na górach nie ciekawie... zastanawiam sie czy można podłaczyć te hamulce normalnie do traktora pod wyjscie na hydraulike i w razie czego wajchą zachamować?? Czy idzie to jakoś tanio przerobić na pneumatyke czy trzeba cały zestaw kupowac?? A może ktos chciał by sie zamienic na takie hamulce??stan bdb jak nowe
    • Przez quxfrix
      Witam
      Mam następujący problem ze swoim rozrzutnikiem obornika:Gdy narzucę pełen rozrzutnik obornika to wiatraki się obracają a rozrzutnik nie przesówa tego obornika a co za tym idzie nie rozrzuca tego co na nim jest.Gdy zrzucę z niego 2/3 obornika to on przesówa i resztę rozrzuca. Dodam jeszcze że rozrzutnik ma z 25 lat i jest dwuosiowy.Proszę wszystkch o pomoc w rozwiązaniu tego problemu gdyż ja na ten temat jestem zupełnie zielony a najwyższy czas zrobić co z tym obornikiem .Z góry dziękuje za wszelką pomoc
    • Przez Dany9587
      Witam. Mam problem z łancuchem w rozrzutniku(Polski dwu osiowy) a mianowicie zrywa/spada i go potem rwie na zebatce miał ktos doczynienia kiedys z czyms takim? Chodz mi o łancuch napedu podajnika obornika- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e715880b678b0991.html Ps. Łancuch był prawidłowo naciagniety co sie wiaze z tym ze z tego powodu nie mogł spac. Dodam tez ze na polu zmieliło mi nowy a w domu zalozyłem stary i efekt był identyczny. Czekam na wszelkie odpowiedzi... Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.